SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jedynka PR z playlistą i pogłębioną informacją

Jarosław Hasiński p.o. prezesa Polskiego Radia chce podnieśćsłuchalność radiowej Jedynki o kilkanaście procent. Pomóc w tymmają zmiany kierownictwa anteny - pracę stracili już WincentyPipka, dyrektor Jedynki (zastąpił go Ryszard Hińcza) orazwicedyrektor Beata Biały (zastąpiona przez Mariusza Dąbrowskiego).

Jedynka PR z playlistą i pogłębioną informacją

- Zarząd PR odwołał Beatę Biały z funkcji zastępcy dyrektora PR1na wniosek dyrektora anteny i powołał na to miejsce MariuszaDąbrowskiego posiadającego 20-letni staż w mediach w tym wwiększości w PR - przyznaje w rozmowie zWirtualnemedia.pl Jarosław Hasiński.

Nowy wicedyrektor Jedynki ostatnio pracował w TV Biznes,wcześniej w Polskim Radiu, a także współpracował z TVP.

Jarosław Hasiński chce by wyniki słuchalności Jedynki wzrosły o2-3 punkty procentowe.

- Wiadomo, że za każdym procentem idą pieniądze z rynku reklamy.Jako menadżer muszę szukać gdzieś tych brakujących pieniędzy - mówiHasiński. Podkreśla, że poziom nadawanych w Jedynce audycji jest nadobrym poziomie, mimo to musi zostać on dokładnie przeanalizowany.- Kiedy zagłębimy się w wyniki różnych badań to widzimy, że nawetmuzyka nie do końca jest tolerowana przez słuchaczy. Musi zostaćwprowadzona play lista, by każdy prezenter nie grał swoich kawałków- tłumaczy prezes publicznej rozgłośni. Hasiński chce także, że naantenie radiowej Jedynki musi być więcej pogłębionych informacji ipublicystyki "z której coś wynika".



Robert Stępowski: Po kilku tygodniach personalnego spokojuwymieniliście Państwo część dyrektorów. Co było tego powodem?
Jarosław Hasiński, p.o. prezesa Polskiego Radia
: Jeszczenie spotkałem firmy, w której zarząd nie dobiera sobie ludzi, zktórymi chce pracować i osiągać wyznaczone cele. Dziś radiopubliczne nie może sobie pozwolić na dalsze spadki słuchalności.


Trudno jednak dbać o słuchalność i realizować cele zarządów, którezmieniają się ostatnio co kilka miesięcy.
Mywyszliśmy z rady nadzorczej, która wyznaczyła już pewne kierunki. Aone są proste: wypełniać misję i podnieść aktualną słuchalność.Jeśli nowy zarząd zostanie powołany na pełną kadencję toosiągnięcie tego celu, nawet w tak trudnych warunkach jakie dziśmamy myślę, że jest realne.

Mówimy tu jak rozumiem o słuchalności Jedynki, bo zdyrektorem tej anteny - Wincentym Pipką - zarząd postanowił sięrozstać. Na jakie wyniki Jedynki Pan liczy?
Mam możetrochę nierealne plany, bo chciałbym by Jedynka miała słuchalność zokresu lat swojej świetności. Mówiąc jednak zupełnie poważniewzrost słuchalności o 2-3 punkty procentowe byłby w zupełnościzadowalający. Wiadomo, że za każdym procentem idą pieniądze z rynkureklamy. Jako menadżer muszę szukać gdzieś tych brakującychpieniędzy. Mamy trudną sytuację, przewidywania analityków co dorynku reklamy w przyszłym roku są różne. Nic nie zapowiada jednak,że nastąpi jakaś diametralna poprawa.
W Jedynce mamy wszystko na bardzo dobrym poziomie. Musimy jednakdokładnie przeanalizować program. Kiedy zagłębimy się w wynikiróżnych badań to widzimy, że nawet muzyka nie do końca jesttolerowana przez słuchaczy. Musi zostać wprowadzona play lista, bykażdy prezenter nie grał swoich kawałków. Musimy mieć jakiścharakter, który będzie odpowiadał słuchaczom i będzie gromadziłich przy odbiornikach.

Jedynka ma charakterem stać się podobna do stacjikomercyjnych?
Program 1 Polskiego Radia ma swój charakter. Chciałbym, aby taantena była wyznacznikiem naprawdę wysokich standardów. Abyinformacja była pogłębiona, a z publicystyki coś wynikało. Napodstawie badań widać wyraźnie, że słuchacze również mają takieoczekiwania.

Jeśli o informacji mówimy, to pomysł przeformatowania PREuro na radio informacyjne, jest wciąż żywy?
To jest plan cały czas analizowany przez radę nadzorczą. Jaosobiście byłbym bardzo ostrożny ze względu na bardzo mały zasięgludnościowy i powierzchniowy PR Euro. Trzeba poważnie przygotowaćsię do tego kroku, aby nie zrobić falstartu. Należałoby wpierwpopracować nad zasięgiem. Na razie nie mam jeszcze pewności, czyprzeformatowanie anteny jest dobrym pomysłem.

Czyli póki co PR Euro zostaje?
Tak. Ale jego wyniki słuchalności są niezadowalające.

Mimo to nie zmieniliście dyrektora tejanteny.
Nie rozmawiałem jeszcze z dyrektorem PR Eurona temat koncepcji i strategii rozwoju anteny. Być może jest ona natyle dobra, że nie będzie trzeba zmieniać szefa.

Bez względu na to czy powstanie radio informacyjne, czyteż nie, miał również powstać portal informacyjny.Powstanie?
Uruchomimy go w ciągu kilku tygodni. Przed internetem jestprzyszłość - zwłaszcza, że PR dysponuje niezwykłym bogactwemkontentowym. Jest to już poważnie traktowany kanał informacyjnydlatego warto w niego inwestować. Istnieje oczywiście problem zinfrastrukturą zdjęciową, która w internecie jest niezbędna, aradio jej nie posiada, ale z tym także się uporaliśmy.

Uruchomienie portalu będzie wsparte działaniamipromocyjnymi, czy jedyna promocja będzie się odbywać na antenachPolskiego Radia?
Pomysły są, ale trzeba je skorelować z finansami. Jeśli znajdziemyodpowiednie fundusze to przeprowadzimy także zakrojone na szersząskalę działania promocyjne.

Zgodnie z prezentowanymi przez poprzedni zarządzapewnieniami, portal miał się sam finansować tylko z dochodówkomercyjnych - jest to realne założenie?
Żadne wchodzące na rynek medium nie przynosi od razu dochodów izapewne podobnie będzie i z tym projektem. Mam jednak nadzieję, żesię to zmieni w ciągu pół roku.

hasinski150x150Koncepcja MagdalenyJethon (dotycząca Trójki) jest zbieżna z Panakoncepcją?
Jeszcze nie miałem okazji z Panią dyrektor porozmawiać na tematszczegółów dotyczących koncepcji zarządzania tą anteną. Nie lubięjednak ruszać rzeczy, które w miarę dobrze funkcjonują. Trójka jestradiem, co do którego słuchacz ma pewne zaufanie. Ono tego zaufanianigdy nie zawiodło. To jest radio wielu wspaniałych osobowości. Tukażdą zmianę trzeba bardzo dokładnie przemyśleć. Uważam, że tejantenie trzeba przede wszystkim nie szkodzić.

Jak po pierwszych III kwartałach br. ocenia Pan sytuacjęfinansową Polskiego Radia?
Nie jesteśmy w tragicznej sytuacji. Wręcz ze zdziwieniem przyjąłeminformację, że w lipcu i sierpniu bardzo ładnie spływał abonament,ale niestety na przełomie września i października nastąpiłogwałtowne tąpnięcie i w tej chwili obawiam się, że wpływy mogą byćponiżej planów.

Pana zdaniem można sprawić by dział reklamy pracowałbardziej efektywnie?
Tak i będziemy nad tym pracować by wyszukiwać nowych źródeł dochodui reklamodawców.

Restrukturyzacja zatrudnienia również zostanieprzeprowadzona?
Myślę, że pewne działania w tymkierunku także muszą być podjęte, ale nim to nastąpi minie jeszczekilka miesięcy. Musi zostać przeprowadzonych szereg konsultacji -to potrwa.

Polskie Radio może stać się medium konkurencyjnym wstosunku do mediów komercyjnych?
Na pewno nie możebyć już gorzej. Mam nadzieję, że drobne wyzwanie rozgłośniomkomercyjnym rzucimy. Przede wszystkim jesteśmy jednak konglomeratemanten misyjnych i tego będziemy się trzymać. Nie możemy takżezapominać o tym wątku komercyjnym, bez którego będziemy mieliprogram bardzo wysokiej jakości, ale przed odbiornikami będziezasiadał tysiąc osób. Do tego doprowadzić nie możemy.

Jakich jeszcze Panów (zarządu) decyzji możemy spodziewaćsię w najbliższym czasie?
Wszystkie nasze decyzjebędą nakierowane na osiągniecie wyznaczonych przez nas celów, czylipodniesienie słuchalności i jakości (choć akurat ta znajduje się nawysokim poziomie), można jednak wprowadzić pewne udoskonalenia wformie prezentacji treści.

Myśli Pan, że prezes Krzysztof Czabański lub dyrektorKrzysztof Skowroński, mogą w najbliższych miesiącach wrócić doPR?
Nigdy nie mówię nigdy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jedynka PR z playlistą i pogłębioną informacją

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl