SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania wizerunkowa Kujawiaka

Kujawiak wizerunkowy - kampania z Polymus

Rozpoczęła się kampania wizerunkowa Kujawiaka, ­ lokalnej marki, należącej do Grupy Żywiec. Podobnie jak w ubiegłym roku przygotowała ją agencja Polymus. Niezmienione główne wartości marki: regionalność i naturalność uzupełniono o informację o większym ekstrakcie i nowym opakowaniu.

Kujawiak, marka należąca do Grupy Żywiec, jest najsilniejszym lokalnym brandem piwnym w regionie kujawskim. Dzięki długoletniej obecności na rynku jest silnie kojarzony z tym miejscem i stal się niejako elementem lokalnego pejzażu. Tak, jak z każdą marką piwną, tak i z tą związane są silne emocje. Są one tym bardziej wyraziste, że wśród mieszkańców Kujaw istnieje bardzo silny lokalny patriotyzm, a co za tym idzie ­ potrzeba wiązania się z lokalnymi, “naszymi” markami.

W maju rozpoczyna się kampania wizerunkowa piwa Kujawiak. Podobnie jak w ubiegłym roku przygotowała ją agencja Polymus. Przedstawia ona podstawowe wartości marki, jakimi są regionalność i naturalność. W odróżnieniu jednak od ubiegłorocznej, wzbogacona została o dwa nowe elementy. Pierwszym jest smak piwa, co ma związek ze zwiększeniem zawartości ekstraktu do 11,7%. Drugi ­ to nowe odświeżone i unowocześnione opakowanie Kujawiaka. Kampania buduje też bardzo wyraźnie pożądaną osobowość marki: jest to piwo dla ludzi otwartych, uśmiechniętych, świadomych swoich korzeni i regionu, z którego pochodzą, dla ludzi ceniących naturalność i dobry smak.

Nowa kampania Kujawiaka składa się z trzech par, występujących obok siebie billboardów. Pierwszy zawsze ukazuje eksperta - browarnika przy pracy w otoczeniu tradycyjnych kadzi i drewnianych beczek (naturalność), drugi ­ mieszkańców regionu kujawskiego bawiących się razem przy swoim ulubionym piwie (regionalność). Gest browarnika zanurzającego dłonie w worku z chmielem ­ na jednym plakacie ­ jest łudząco podobny do gestu młodego człowieka wyjmującego butelki ze skrzynki ­ na sąsiednim. Podobnie postawa browarnika trzymającego butelkę Kujawiaka przy taśmie rozlewniczej, przypomina ruch mężczyzny podającego kufel swojemu koledze w barze. W końcu ­ piwowar przesypujący jęczmień na ostatnim z plakatów, jest podobny do nalewającego sobie piwo mieszkańca Bydgoszczy.

Jednym z kluczowych elementów kampanii jest has1o przewodnie kampanii. Na billboardach z browarnikiem brzmi ono: „My Kujawiacy wiemy, co dobre dla piwa”. Na billboardach z ludźmi: „My Kujawiacy wiemy, co dobre”. Nie tylko spina ono obie egzekucje, ale także podkreśla silny związek mieszkańców z regionem.

Cieple, nastrojowe zdjęcia na billboardach, uzupełnione są znacznie powiększonym w porównaniu z ubiegłoroczną kampanią packshotem i pieczęcią informującą o nowej, większej zawartości ekstraktu.

Kampania obejmuje swoim zasięgiem Bydgoszcz i województwo Kujawsko-Pomorskie. Wybrane nośniki to: billboardy (504x238 i 6x3) oraz podświetlane frontlighty, citylighty, megaboardy, mobile, wielkoformatowe siatki w centrum miasta, autobusy oraz prasa: Express Bydgoski i Gazeta Pomorska. Kampania  trwa w comiesięcznych odstępach od maja do końca lipca 2004.

Kampania została przygotowana przez agencję Polymus.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kampania wizerunkowa Kujawiaka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl