SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Znikające kanały w Polsat Box Go. Jak poradzić sobie z awarią?

Abonenci platformy cyfrowej Polsat Box powinni mieć dostęp w serwisie streamingowym Polsat Box Go do wszystkich płatnych kanałów w ramach wykupionych pakietów. W ostatnich dniach wiele stacji nie jest jednak wyświetlanych w zakładce „Kanały TV”. Trzeba je ręcznie wyszukać.

O problemach technicznych Polsat Box Go przy okazji transmisji meczów Ligi Mistrzów informowaliśmy w środę. Subskrybenci nie mogli obejrzeć m.in. spotkania z udziałem Roberta Lewandowskiego. Serwis przeprosił za to w mediach społecznościowych. Wielu użytkowników mocno krytykowało jednak platformę za awarię podczas kluczowych transmisji sportowych.

- Wczoraj wieczorem zarejestrowaliśmy pewne problemy z dostępnością serwisu Polsat Box Go, które usunęliśmy tak szybko, jak było to możliwe. Obecnie szczegółowo weryfikujemy przyczynę zaistniałych nieprawidłowości. Zapewniamy, że nadesłane do nas zgłoszenia są rozpatrywane na bieżąco, w trybie indywidualnym. Bardzo przepraszamy użytkowników za niedogodności, których doświadczyli - informowała portal Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzeczniczka spółki Cyfrowy Polsat, do której należy Polsat Box Go.  - Co miesiąc realizujemy setki godzin transmisji sportowych z wielu dyscyplin i dbamy o najwyższą jakość świadczonych usług, a wszystkie sugestie użytkowników i incydenty tego rodzaju szczegółowo analizujemy, tak aby ciągle ulepszać naszą usługę - dodała Zomer.

Problem z odbiorem wybranych kanałów w Polsat Box Go

Serwis streamingowy Polsat Box Go nie jest dostępny tylko dla subskrybentów, ale także dla abonentów platformy satelitarnej Polsat Box. Mogą korzystać z prawie wszystkich stacji dostępnych w ich pakietach. Wyjątkiem są jedynie naziemne kanały TVP, TVN czy TV Puls.

Równolegle z problemami dotyczącymi Ligi Mistrzów, wystąpiły inne, związane z listą kanałów. Nie można na niej znaleźć stacji dokumentalnych (m.in. Discovery Channel, National Geographic Channel, Planete+, Polsat Viasat History), dziecięcych (Cartoon Network, Disney Channel) czy rozrywkowo-muzycznych (MTV Polska, Eska TV). Część internautów żaliła się, że nie działa również kanał informacyjny TVN24. Po jakimś czasie odbiór tej stacji był ponownie możliwy. Inni twierdzą, że wyświetla im się komunikat jakoby mieli zapłacić za pakiet z kanałami, które już wykupili.

Niezadowolonym widzom Polsat Box Go poleca, aby znaleźć brakujący kanał za pośrednictwem wyszukiwarki. Jest ona dostępna w lewym górnym rogu aplikacji pod ikonką lupy. W przypadku odbioru na telewizorach ze Smart TV (np. Android TV/Google TV) konieczne jest wpisanie nazwy kanału za pośrednictwem pilota lub wyszukiwanie głosowe. Wówczas można oglądać „znikające kanały”. To m.in. dokumentalne stacje Discovery. Na razie na liście bez problemu pokazują się główne stacje z portfolio Polsatu i kanały sportowe oraz filmowo-serialowe.

- To błąd techniczny, który w dużej części został już wyeliminowany. Kanały były cały czas dostępne, ale faktycznie mogło się zdarzyć, że ich lista w zakładce "moje kanały" nie była kompletna i trzeba było wyszukać je ręcznie. Przepraszamy użytkowników za te niedogodności - informuje Wirtualnemedia.pl Zomer.

Błędy w aplikacjach streamingowych

Polsat Box Go nie jest jedynym serwisem streamingowym, którego aplikacje borykają się z błędami. Viaplay już kilkakrotnie był krytykowany za problemy z odbiorem podczas popularnych transmisji sportowych. Niekiedy użytkownicy platformy mogli liczyć na obniżkę opłaty w kolejnym miesiącu.

Problemy pojawiają się też w aplikacji Canal+ online. Niekiedy „znikają” kanały na żywo. Aby je obejrzeć, trzeba wejść do ustawień Android TV, które można uruchomić w prawnym górnym rogu menu głównego systemu operacyjnego, wybrać opcję aplikacje i wskazać Canal+, a następnie wymusić zatrzymanie jej działania. Kanały na żywo powinny wówczas powrócić. W Canal+ online są też problemy z wyłączeniem filtra treści dla osób powyżej 18 roku życia. Jeśli jakaś produkcja ma oznaczenie wiekowe od 18 lat, to można ją obejrzeć tylko w bibliotece wideo na żądanie (VOD).

Zobacz także: Zmiany w serwisie Canal+ online

W należącym do TVN Grupy Discovery serwisie Player problem występuje w przypadku wybranych starszych produkcji. Na przykład po wybraniu starszych odcinków programu „Kobieta na końcu świata” albo „Ambasady luksusu”, na niektórych sprzętach co kilkanaście sekund program cofa się do początku. Następuje to co jakiś czas, więc jego obejrzenie na wybranych telewizorach lub przystawkach jest praktycznie niemożliwe. Problem nie występuje w przypadku nowych produkcji lub odtwarzania na komputerze czy smartfonie.

Dołącz do dyskusji: Znikające kanały w Polsat Box Go. Jak poradzić sobie z awarią?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
No cóż teoria nie zawsze idzie z praktyką.
odpowiedź
User
Zenada
A kiedy przywroca HBO GO na dekoderach bo jak na razie Polsat leci ostro w kulki
odpowiedź
User
Jsnek
A kiedy przywroca HBO GO na dekoderach bo jak na razie Polsat leci ostro w kulki

Nie przywrócą, ale możesz jak napierasz zerwać umowę bez konsekwencji. Żadnych upustów nie dają niestety...
odpowiedź