Wysokie nastroje społeczne Polaków na koniec roku 2017, pogarsza się jedynie klimat gospodarczy

W grudniu 2017 nastroje społeczne Polaków ciągle utrzymywały się na wysokim poziomie, podobnie jak w całym ostatnim kwartale. Jedynie klimat gospodarczy nieco się pogorszył - o ok. 2 punkty w porównaniu z listopadem. O 0,71 punktu w skali miesiąca spadł Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) - wynika z badania Ipsos.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Wysokie nastroje społeczne Polaków na koniec roku 2017, pogarsza się jedynie klimat gospodarczy
fot. Shutterstock.com

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w grudniu 2017 wyniósł 105,29 pkt i był o 0,71 pkt niższy niż miesiąc wcześniej. Lekko wzrosła skłonność do zakupów Polaków – wskaźnik ten wyniósł na koniec roku 108,2 pkt, o 0,2 pkt więcej niż w listopadzie.

- Polacy ciągle bardzo dobrze oceniają stan polskiej gospodarki i własnej sytuacji materialnej. Wydarzenia polityczne nie mają tu większego wpływu - czytamy w komunikacie.

O 2,08 pkt w skali miesiąca spadł wskaźnik klimatu gospodarczego - w grudniu 2017 wyniósł on 100,92 pkt.

- Niezbyt wielkie pogorszenie się klimatu gospodarczego wynika zapewne z uruchomienia przez Komisję Europejską procedury związanej z art. 7. Traktatu o Unii Europejskiej, odnoszącym się do ryzyka łamania przez Polskę wartości Unii, zwłaszcza w dziedzinie niezależności władzy sądowniczej. Skala tego pogorszenia nie wskazuje jednak na powszechne i duże odczuwanie niebezpieczeństwa zastosowania ostatecznie złych dla Polski rozwiązań traktatowych - szacuje Ipsos.

grafika

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 15 – 20 grudnia 2017 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu