OpenApp to platforma fintech założona przez Witolda Ferenca, twórcę i wieloletniego szefa Frisco.pl. Opracowany przez OpenApp system ma skracać czas składania zamówienia w sklepach online do 10 sekund, nawet przy pierwszym zamówieniu klienta. To sposób na jedną z największych bolączek e-commerce związaną z koniecznością ciągłego wprowadzania danych przez użytkowników. Złożenie zamówienia wraz z płatnością odbywa się bez wprowadzania jakichkolwiek danych lub logowania się.
Czytaj także: 6 mln zł finansowania dla internetowej wypożyczalni Plenti. Pieniądze na nowe segmenty działalności
- OpenApp to zupełnie nowe podejście do checkoutu oparte o aplikację mobilną, które rewolucyjnie upraszcza kupowanie online. Wszyscy byliśmy znużeni ciągłym wpisywaniem tych samych danych w formularzach, więc znaleźliśmy sposób, aby w praktyce zlikwidować checkout dla konsumenta w możliwie najbardziej intuicyjny sposób - tłumaczy w komunikacie Witold Ferenc, założyciel OpenApp.

5 mln złotych na rozwój
Pierwszym inwestorem OpenApp w rundzie seed był INNOventure, krakowski fundusz zalążkowy, który inwestując środki prywatnych inwestorów, ze wsparciem mechanizmu Bridge Alfa pomaga naukowcom, wynalazcom i przedsiębiorcom w rozwijaniu projektów biznesowych opartych o wyniki prac badawczo-rozwojowych.
Teraz poinformowano, że kolejne finansowanie w wysokości 5 mln zł OpenApp zdobyło od firmy JR HOLDING ASI, która stała się strategicznym inwestorem startupu. Zgodnie z zapowiedzią zdobyte środki mają być przeznaczone na wdrożenie platformy OpenApp na polskim rynku oraz dalszy rozwój jej funkcjonalności.
- Produkt OpenApp jest tak prosty w użyciu, że mamy przekonanie, że szybko zdobędzie serca konsumentów – zaznacza January Ciszewski, prezes zarządu JR HOLDING ASI S.A. - Kolejne funkcjonalności, takie jak anonimowe zakupy online, dają szansę na zbudowanie nowego standardu kupowania online na całym rynku europejskim.

OpenApp jest obecna również na rynku e-grocery, z którego wywodzi się prezes spółki Witold Ferenc. Zbudowała platformę do kompleksowego zarządzania „ostatnią milą”, która dzięki mechanizmom machine-learning pozwala na osiąganie efektywności logistyki wyższych niż u europejskich liderów rynku, np. brytyjskiego Ocado. OpenApp Grocery jest wykorzystywana przez istotnych graczy na polskim rynku e-grocery i logistyki, m.in. Frisco.pl.











