SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IV edycja konkursu GameINN, 100 milionów złotych wsparcia dla branży gamingowej

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło czwartą edycję programu sektorowego GameINN, w ramach którego można otrzymać do 20 milionów złotych wsparcia na rozwój biznesu w sektorze gier. W puli IV edycji konkursu do wykorzystania jest w sumie 100 milionów złotych dofinansowania.

fot. Shutterstock.com Article

Program sektorowy GameINN, finansowany jest z funduszy europejskich - programu Inteligentny Rozwój (POIR). Wziąć w nim udział mogą przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych.

Jego celem ma być zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym do 2023 roku. GameINN jest skierowany do całej branży gier wideo, nie tylko twórców gier. Do tej pory dofinansowanie otrzymały takie projekty jak: VR Treadmill - wielokierunkowa bieżnia z systemem kontroli ruchu zapewniająca immersję w grach z wirtualną rzeczywistością czy platforma testowo-szkoleniowa do weryfikacji praktycznych umiejętności na stanowisku pracy i doskonalenia zawodowego z zastosowaniem technologii VR i AI.

- W 2015 roku, kiedy rozpoczynaliśmy wdrażanie POIR, nakłady na działalność B+R wyniosły 18 miliardów złotych. Natomiast szacunkowe dane GUS wskazują, że na działalność B+R w 2018 roku przeznaczono ponad 25,6 miliarda złotych, przy czym 2/3 tych nakładów poniosły przedsiębiorstwa. Doświadczenia związane z dotychczasowymi konkursami skierowanymi do producentów gier wideo pokazują, że także w sektorze kreatywnym możliwa jest realizacja prac B+R, które otwierają przed firmami nowe szanse na rozwój. Dlatego liczę, że również czwarta edycja konkursu organizowanego w ramach programu sektorowego GameINN spotka się z dużym zainteresowaniem wnioskodawców - komentuje minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Nabór wniosków w IV konkursie potrwa od 16 grudnia 2019 roku do 16 marca 2020 roku. Miejscem realizacji projektów badawczo-rozwojowych mają być inne województwa, niż mazowieckie.

Do tej pory, w trzech konkursach do NCBR wpłynęło łącznie 245 wniosków o dofinansowanie (72 - w I konkursie, 90 - w II konkursie i 83 - w III konkursie).

Wartość polskiego rynku gier wideo według rządowych danych w roku 2016 wynosiła 1,85 miliarda złotych. Według prognoz na 2019 to ok. 2,23 miliardy.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: IV edycja konkursu GameINN, 100 milionów złotych wsparcia dla branży gamingowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl