Jabłczyńska, Kurzajewski, Lenartowicz i Popek promują patriotyzm gospodarczy

Rusza kampania „Wybieram 590 - sobota dla Polski”, która ma zachęcać Polaków, by podczas zakupów sięgali po polskie produkty oraz usługi i w ten sposób wspierali rodzimą gospodarkę. Do akcji zaproszono aktorkę Joannę Jabłczyńską, prezentera Macieja Kurzajewskiego, dziennikarkę Annę Popek i aktora Jacka Lenartowicza.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Nazwa kampanii „Wybieram 590 – sobota dla Polski” nawiązuje do początkowych cyfr kodów kreskowych oznaczających produkty w większości przypadków są wytworzone przez firmy związane z naszym krajem.

Jak wynika z analizy przygotowanej na potrzeby kampanii przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton, w przypadku towarów wytwarzanych w naszym kraju, przez firmy z polskim kapitałem – z każdej złotówki wydanej na taki produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 groszy. Jeśli jest to towar wytworzony zagranicą i tylko sprzedawany w Polsce – trzy razy mniej.

Organizatorzy akcji chcą przekonywać Polaków, by w trakcie przedświątecznych zakupów zwracali uwagę na to, skąd pochodzi kupowany przez nich towar. Kulminacja kampanii ma przypaść w sobotę 7 grudnia. W internecie pod hasztagiem #sobotadlaPolski organizatorzy, partnerzy i ambasadorzy będą zachęcali Polaków do wkładania do koszyków zakupowych rodzimych produktów.

W spocie promocyjnym kampanii występują Joanna Jabłczyńska, Maciej Kurzajewski, Anna Popek i Jacek Lenartowicz.

W ramach kampanii Wybieram 590 odbędzie się akcja. projektu będą zachęcać Polaków, żeby 7 grudnia, podczas zakupów sięgali po dobra, wytworzone przez polskie firmy i których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590.

Lokalni przedsiębiorcy oraz rodzimi sprzedawcy mogą włączać się do kampanii dzięki hashtagom #sobotadlaPolski i #wybieram590.

Projektowi Wybieram 590 – sobota dla Polski towarzyszy ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna. Na jej potrzeby przygotowano m.in. stronę internetową Wybieram590.pl.

Partnerem strategicznym akcji jest PKN Orlen, partnerami głównymi Poczta Polska i Grupa Cedrob. Za komunikację kampanii odpowiada agencja Świeża Bazylia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej