SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney+ dogonił w Polsce HBO Max. Netflix i Player straciły użytkowników, w górę Prime Video i Viaplay

W pierwszym pełnym miesiącu obecności na polskim rynku Disney+ miał minimalnie mniej odwiedzających niż HBO Max, przy czym przyciągał każdego na ponad dwukrotnie dłuższy czas. Spore spadki zasięgów zanotowały Netflix, Player i TVP VOD, za to Amazon Prime Video zyskał 30 proc. użytkowników, a w czołowej dziesiątce pojawiło się Viaplay.

Platforma streamingowa Disney+Article

Zdecydowanym liderem platform ze streamingiem wideo w Polsce pozostaje Netflix. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez w lipcu br. odwiedziło go - licząc łącznie serwis www i aplikację mobilną -  12,54 mln użytkowników, czyli 42,22 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 6 godzin, 3 minuty i 22 sekundy.

Kolejne dwie pozycje zajmują globalne platformy, które pojawiły się na naszym rynku w br. HBO Max, które w marcu zastąpiło HBO GO, zanotowało 4,29 mln użytkowników, 14,44 proc. zasięgu oraz godzinę, 37 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania, a Disney+, dla  którego lipiec był w pierwszym pełnym miesiącem kalendarzowym obecności w Polsce - 4,22 mln internautów, 14,21 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 36 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Disney+ jest dostępny w Polsce od 14 czerwca. Już miesiąc przed startem polscy użytkownicy mogli kupić na niej subskrypcję z 20-procentową zniżką. Wraz z uruchomieniem platforma pojawiła się w ofercie m.in. sieci Plusa i platformy satelitarnej Polsat Box.

Z kolei oferowaną przez Amazona platformę Prime Video, na dobre obecną u nad od października ub.r. wraz z wprowadzeniem przez koncern usługi subskrypcyjnej Prime, odwiedziło w lipcu 2,99 mln polskich internautów (dało to 10,07 proc. zasięgu), spędzając średnio po 55 minut i 2 sekundy.

CDA Premium nad platformami TVN, Canal+ i TVP

Z polskich witryn najwyżej w zestawieniu jest CDA Premium, na którym każdy z 2,68 mln internautów (9,02 proc.) spędził przeciętnie 36 minut i 52 sekundy. To jedyna platforma, której liczba subskrybentów w Polsce jest regularnie podawana przez właściciela od trzech lat obecnego na giełdzie. Na koniec marca miała sprzedanych 467 tys. subskrypcji, o 20 tys. więcej niż kwartał wcześniej.

Niżej znalazły się platformy należące do nadawców telewizyjnych, które w letniej przerwie między ramówkami i sezonami piłkarskimi oferują mniej premierowych treści ze swoich kanałów. Player (TVN Grupa Discovery) miał 2,44 mln użytkowników, 8,23 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 21 minut i 48 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, Canal+ online - 2,37 mln internautów, 7,97 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 18 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a TVP VOD - 2,13 mln użytkowników, 7,16 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 55 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania. Ta ostatnia platforma jako jedyna w rankingu zdecydowaną większość treści udostępnia za darmo.

Wirtualna Polska w kategorii VoD i OTT zanotowała 1,86 mln użytkowników, 6,27 proc. zasięgu oraz 45 minut i 19 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Zdecydowaną większość ruchu w tej kategorii zapewnia portalowi platforma WP Pilot oferująca streaming ponad 100 stacji telewizyjnych.

Z kolei skandynawską platformę Viaplay, obecną u nas od sierpnia ub.r., odwiedziło 1,17 mln polskich internautów (co dało 3,96 proc. zasięgu), spędzając średnio godzinę, 22 minuty i 34 sekundy.

Miesiąc do miesiąca Netflix stracił 971,7 tys. internautów (to 7,2 proc. w dół), a średni czas korzystania z platformy wydłużył się o 46 minut i 26 sekund (14,6 proc.). HBO Max zanotowało spadek o 129,9 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 8 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (8,2 proc.).

Zyskują Disney+, Prime Video i Viaplay

Disney+ w porównaniu do drugiej połowy czerwca osiągnął wzrost o 531,2 tys. odwiedzających (30,4 proc.) oraz godzinę, 31 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (72,9 proc.). Na Prime Video liczba użytkowników zwiększyła się jeszcze bardziej - o 698,5 tys., czyli 30,4 proc., a przeciętny czas korzystania wydłużył o 17 minut i 23 sekundy (46,2 proc.).

Wzrosły też wyniki Viaplay - o 152,4 tys. internautów (14,9 proc.) oraz 19 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (30,6 proc.).

Player stracił 715,1 tys. użytkowników (22,6 proc.), przy czym przeciętny czas korzystania z platformy wydłużył się o 12 minut i 13 sekund (9,4 proc.). TVP VOD zanotował spadek liczby odwiedzających o 328,7 tys. (13,4 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 46 minut i 22 sekundy (24,5 proc.), natomiast na platformach Wirtualnej Polski ubyło 181,3 tys. internautów (8,9 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 3 minuty i 7 sekund (7,4 proc.).

Z kolei na Canal+ online liczba internautów nieznacznie zmalała (o 39,7 tys., czyli 1,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego prawie się podwoił, rosąc o godzinę, 7 minut i 16 sekund (93,9 proc.).

1 lipca w badaniu Mediapanel zaktualizowano metody estymowania zasięgów. W wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Disney+ dogonił w Polsce HBO Max. Netflix i Player straciły użytkowników, w górę Prime Video i Viaplay

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Agnieszka
Takie zestawienia nie mają sensu. To nie są dane ile jest subskrybentów danej platformy, tylko ile osób odwiedziło stronę platformy w przeglądarce, do danych liczy się nawet to jak ktoś odwiedzi stronę tytułową takiego Netflix czy Amazon, nie logując się ani rejestrując. Po co robić takie mylące rankingi? Dlaczego nie możecie się dowiedzieć ile tak naprawdę jest subskrybentów danej platformy?
odpowiedź
User
Lodzia
Co z PolsatBox?
odpowiedź
User
inlove
(...)Dlaczego nie możecie się dowiedzieć ile tak naprawdę jest subskrybentów danej platformy?

Nie wezmą danych z sufitu, jeśli sama platforma nie poda tego do publicznej wiadomości. A widomo, że niektóre platformy mają w tym swój interes, żeby nie podawać, jak choćby przede wszystkim Viaplay, które tym samym daje jasno do zrozumienia, że nie ma się czym chwalić.
odpowiedź