SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sąd oddalił pozew TVP zarzucający „GW” nieuczciwą konkurencję. W tle wyjazd Kurskiego na finał Eurowizji Junior

Warszawski Sąd Własności Intelektualnej oddalił w środę pozew Telewizji Polskiej przeciwko Agorze, w którym publiczny nadawca domagał się przeprosin i finansowych zadośćuczynień. Poszło o tekst Judyty Watoły z grudnia ub. dotyczący wyjazdu Jacka Kurskiego na finał Eurowizji Junior kilka dni po uzyskaniu pozytywnego wyniku testu covidowego.

Jacek Kurski, były prezes TVPArticle

TVP zarzucała Agorze, że tym tekstem dokonała czynu nieuczciwej konkurencji. Żądała sądowego nakazu „zaprzestania publikacji informacji o stanie zdrowia członków zarządu" nadawcy, przeprosin, a także wpłaty 15 tys. zł na rzecz TVP i 50 tys. zł na rzecz Muzeum Narodowego w Warszawie. 

Sąd jednak oddalił pozew, zasądzając na rzecz Agory zwrot kosztów procesu. „Sąd rozstrzygający sprawę nie miał żadnych wątpliwości, że kwestionowany przez TVP artykuł to żaden czyn nieuczciwej konkurencji” – napisała „Gazeta Wyborcza”. Wyrok nie jest prawomocny, Telewizji Polskiej i Agorze przysługuje złożenie od niego apelacji.

Wydawca „Gazety Wyborczej" przekonywał podczas procesu, że w pozwie wystosowanym przez Telewizję Polską chodzi o SLAPP (Strategic Lawsuit Against Public Participation), czyli rodzaj odwetu na mediach, mającego wywołać efekt mrożącego.

Kolejne orzeczenia w sprawie wyjazdu

To kolejna już w ostatnich dniach decyzja organów prawa w sprawie wyjazdu Kurskiego na finał Eurowizji Junior. Kilka dni temu Prokuratura Okręgowa w Warszawie odmówiła śledztwa w tej sprawie podróży. Zawiadomienie do prokuratury dotyczące wyjazdu prezesa TVP złożył pod koniec grudnia przewodniczący Nowoczesnej, Adam Szłapka. Jego zdaniem prezes Telewizji Polskiej mógł popełnić przestępstwo polegające na narażeniu innych na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. Prokurator nie podzielił tych podejrzeń. 

Z kolei we wtorek Sąd umorzył proces z prywatnego aktu oskarżenia o zniesławienie, który prezes Kurski skierował wobec Kamila Dziubki z Onetu.  Finał Eurowizji Junior odbył się 19 grudnia ub.r. w Paryżu. Kilka dni później Dziubka opisał, że Jacek Kurski poleciał na to wydarzenie, mimo że pięć dni wcześniej uzyskał pozytywny wynik testu PCR na obecność koronawirusa. Prezes TVP natychmiast zapowiedział podjęcie prawnych kroków. - Pozywam Onet.pl o odszkod. na cel społeczny, a w zw. z przestępstwem pko danym osob. (art. 107 ust.), bezprawnym uzyskaniem (art. 267 KK) i ujawnieniem informacji (art. 266 par. 1 KK) bezzwłocznie skieruję zawiadomienie do prokuratury - wyliczył.

W związku z tekstem Jacek Kurski złożył również skargę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, argumentując, że informacje na temat jego testu covidowego Onet opublikował nie mając do tego prawa i „bezpośredniej zgody na rozpowszechnienie tych danych”. Kurski zażądał usunięcia wskazanych informacji. W zeszłym tygodniu Onet podał, że sprawa została umorzona przez UODO.

Dołącz do dyskusji: Sąd oddalił pozew TVP zarzucający „GW” nieuczciwą konkurencję. W tle wyjazd Kurskiego na finał Eurowizji Junior

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Historyk sztuki
Pozostaje zwrócić sie do Sądu o kasacje wyroku a jeśli to nic nie da to prezydencki podpis długopisem o ułaskawienie dla TVP
odpowiedź
User
Tobek
Nareszcie tego kłamstwa wychodzi ile można oglądać
odpowiedź
User
Grochek
Niech go zamkną
odpowiedź