SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Julia” miała 2 mln widzów i przyniosła 70 mln z reklam

Nadawaną w TVN telenowelę „Julia” oglądało średnio 2,03 mln widzów, czyli mniej niż emitowane rok wcześniej „Prosto w serce”. Serial dał stacji trzecie miejsce w całym rynku, a wpływy reklamowe wyniosły 70 mln zł.

"Julia", fot. TVN

„Julia” emitowana była w TVN od 2 stycznia do 14 grudnia br. Pierwszy sezon, pokazywany do 6 czerwca br. w dni powszednie o godz. 17.55, śledziło 2,08 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł 17,68 proc. w grupie 4+ i 17,47 proc. w grupie 16-49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Natomiast drugą serię, nadawaną od 3 września br. także w dni powszednie, ale o 17.25, oglądało średnio 1,96 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 18,12 proc. i 17, 02 proc.

Średnia widownia całej telenoweli wyniosła 2,03 mln osób, co przełożyło się na przeciętnie 17,85 proc. udziału w grupie 4+ i 17,30 proc. w 16-49. To była mniejsza oglądalność od widowni emitowanego rok wcześniej przez TVN serialu „Prosto w serce”. Miał on bowiem 2,29 mln oglądających, a jego udział wyniósł odpowiednio 19,84 proc. i 20,95 proc. (więcej na ten temat). „Prosto w serce” nadawane było jednak przez cały rok o 17.55.

Najchętniej oglądany odcinek „Julii” - finałowy epizod z 14 grudnia br. - zgromadził 3,07 mln widzów. Drugie miejsce zajął premierowy odcinek telenoweli, pokazany 2 stycznia br. (miał 2,62 mln widzów).

Stacja TVN w paśmie emisji telenoweli zajmowała trzecie miejsce w rynku za TVP1, nadającą w tym czasie “Klan”, a także teleturniej „Jaka to melodia?”, co dało jej 23,86 proc. udziału i Polsatem, emitującym „Pierwszą miłość” i „Dlaczego ja?” (21 proc.). Gorzej od TVN wypadała natomiast pokazująca „Panoramę” i seriale amerykańskie Dwójka (9,02 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajmowała jednak drugą pozycję, podczas gdy zdecydowanym liderem był tutaj Polsat (26,06 proc.)

Przychody reklamowe z 186 odcinków telenoweli wyniosły 69,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Serial oglądać można było też w internecie, gdzie był w czołówce najpopularniejszych pozycji w serwisie tvnplayer.pl. Serial odnotował łącznie liczbę 76 557 247 wyświetleń.
Największą popularnością cieszył się epizod finałowy, który w ciągu niespełna trzeciej doby od momentu umieszczenia go w sieci został wyświetlony blisko 1,2 mln razy.

“Julia” była opowieścią o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności, zakochując się w synu jego właściciela. W opartym na polskim scenariuszu serialu grali m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska.

Stacja TVN nie planuje w najbliższych miesiącach emisji nowej telenoweli na swojej antenie. Wiosną w paśmie popołudniowym mają pojawić się nowe formaty, ale stacja nie ujawnia jakie (więcej na ten temat).


Widownia „Julii” sezon po sezonie

Okres emisji Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
2.01 – 6.06 2 082 069 17,68% 17,47%
3.09 – 14.12 1 962 346 18,12% 17,02%
Wirtualnemedia.pl
cały sezon 2 033 687 17,85% 17,30%


 Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP1 2 718 398 23,86% 15,87%
Polsat 2 392 803 21,00% 26,06%
TVN – Julia 2 033 687 17,85% 17,30%
TVP2 1 028 095 9,02% 7,66%


 Top 5 odcinków telenoweli

Data Godz. Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
14-12-2012 17:26 3 065 579 24,67% 21,81%
02-01-2012 17:55 2 623 305 18,71% 19,91%
10-12-2012 17:27 2 580 734 19,91% 18,16%
13-12-2012 17:25 2 578 788 20,38% 17,71%
11-12-2012 17:25 2 459 532 19,66% 19,90%


 

  • Więcej informacji:
  • Julia
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Julia” miała 2 mln widzów i przyniosła 70 mln z reklam

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nati
Danie dnia telenowela polska od 4 marca 2013 roku W TVN HD telenowela danie dnia z filipem bobkiem
8 8
odpowiedź
User
nowosc
a ta julia telka się skończyła moni próbowała mordować julię ciekawe czy w marcu 2013 roku nowa telenowela danie dnia też spodoba się widzom
8 8
odpowiedź
User
Donald amber Bąk
HAŁA
8 8
odpowiedź
User
Yogi
Produkt made by TVN, gwarantuje bylejakosc.
Szkoda, ze nie piszecie o wartosci tego czegos, a tylko o tym ile kasy wyciagnal z glupich.
8 8
odpowiedź
User
Boguś
A o czym to, dobre?
8 8
odpowiedź