Kampania reklamowa fikcyjnej marki lodów zbudowała szybko jej świadomość

Agencja WPP Media Poland we współpracy z firmami reklamy zewnętrznej przeprowadziła eksperyment: kampanię reklamową fake brandu – nieistniającej marki lodów DubICE. Po dwóch tygodniach akcji aż 12 proc. młodych osób deklarowało znajomość tej marki, a niemal 3 proc. wskazywało ją spontanicznie.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kampania reklamowa fikcyjnej marki lodów zbudowała szybko jej świadomość
mat.pras.

Dla młodej grupy odbiorców (16-24 lat) ekran DOOH jest drugim co do ważności ekranem w kontekście konsumpcji reklam – wynika z najnowszych badań WPP Media. 

Przy planowaniu kampanii zostały wykorzystane narzędzia wprowadzone przez WPP Media, w tym Advanced DOOH. W projekcie uczestniczyło 7 partnerów z rynku OOH/DOOH, którzy udostępnili swoje nośniki na potrzeby tego eksperymentu, a były to firmy: AMS, IMS, Ströer Polska, Jetline,  Screen Network, Bauer Media Outdoor i Synergic. 

Kampanię przeprowadzono w Warszawie i Poznaniu w kwietniu br., wyłącznie na nośnikach DOOH, rozmieszczonych przede wszystkim w galeriach handlowych (ale również w przejściach podziemnych i szeroko rozumianej przestrzeni miejskiej), a jej finalizację stanowiły badania post kampanijne (brand lift) przeprowadzone w maju. 

Badania te pokazały, że w grupie celowej 16-24 lata w dwa tygodnie zbudowana została świadomość nowej marki na poziomie 12 proc., zaś 3 proc. badanych młodych konsumentów wskazywała markę lodów DubICE spontanicznie. 

Lepsze postrzeganie marek reklamowanych na DOOH

Jednocześnie, WPP Media badała m.in. różnice w postrzeganiu reklam wyświetlanych w poszczególnych mediach – wynika z nich, że DOOH jest zdecydowanie „drugim ekranem” dla wspomnianej grupy wiekowej.  W odpowiedzi na pytanie: „W jakim stopniu zwraca Pan(i) uwagę na reklamy w poszczególnych mediach?” najwyższe wskaźniki otrzymały media społecznościowe, na drugim miejscu były „billboardy w miejscu publicznym”, a na trzecim właśnie DOOH („cyfrowy ekran, na którym wyświetlana jest reklama, np. w centrum handlowym, na przystanku”). 

Respondenci uczestniczący w badaniu wskazywali również, że marki reklamujące się w DOOH postrzegane są lepiej niż te w social mediach. Odpowiedzi na pytanie „Jakie jest Twoje wyobrażenie na temat marki X komunikującej się w danym kanale?”  wskazywały, że DOOH wygrywa tu z social mediami niemal na wszystkich „wskaźnikach” – ma więcej wskazań w kategoriach „da się lubić”, „jest 
popularna”, „jest prestiżowa”, „jest niezawodna”, „jest przyjazna”, „jest wiarygodna”, „jest solidna”, 
„jest wysokiej jakości” (media społecznościowe wypadły lepiej tylko w kategorii „jest profesjonalna”). 

grafika

Digital OOH dynamicznie rośnie

– Udział budżetów digital w rynku OOH dynamicznie rośnie, zarówno w Polsce jak i na świecie. Digital 
OOH stanowić będzie w 2025 r. już 41 proc. całego globalnego rynku OOH, szacowanego na 52 mld dol., a w kolejnych latach prognozowane jest stałe zwiększanie się tego udziału. W Polsce po bardzo dobrym dla OOH roku 2024, kiedy to kanał ten wzrósł o ponad 15 proc., również w 2025 r.  kontynuuje on 
dynamiczne wzrosty – mówi Agnieszka Parfienowicz, managing partner, media solutions w WPP Media Poland. 

Według obecnych prognoz WPP Media z najnowszego raportu „This Year Next Year. 2025 Global Midyear Forecast” w całym roku OOH wzrośnie w naszym kraju o kolejne 13,5 proc., do 943,8 mln zł, zaś w przyszłym roku przekroczy już wartość 1 mld zł. Za te wzrosty również na naszym rynku odpowiada przede wszystkim rozwój obszaru DOOH

– Projekt DubICE udowadnia, że DOOH świetnie sobie radzi z budowaniem świadomości marki jako medium „stand alone”. Jednocześnie ten touchpoint mierzy się oczywiście z pewnymi wyzwaniami, na czele z dużą fragmentaryzacją - aby obsłużyć jedną kampanię trzeba się zmierzyć z ponad 100 różnymi formatami i rozdzielczościami ekranów. I właśnie w odpowiedzi na tak dużą fragmentaryzację WPP Media wprowadziła rozwiązanie integrujące wszystko to w jednym miejscu – dodaje Maciej Olenderczyk, advanced solutions director w WPP Media Poland. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"