Jakie media w latach 2005-2020?

KRRiT przyjęła dokument "Strategia państwa w dziedzinie mediów elektronicznych na lata 2005 - 2020"

masz
masz
Udostępnij artykuł:

To ostateczna wersja "Strategii", której założenia zostały już wcześniej przyjęte przez KRRiT. Strategia, która określa kierunki rozwoju mediów w Polsce, niezbędne ramy prawne oraz wyzwania technologiczne, miała pierwotnie obowiązywać do 2014 roku. Ze względu na obszerny charakter, projektowane kierunki zmian, niezbędne uregulowania, została rozłożona w czasie do 2020 roku - informuje wortal Wirtualnemedia.pl, rzecznik przewodnicz±cej KRRiT.

 Jak podkreślała Przewodnicząca KRRiT - Danuta Waniek dokument ten powinien stać się podstawą do stworzenia nowej ustawy medialnej, co jest tym pilniejsze, że obecnie obowiązująca ustawa o radiofonii i telewizji nie nadąża za rozwojem rynku medialnego i nowych technologii. Przewodnicząca KRRiT zwracała również uwagę na fakt, że państwo polskie nie wypracowało minionych lat strategii, która określiłaby politykę państwa wobec mediów. Dlatego tym większą wagę należy przyłożyć do obecnie przyjętej przez KRRiT "Strategii".

W stosunku do pierwotnie omawianych przez KRRiT założeń, przyjęta dziś strategia wariantowo określa kierunki rozwoju radiofonii publicznej ( połączenie w jeden organizm lub scalenie spółek regionalnych), inaczej formułuje ograniczenia reklamy w mediach publicznych, rozszerza definicję nadawców społecznych, przedstawia szczegółowy opis przyjętych w innych krajach rozwiązań dotyczących budowy multipleksów i przechodzenia na nadawanie cyfrowe, nie przesądzając o tym, jakie rozwiązanie ma być przyjęte w Polsce (czy nadawcy komercyjni i publiczni powinni działać w ramach wspólnego multipleksu, czy oddzielnie).

Pełny tekst "Strategii państwa w dziedzinie mediów elektronicznych na lata 205 - 2020" dostępny będzie wkrótce na stronie internetowej KRRiT.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały