SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Nowy Jaguar XE od 186,9 tys. zł (wideo)

Jaguar zaprezentował nową wersję Jaguara XE. Samochód wyposażono m.in. w zmodernizowane nadwozie, nowy system multimedialny Touch Pro Duo, funkcję Smart Settings oraz lusterko wsteczne ClearSight.

Article

Zmodernizowane nadwozie Jaguara XE zawiera nowe zderzaki, reflektory Full-LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery "J"  (tzw. J-Blade) i tylne lampy z charakterystycznym motywem LED.

Akcenty stylizacyjne inspirowane są sportowym F-Type. Jaguar XE wydaje się szerszy i niższy niż dotychczas dzięki większym wlotom powietrza z przodu, elementom graficznym i muskularnym formom.

w wersjach R-Dynamic zastosowano dodatkowe elementy stylistyczne nadwozia, w tym wyprofilowane powierzchnie inspirowane aeronautyką, detale z ciemnej siatki w pasie tylnym oraz nowe wzory obręczy kół. We wnętrzu znajdują się inne sportowe wpływy: sportowe siedzenia z kontrastowym przeszyciem, łopatki do zmiany biegów Satin Chrome oraz listwy progowe R-Dynamic.

We wnętrzu nowego Jaguara XE zastosowano dużo miękkich materiałów, fornir oraz nowe wykończenie drzwi. Na zmienionej konsoli środkowej znajdują się zarówno dźwignia zmiany biegów SportShift, jak i przełącznik systemu Jaguar Drive Control współdzielone z modelem F-Type. Z kolei nowa kierownica znana z elektrycznego modelu I-Pace zawiera podświetlane elementy graficzne oraz dotykowe przełączniki pozwalające sterować głównymi funkcjami.

Także po raz pierwszy dostępny jest współdzielony z modelem I-Pace system multimedialny Touch Pro Duo Jaguara, umożliwiający obsługę za pośrednictwem dwóch zintegrowanych ekranów dotykowych o wysokiej rozdzielczości. W modelu XE debiutują również bezprzewodowe ładowanie urządzeń i funkcja Smart Settings, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do uczenia się preferencji poszczególnych kierowców i automatycznie dostosowuje ustawienia fotela, lusterek, sprzętu audio i klimatyzacji.

Wewnętrzne lusterko wsteczne ClearSight podnosi poziom bezpieczeństwa poprzez zapewnienie kierowcy niezakłóconego widoku przestrzeni za samochodem. Wykorzystując szerokokątną tylną kamerę, system przesyła na wbudowany w bezramkowe lusterko wsteczne ekran HD obraz nieograniczony przez pasażerów tylnej kanapy, słabe światło czy deszcz na tylnej szybie.

Do 75 proc. nadwozia Jaguara XE wykonano z aluminium, co połączono z napędem tylnym lub na wszystkie koła, podwójnymi wahaczami z przodu i zawieszeniem Integral Link z tyłu.

Oferowany standardowo we wszystkich wersjach modelu XE tryb Dynamic pozwala na szybszą zmianę biegów i reakcję na gaz oraz silniejsze opory na kierownicy. Za pomocą opcjonalnego systemu Configurable Dynamics kierowca może dopasować samochód do własnych upodobań, wybierając na centralnym ekranie dotykowym ustawienia Comfort lub Dynamic dla silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Dostępny za dopłatą układ aktywnego zawieszenia reguluje pracę amortyzatorów.

Nowy XE został standardowo wyposażony w automatyczną przekładnię ZF i jest dostępny w wersjach z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła. Układ napędu AWD Jaguara z systemem torque on-demand oraz system Intelligent Driveline Dynamics pozwalają zachować tylnonapędowe wrażenia z jazdy, a jednocześnie poprawiają osiągi i trakcję. Silnik benzynowy o mocy 300 KM wraz z napędem na wszystkie koła umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Nowy XE jest dostępny z gamą silników benzynowych i wysokoprężnych Ingenium. 2.0-litrowa jednostka benzynowa Ingenium jest dostępna w dwóch wariantach mocy 250 KM i 300 KM, oznaczonych odpowiednio jako P250 i P300, natomiast ekonomiczny 180-konny diesel Ingenium o oznaczeniu D180 zapewnia 430 Nm momentu obrotowego i zużycie paliwa od 4,9 l/100 km.

Podstawowe wyposażenie modelu XE obejmuje obecnie automatyczną przekładnię, 18-calowe obręcze, elektrycznie regulowane skórzane siedzenia, reflektory Full-LED i tylne lampy ze zmienionym wzorem graficznym, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylną kamerę, autonomiczny system hamowania awaryjnego i asystenta pasa ruchu. Klienci mogą wybierać spośród poziomów wyposażenia S, SE i HSE, z których każdy jest także dostępny ze sportowym pakietem R-Dynamic.

Jeśli chodzi o wyposażenie dodatkowe, dostępne są pakiety: Dynamic Handling (układy Configurable Dynamics i Adaptive Dynamics, hamulce o podwyższonej wydajności, kolorowe zaciski hamulcowe, spoiler na pokrywie bagażnika), Cold Climate (podgrzewana przednia szyba, podgrzewana kierownica, spryskiwacze reflektorów), Business (usługi Connected Navigation Pro, pakiet Online, system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny ogranicznik prędkości), Technology (wyświetlacz przezierny HUD, szyba przednia o obniżonej przepuszczalności światła, system Touch Pro Duo, interaktywny zestaw wskaźników, bezprzewodowe ładowanie smarfonów, wewnętrzne lusterko wsteczne ClearSight), Convenience (elektryczna pokrywa bagażnika sterowana gestem, dostęp bezkluczykowy, elektrycznie regulowana kolumna kierownicy, dodatkowe gniazda zasilające) oraz Premium Interior Upgrade (podświetlane listwy progowe, błyszczące nakładki pedałów, oświetlenie nastrojowe z możliwością konfiguracji).

Cennik nowego Jaguara XE otwiera wersja 2.0 i4D 180 KM RWD Auto S za 186,9 tys. zł brutto, wliczając 3-letni pakiet serwisowy Jaguar Care. Kolejne wersje to: 2.0 i4D 180 KM AWD Auto S od 201,6 tys. zł, 2.0 i4P 250 KM RWD Auto S od 202,2 tys. zł oraz 2.0 i4P 300 KM AWD Auto S od 228,3 tys. zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowy Jaguar XE od 186,9 tys. zł (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl