SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kampania z półnagimi rowerzystami promująca jazdę w kaskach oskarżana o seksizm

Prowadzona przez niemieckie ministerstwo transportu kampania, która ma promować bezpieczną jazdę na rowerze wzbudziła wiele kontrowersji, a resort oskarżono o seksizm. Niemiecka Rada Bezpieczeństwa Drogowego (DVR) broni się, że zwracanie uwagi ratowane jest życie.

Article

Kampania promuje przede wszystkim noszenie kasku podczas jazdy rowerem. Prowadzona jest pod hasłem „Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie”. Jednak to nie jej hasło wzburzyło społeczeństwo, a kreacje reklam. Pokazano w nich bowiem dość skąpo ubrane lub odziane jedynie w bieliznę kobiety. Są to głównie modelki, ale też modele z niemieckiej wersji programu „Top Model”.

Katja Mast, wiceprzewodnicząca grupy parlamentarnej ds. kobiet określiła kampanię jako krepującą, „czerstwą” i seksistowską. Z kolei rzecznik ministerstwa transportu broni kreacji mówiąc: - Skuteczna kampania na rzecz bezpieczeństwa drogowego powinna wstrząsać ludźmi i być polaryzująca.

Kampania prowadzona jest na nośnikach reklamy zewnętrznej.

Kampania powstała we współpracy z emitowanym w ProSieben programem "Germany's Top Model". Za jej kreacja odpowiada agencja Scholz & Friends.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kampania z półnagimi rowerzystami promująca jazdę w kaskach oskarżana o seksizm

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej D
Ludzie to chyba mają coś z głową... Bardzo dobra kampania, bardzo szczytny i pożyteczny cel, a kontrowersja wokół tego tylko zwiększa siłę przekazu i zasięgi – ktoś bardzo inteligentny to planował. Mi otworzyło oczy dopiero kiedy dziecku z sąsiedztwa stała się krzywda, spadł z roweru, uderzył głową o bruk i do teraz ma problemy z mówieniem czy zapamiętywaniem. Specjalnie wybraliśmy się w weekend do Media Expert całą rodziną i dla całej czwórki kupiliśmy kaski rowerowe, bo jesteśmy bardzo aktywną fizycznie rodziną. Wam również to polecam, nawet jeśli nie korzystacie z jednośladów czy rolek często.
0 0
odpowiedź