SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak łączyć online z offline? Case study Rainbow z kampanii programmatic w Adform

W mijającym sezonie wakacyjnym Rainbow po raz pierwszy zastosował zautomatyzowany system reklamowy programmatic z wykorzystaniem dynamicznych formatów Adform. Kampania, której celem była promocja wybranych biur podróży przyniosła 12% wzrost sprzedaży ofert w tych punktach. O sukcesie zadecydowała kreacja, precyzyjne targetowanie oraz połączenie reklam online ze sprzedażą offline.

Kampania realizowana była we współpracy z agencją Bluerank, w okresie maj – lipiec 2019 dla wybranych, lokalnych biur podróży Rainbow w mniejszych miejscowościach takich jak Tarnów, Nowy Targ czy Nowy Sącz. Kluczem doboru było zainteresowanie tymi placówkami w serwisie r.pl oraz ich wyniki sprzedaży. Z uwagi na specyfikę branży i preferencje klientów reklama miała zachęcić odbiorców do odwiedzenia lokalnych salonów i dokonania zakupu offline.

Wykorzystana reklama banerowa w prawej części przedstawiała propozycje atrakcyjnych wycieczek z wylotem z pobliskich lotnisk. Po lewej stronie wyświetlany był adres najbliższego biura podróży. Z uwagi na dużą ilość informacji przekazywanych poprzez kreacje, wybrane zostały formaty, które zapewniły jej atrakcyjność oraz czytelność (Expand Billboard i BrandMark). Dodatkowo banery wyświetlane na urządzeniach mobilnych zawierały animację drgającej słuchawki telefonicznej, która miała zadanie Call To Action – po kliknięciu użytkownik mógł połączyć się bezpośrednio z reklamowanym biurem podróży.

Do realizacji kampanii wykorzystany został dynamiczny format reklamy, dostępny w technologii Adform. Stworzony został dedykowany zasób danych zawierający lokalizacje wybranych oddziałów. Dzięki skryptowi system łączył nasze bieżące położenie z najbliższym salonem Rainbow, następnie przekazywał lokalizację biura (wykorzystując rozwiązania HitSpot Media), z którego zaciągał cztery bestsellerowe wycieczki, z wylotem z dwóch najbliższych lotnisk (względem lokalizacji biura).

Reklamy wyświetlane były w wybranych przez Bluerank serwisach, w regionach, w których znajdowały się promowane biura podróży. Kampania skierowana była zarówno do nowych jak i obecnych użytkowników.

 

W efekcie zrealizowanej kampanii, według danych Google Analytics, witryny z informacją o reklamowanych biurach zyskały 46% wzrost zainteresowania (liczba wizyt z pominięciem wejść bezpośrednich z reklam). Dodatkowo w ujęciu rok do roku, w ten sam sposób liczone zainteresowanie promowanymi biurami podróży wzrosło o 37% w porównaniu do placówek referencyjnych.

Za realizację kampanii dla Rainbow odpowiedzialny był Bluerank, wiodąca agencja marketingu internetowego, wielokrotnie nagradzana za realizowane w tym obszarze projekty. Bluerank w rozstrzygniętym w październiku konkursie Performance Marketing Diamonds otrzymał tytuł Performance Agency of the Year. Zdobył także Grand Prix za działania SEM dla Doz.pl oraz dwie nagrody w kategoriach: the most effective paid social media campaign dla projektu Promedica24 oraz the most effective SEM campaign również dla Doz.pl

Współpraca z Rainbow realizowana jest od 12 lat.