„Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 490 tys. widzów więcej niż w TVP2

Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledzi średnio 2,32 mln widzów. W porównaniu do odcinków pokazywanych w TVP2 program zyskał 490 tys., ale z drugiej strony aż o 1,87 mln osób obniżył widownię swojego byłego pasma - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości” z 14 stycznia br., a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-korona-krolow-tvp1-ogladaja-starsi-widzowie ##

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Średnia widownia pierwszych 69 odcinków „Jednego z dziesięciu” pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 15 stycznia do 25 kwietnia br. wyniosła 2,32 mln osób, co przełożyło się na 16,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 8,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,29 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 15 stycznia br. Przyciągnął on przed ekrany 2,89 mln osób.

grafika

Dla porównania, w okresie od 4 września ub.r. do 11 stycznia br. audycję Tadeusza Sznuka w Dwójce oglądało średnio 1,83 mln widzów. Oznacza to, że teleturniej pokazywany w Jedynce gromadzi o 490 tys. osób więcej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/alarm-tvp1-ogladalnosc-nowy-magazyn-sledzi-1-04-mln-widzow ##

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on 1,87 mln osób (powtórkowe odcinki „Rodzinki.pl” i „Na sygnale” pokazywane w dni powszednie koło godz. 19.00 od 15 stycznia do 25 kwietnia br. śledziło 452 tys. widzów).

Z drugiej strony program Sznuka wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie - było to 1,80 mln względem 517 tys. oglądających „Komisariat” i „Mam Prawo” w tym paśmie między 4 września ub.r. a 11 stycznia br.

grafika

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja