SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney pracuje nad 340 regionalnymi i lokalnymi treściami

Koncern The Walt Disney Company miał do końca 2021 roku łącznie 179 mln subskrybentów serwisów streamingowych Disney+, EPSN+ i Hulu. W pozyskaniu nowych mają pomóc debiuty Disney+ w wielu krajach świata, w tym w Polsce i 340 regionalnych produkcji na różnym etapie rozwoju.

Sztandarowy serwis koncernu - Disney+ przekroczył  liczbę 118 mln subskrybentów na całym świecie. Dostępny w Stanach Zjednoczonych Hulu ma ich blisko 44 mln. Pozostali użytkownicy korzystają ze sportowego serwisu ESPN+. Łączna liczba subskrybentów usług Disneya jest bliska liderom rynku streamingowego. Netflix ma ponad 214 mln subskrypcji, natomiast Amazon Prime Video ponad 200 mln.

Zobacz także: Disney+ w Polsce za 39,99 zł miesięcznie? Cena będzie inna

Disney stawia na regionalne treści

Liczba użytkowników usług Disneya ma rosnąć m.in. dzięki kolejnym debiutom Disney+. W ciągu najbliższego roku platforma  zwiększy dwukrotnie liczbę krajów, w których działa. Do końca roku Disney+ ma docierać do odbiorców ze 160 krajów świata. Latem br. platforma zadebiutuje w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie firma prowadzi nad Wisłą rekrutację. W zagranicznych wersjach Disney+ przy kolejnych produkcjach pojawia się polska wersja językowa. Obecnie firma pracuje nad 340 tytułami regionalnymi na całym świecie, które są na różnych etapach realizacji i rozwoju.

Zmiany w strukturze firmy

Disney stworzył ostatnio centrum produkcji treści międzynarodowych, którym zarządza Rebecca Campbell jako szefowa do spraw międzynarodowych treści. Campbell skupi się na lokalnej i regionalnej produkcji treści dla usług streamingowych Disneya, a także będzie nadal nadzorować międzynarodowe zespoły medialne Disneya na całym świecie, podlegając bezpośrednio dyrektorowi generalnemu koncernu Bobowi Chapekowi.

Wcześniej Campbell pełniła funkcję szefa ds. operacji międzynarodowych i bezpośredniego kontaktu z konsumentem, po tym, jak pełniła wysokie stanowiska kierownicze w mediach i parkach Disneya podczas prawie 25-letniej pracy w firmie.

Michael Paull został awansowany na nowo utworzoną rolę szefa działu Disney Streaming. Będzie odpowiadał za usługi Disney +, Hulu, ESPN + i Star + i nadzorował te platformy na całym świecie dla Disney Media & Entertainment Distribution, podlegając Kareem Danielowi, szefowi Disney Media & Entertainment Distribution (DMED).

Zobacz także: Serwisy streamingowe skoncentrują się na Europie Środkowo-Wschodniej

Paull dołączył do firmy w 2017 roku. Rok później uruchomił ESPN+, a w 2019 roku przyczynił się do ekspansji Disney+. W 2021 roku był zaangażowany w uruchomienie serwisu Star+ w Ameryce Łacińskiej. Przed pracą w Disneyu był związany z Amazonem, gdzie kierował Amazon Channels na całym świecie. W swojej 20-letniej karierze piastował też wiele innych kierowniczych stanowisk w firmach medialnych.

Joe Earley, który wcześniej pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego ds. marketingu i operacji w Disney+, został mianowany szefem Hulu i będzie podlegał Paullowi. Przed dołączeniem do Disney+, Earley był prezesem studia The Jackal Group. Wcześniej był związany z Fox, gdzie pełnił m.in. funkcję dyrektora operacyjnego Fox Television Group.

Dołącz do dyskusji: Disney pracuje nad 340 regionalnymi i lokalnymi treściami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rosp75
I tak traktują nas jak 3 świat. Platforma miała być dostępna legalnie w 2021r a do dzisiaj nie ma konkretnej daty startu w Polsce. Ale w znaczących krajach Unii Europejskiej jest dostęp na legalu u nas nie.
odpowiedź