SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jedynka pierwszy raz poniżej 5 proc. udziału w słuchalności. A17, Radio Maryja i Radio Pogoda też tracą, w górę Antyradio

Od listopada ub.r. do stycznia br. Jedynka miała tylko 4,9 proc. udziału w rynku słuchalności, najmniej w historii. Spadki zanotowały też stacje z Audytorium17, Radio Pogoda i Radio Maryja, natomiast Antyradio miało rekordowo duży udział.

Według najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Od listopada ub.r. do stycznia br. RMF FM miało 28,5 proc. udziału w rynku słuchalności wśród odbiorców w wieku 15-75 lat. W skali roku wynik stacji poszedł w górę o 2,1 pkt proc.

W efekcie RMF FM zwiększyło przewagę nad Radiem ZET (Grupa Eurozet), które w skali roku zanotowało rok do roku wzrost z 12,3 do 12,6 proc. udziału. Obie stacje kontynuowały wzrosty z kilku poprzednich fal badania, przy czym RMF rekordowe w swojej historii 29,2 proc. udziału osiągnęło od czerwca do sierpnia ub.r.

Z kolei Program III Polskiego Radia umocnił się na pozycji nad Programem I Polskiego Radia. Osiągnął wzrost z 5,7 do 5,8 proc. udziału, natomiast wynik Jedynki zmalał z 5,7 do 4,9 proc. Poprzedni rekordowy niski udział - 5,3 proc. - Jedynka zanotowała w czwartym kwartale ub.r., teraz jej wyniki pierwszy raz w historii badania Radio Track spadł poniżej 5 proc.

W dół A17, Radio Maryja i Radio Pogoda

Spadek zanotowało również Audytorium17 obejmujące 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia, 6 stacji miejskich i 3 nadających cyfrowo w technologii DAB+. Od listopada ub.r. do stycznia br. jego udział wyniósł 4,7 proc., o 0,7 pkt proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei wynik Radia Maryja zmalał z 1,8 do 1,4 proc.

W dolnej części zestawienia jest więcej spadków. Udział Dwójki (Polskie Radio) zmalał z 0,6 do 0,4 proc., Radia Plus (Eurozet) - z 2,3 do 2,1 proc., Radia Wawa (Grupa Radiowa Time) - z 1,6 do 1,4 proc., a Radia Pogoda (Grupa Radiowa Agory) - z 1,1 do 0,8 proc.

Rekord Antyradia

Z kolei Antyradio (Eurozet) miało od listopada ub.r. do stycznia br. 2,3 proc. udziału w rynku, wobec 1,8 proc. rok wcześniej. Stacja osiągnęła swój rekordowy wynik, już w ub.r. notowała regularnie 2-2,2 proc. udziału.

Wynik TOK FM (Grupa Radiowa Agory) poszedł w górę z 2,1 do 2,3 proc., a Radia Eska (Grupa Radiowa Time) - z 7,4 do 7,9 proc.

Roszady we władzach Polskiego Radia, Agora w trakcie kupna Eurozetu

Pod koniec grudnia ub.r. do zarządu Polskiego Radia została powołana Agnieszka Kamińska, poprzednio dyrektor Jedynki. W drugiej połowie stycznia Kamińska została prezesem firmy, zastępując Andrzeja Rogoyskiego. Obowiązki szefa Jedynki przejął Marcin Kusy, poprzednio wicedyrektor stacji.

Na początku stycznia odwołane zostały szefowa Agencji Promocji Polskiego Radia Jolanta Fudala i jej zastępczyni Mirosława Mieszkowska, a także wicedyrektor Trójki Mariusz Cieślik.

W listopadzie ub.r. z funkcji szefa Trójki zrezygnował Wiktor Świetlik, stanowisko objął po nim Tomasz Kowalczewski.

Z kolei Eurozet, nadawca Radia ZET, Antyradia, Radia Plus, Meloradia i Chilli ZET, jest w trakcie zmiany właściciela. W lutym ub.r. Agora za 130,7 mln zł kupiła 40 proc. udziałów firmy, w ramach umowy zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. jego udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures. Postępowanie w sprawie niezgłoszenia do niego tej transakcji podjął UOKiK.

We wrześniu Agora poinformowała, że zgodnie z umową zamierza skorzystać z możliwości kupna pozostałych udziałów Eurozetu. Pod koniec października skierowała stosowny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Miesiąc później regulator podał, że zaczął w ramach tego postępowania drugi etap obejmujący badanie branż, w których działają Agora i Eurozet. Zwrócił uwagę, że obie firmy prowadzą działalność w kilku tych samych sektorach, m.in. nadawania stacji radiowych i sprzedaży reklam internetowych.

UOKiK zapowiedział, że do połowy przyszłego roku zamierza zakończyć postępowanie dotyczące niezgłoszenia przez Agorę kupna 40 proc. udziałów Eurozetu. Natomiast w trzecim kwartale przyszłego roku ma zdecydować, czy wyraża zgodę na przejęcie reszty udziałów.

Dołącz do dyskusji: Jedynka pierwszy raz poniżej 5 proc. udziału w słuchalności. A17, Radio Maryja i Radio Pogoda też tracą, w górę Antyradio

83 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aldona
Jedynka pierwsza, zawsze pierwsza.
0 0
odpowiedź
User
Hubert
Kiedyś tam pracowałem na etacie. Ktoś jeszcze tego słucha?
0 0
odpowiedź
User
Remi
Dziwi mnie wynik rmf. Nie słucham bo się brzydzę. Wolę puścić własną muzykę a nie w kółko słuchać tego samego. Ale są ludzie którzy słuchają muzyki i są ludzie tzw. dzbany które słuchają rmf
0 0
odpowiedź