SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Jak Serce i Rozum zdobyli 2 mln fanów na Facebooku (analiza)

W ciągu ostatniego roku fanpage Serca i Rozumu pozyskał 734 tys. nowych użytkowników. Fani profilu częściej niż przed rokiem komentują publikowane na nim treści, za to rzadziej zamieszczają własne wpisy i klikają „lubię to!”

Jak Serce i Rozum zdobyli 2 mln fanów na Facebooku (analiza)

W zeszły czwartek fanpage Serca i Rozumu, bohaterów reklam Orange Polska, jako pierwsza polska strona facebookowa przekroczył poziom 2 mln użytkowników. Z analizy NapoleonCat.com przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w ciągu minionych 12 miesięcy profil pozyskał 733,7 tys. nowych fanów, co daje średnio aż 13,72 tys. tygodniowo.

Największy tygodniowy wzrost strona zanotowała od 17 do 23 stycznia br., kiedy dołączyło do niej 81 884 użytkowników. Za to od 13 do 19 czerwca straciła 1 204 fanów.

Jak wynika z analizy Socialbakers, 1,92 mln użytkowników fanpage’u pochodzi z Polski, a jedynie ok. 80 tys. - z zagranicy (zobacz szczegóły).

Serce i Rozum pojawili się w reklamach Orange latem 2010 roku i do tej pory wystąpili w 50 spotach telewizyjnych oraz 59 radiowych. Również przed trzema laty ruszył fanpage bohaterów, przy czym przez pierwszy kwartał działania pozyskał stosunkowo niewiele użytkowników - 40 tys., chociaż znalazł się już w czołowej dziesiątce największych polskich stron facebookowych. Długo zajmował w tym rankingu drugie miejsce, ale w styczniu br. wyprzedził Demotywatory i wskoczył na pozycję lidera. Obecnie ma od nich 245 tys. więcej użytkowników.

Format komunikacyjny z Sercem i Rozumem wymyśliła agencja Publicis, która przygotowuje też kolejne reklamy z bohaterami, natomiast obsługą ich fanpage’u zajmuje się agencja Lemon Sky.

- Komunikacja na Facebooku jest doskonałym uzupełnieniem reklamowego przekazu Serca i Rozumu. Treści na fanpage’u nie są powieleniem materiałów udostępnianych w innych mediach - tak przyczyny popularności tego profilu komentuje Oskar Berezowski, główny analityk NapoleonCat.com. - Pytanie o sekret sukcesu Serca i Rozumu to pytanie między innymi o istotność odpowiedniego doboru treści do konkretnych kanałów społecznościowych i wzmacniania ich różnymi formami reklamy - dodaje.

>>> Serce i Rozum świętują 2 mln fanów na Facebooku i śmieją się z celebrytów Playa (wideo)

Mimo wzrostu liczby użytkowników w ciągu roku o 58 proc., w ostatnim roku na fanpage’u Serca i Rozumu zamieszczono tylko 4,7 proc. komentarzy więcej niż rok wcześniej. Za to liczba kliknięć „lubię to!” zmalała o 11,1 proc., a liczba wpisów publikowanych przez fanów - aż o 58,2 proc.

Te spadki częściowo można uzasadnić zmianami wprowadzonymi w ub.r. na Facebooku: timeline’owym układem fanpage’u, na którym mniej eksponowane są wpisy od użytkowników, oraz wdrożonym we wrześniu ub.r. nowym algorytmem, znacznie zmniejszającym liczbę fanów, do których docierają wpisy z fanpage’y.

Serce i Rozum pozostają zdecydowanie największą stroną facebookową z polskiej branży telekomunikacyjnej, w której zresztą najpopularniejsze marki notują stabilne wzrosty zasięgu i są w takiej samej kolejności jak przed rokiem. Niewiele mniejszy wzrost zasięgu od fanpage’a animowanych bohaterów zanotowała strona Orange Polska, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy zyskała 678,9 tys. fanów. Jednak fanpage sieci Play zdobył w tym czasie ok. 815 tys. nowych użytkowników, w efekcie czego powiększył przewagę nad Orange i zmniejszył dystans do Serca i Rozumu.

Przypomnijmy, że na początku br. rzecznik Orange Polska zarzucił administratorom fanpage’a Playa, że sztucznie podwyższają jego popularność, pozyskując użytkowników z egzotycznych krajów (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jak Serce i Rozum zdobyli 2 mln fanów na Facebooku (analiza)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xxx
Prawda jest taka, że gdyby nie podkład głosowy Pana Boberka, to ta reklama byłaby totalnym gównem. Szacun dla tego faceta, bo widać, że to prawdziwy mistrz dubbingu.
23 8
odpowiedź