Disney+ dogonił w Polsce HBO Max. Netflix i Player straciły użytkowników, w górę Prime Video i Viaplay

W pierwszym pełnym miesiącu obecności na polskim rynku Disney+ miał minimalnie mniej odwiedzających niż HBO Max, przy czym przyciągał każdego na ponad dwukrotnie dłuższy czas. Spore spadki zasięgów zanotowały Netflix, Player i TVP VOD, za to Amazon Prime Video zyskał 30 proc. użytkowników, a w czołowej dziesiątce pojawiło się Viaplay.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Disney+ dogonił w Polsce HBO Max. Netflix i Player straciły użytkowników, w górę Prime Video i Viaplay
Platforma streamingowa Disney+

Zdecydowanym liderem platform ze streamingiem wideo w Polsce pozostaje Netflix. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez w lipcu br. odwiedziło go - licząc łącznie serwis www i aplikację mobilną -  12,54 mln użytkowników, czyli 42,22 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 6 godzin, 3 minuty i 22 sekundy.

Kolejne dwie pozycje zajmują globalne platformy, które pojawiły się na naszym rynku w br. HBO Max, które w marcu zastąpiło HBO GO, zanotowało 4,29 mln użytkowników, 14,44 proc. zasięgu oraz godzinę, 37 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania, a Disney+, dla  którego lipiec był w pierwszym pełnym miesiącem kalendarzowym obecności w Polsce - 4,22 mln internautów, 14,21 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 36 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Disney+ jest dostępny w Polsce od 14 czerwca. Już miesiąc przed startem polscy użytkownicy mogli kupić na niej subskrypcję z 20-procentową zniżką. Wraz z uruchomieniem platforma pojawiła się w ofercie m.in. sieci Plusa i platformy satelitarnej Polsat Box.

Z kolei oferowaną przez Amazona platformę Prime Video, na dobre obecną u nad od października ub.r. wraz z wprowadzeniem przez koncern usługi subskrypcyjnej Prime, odwiedziło w lipcu 2,99 mln polskich internautów (dało to 10,07 proc. zasięgu), spędzając średnio po 55 minut i 2 sekundy.

CDA Premium nad platformami TVN, Canal+ i TVP

Z polskich witryn najwyżej w zestawieniu jest CDA Premium, na którym każdy z 2,68 mln internautów (9,02 proc.) spędził przeciętnie 36 minut i 52 sekundy. To jedyna platforma, której liczba subskrybentów w Polsce jest regularnie podawana przez właściciela od trzech lat obecnego na giełdzie. Na koniec marca miała sprzedanych 467 tys. subskrypcji, o 20 tys. więcej niż kwartał wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/canal-jak-zamowic-player-pakiet-bez-reklam-z-reklamami-kanaly-tematyczne-jak-ogladac-ceny,7169794414749313a ##

Niżej znalazły się platformy należące do nadawców telewizyjnych, które w letniej przerwie między ramówkami i sezonami piłkarskimi oferują mniej premierowych treści ze swoich kanałów. Player (TVN Grupa Discovery) miał 2,44 mln użytkowników, 8,23 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 21 minut i 48 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, Canal+ online - 2,37 mln internautów, 7,97 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 18 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a TVP VOD - 2,13 mln użytkowników, 7,16 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 55 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania. Ta ostatnia platforma jako jedyna w rankingu zdecydowaną większość treści udostępnia za darmo.

Wirtualna Polska w kategorii VoD i OTT zanotowała 1,86 mln użytkowników, 6,27 proc. zasięgu oraz 45 minut i 19 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego. Zdecydowaną większość ruchu w tej kategorii zapewnia portalowi platforma WP Pilot oferująca streaming ponad 100 stacji telewizyjnych.

Z kolei skandynawską platformę Viaplay, obecną u nas od sierpnia ub.r., odwiedziło 1,17 mln polskich internautów (co dało 3,96 proc. zasięgu), spędzając średnio godzinę, 22 minuty i 34 sekundy.

grafika

Miesiąc do miesiąca Netflix stracił 971,7 tys. internautów (to 7,2 proc. w dół), a średni czas korzystania z platformy wydłużył się o 46 minut i 26 sekund (14,6 proc.). HBO Max zanotowało spadek o 129,9 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 8 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania (8,2 proc.).

Zyskują Disney+, Prime Video i Viaplay

Disney+ w porównaniu do drugiej połowy czerwca osiągnął wzrost o 531,2 tys. odwiedzających (30,4 proc.) oraz godzinę, 31 minut i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (72,9 proc.). Na Prime Video liczba użytkowników zwiększyła się jeszcze bardziej - o 698,5 tys., czyli 30,4 proc., a przeciętny czas korzystania wydłużył o 17 minut i 23 sekundy (46,2 proc.).

Wzrosły też wyniki Viaplay - o 152,4 tys. internautów (14,9 proc.) oraz 19 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (30,6 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/promocja-viaplay-podwyzka-ile-trzeba-zaplacic-cena-jak-zrezygnowac-problemy-techniczne,7169793849763969a ##

Player stracił 715,1 tys. użytkowników (22,6 proc.), przy czym przeciętny czas korzystania z platformy wydłużył się o 12 minut i 13 sekund (9,4 proc.). TVP VOD zanotował spadek liczby odwiedzających o 328,7 tys. (13,4 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 46 minut i 22 sekundy (24,5 proc.), natomiast na platformach Wirtualnej Polski ubyło 181,3 tys. internautów (8,9 proc.), a przeciętny czas korzystania wydłużył się o 3 minuty i 7 sekund (7,4 proc.).

Z kolei na Canal+ online liczba internautów nieznacznie zmalała (o 39,7 tys., czyli 1,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego prawie się podwoił, rosąc o godzinę, 7 minut i 16 sekund (93,9 proc.).

1 lipca w badaniu Mediapanel zaktualizowano metody estymowania zasięgów. W wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu