Oto wszystkie kampanie nagrodzone na Effie Awards 2019 (wideo)

Prezentujemy wszystkie kampanie reklamowe nagrodzone na tegorocznej, jubileuszowej 20. gali Effie Awards 2019. Przypomnijmy - w tym roku w 23 kategoriach wręczono łącznie 6 złotych, 31 srebrnych i 19 brązowych nagród. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Oto wszystkie kampanie nagrodzone na Effie Awards 2019 (wideo)
Gala Effie Awards 2019, fot. SAR

Oto przegląd wszystkich nagrodzonych na Effie Awards 2019 kampanii

Żywiec "Chce się Ż" Nagroda Grad Prix, złoto w kategorii Long Term Marketing ExcellenceZgłaszający: Agencja 2012, Grupa Żywiec, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST

Opis kampanii*: Kampania dowodzi, że przełamanie stereotypowych kodów komunikacyjnych kategorii i postawienie na silne, emocjonalne zaangażowanie odważnie wyłonionej grupy konsumentów działa i nie należy się tego obawiać, nawet w przypadku marki o tak ugruntowanej pozycji. W sytuacji, gdy struktura rynku zmienia się dynamicznie, a koncernowe lagery są coraz mniej poważane jest to wręcz konieczne. Żywiec odzyskał koronę Ikony Polskiego Piwa, zdobył serca nowoczesnych konsumentów, zatrzymał spadki sprzedaży i został liderem najbardziej dynamicznych segmentów. Spektakularny wzrost parametrów wizerunkowych pozwolił Żywcowi nie ulegać wojnie cenowej, lecz sprzedawać mądrze, generując zysk i konstytuując absolutny leadership.  

Fundacja Rak’n’Roll "Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów" Złoto w kategorii Brand Experience, Srebro w kategorii Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro BonoZgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom WarszawaKlient: Fundacja Rak’n’Roll

Opis kampanii: Jak wyróżnić Fundację Rak’n’Roll wśród ponad 8 tys. innych organizacji, zabiegających o 1% podatku? Jak odwrócić spadek wysokości pozyskiwanych środków pomimo zmniejszonego budżetu? Wychodząc poza konwencję reklam 1% i przesuwając moment wyboru OPP na wcześniej niż wypełnianie deklaracji PIT. Razem z browarem Inne Beczki stworzyliśmy pierwsze bezalkoholowe piwo kraftowe nazwane numerem KRS Fundacji, podkreślając, że nie ma Rak’n’Rolla bez procentów. Zaskakiwaliśmy odbiorców, że chodzi o inne procenty niż myślą: o 1% podatku na rzecz Fundacji. Dwucyfrowy wzrost przekazywanych środków i przekroczony milion złotych potwierdzają, że właściwe procenty mają wielką moc.

Amundsen Vodka "Odkrywaj więcej" Złoto w kategorii Napoje AlkoholoweZgłaszający: The DigitalsKlient: Stock Polska

Opis kampanii: „Odkrywaj więcej” to kampania, która zrepozycjonowała wizerunek marki Amundsen i skróciła dystans, jaki dzielił ją i konsumentów. Wcześniejszą komunikację, opartą na historycznych odkryciach, zastąpiono nową – bardziej inspirująca, emocjonalną, a przede wszystkim, bliższą odbiorcom.   Osią nowej platformy stały się historie współczesnych odkrywców. Do kampanii zaproszono Łukasza Nowickiego (aktora i podróżnika), Krzysztofa Starnawskiego (nurka głębinowego i speleologa) oraz Marcina Dobasa (podróżnika i fotografa National Geographic Polska). Zrealizowano 3 filmy z ich udziałem i wprowadzono nową, emocjonalną komunikację. Zwieńczeniem kampanii był konkurs fotograficzny i gala finałowa Amundsen Photo Awards, podczas której to właśnie konsumenci mogli podzielić się swoimi niezwykłymi odkryciami. Inspirujące historie ambasadorów, działania wciągające w świat marki i spójna komunikacja zaowocowały wynikami znacznie wyższymi, niż oczekiwane – wszystko zgodnie z ideą „Odkrywaj więcej”.

Tiger Energy Drink "Mistrzowie" Złoto w kategorii Napoje BezalkoholoweZgłaszający: Brasil, StarcomKlient: MaspexOpis kampanii: Zachowanie własnego, autentycznego stylu, zgodnego z aspiracjami młodej target grupy było dla marki kluczowe - mimo kryzysu wizerunkowego i wynikających z niego negatywnych reakcji mediów, rynku i użytkowników. Tiger na własnym przykładzie postanowił dodać wiary swoim użytkownikom. Kampania motywuje do dalszego działania po upadku, w chwilach zwątpienia i w sytuacjach teoretycznie bez wyjścia - aż do osiągnięcia epickiego zwycięstwa. Kampania ma jasny przekaz: Każdy może popełniać błędy, ważne żeby się na nich uczyć. TIGER. POWER IS BACK.

Żabka Polska "Kawa na każdym rogu"Złoto w kategorii Retail/ Kanały SprzedażyZgłaszający: PZL, Spark Foundry, SpacecampKlient: Żabka Polska

Opis kampanii: Po jednej kampanii stanąć obok konkurencyjnych sieci, które przez wiele lat budowały kompetencje kawowe? A nawet na niektórych parametrach ich przegonić? Tak. Kampania nie tylko zbudowała samą świadomość dostępności kawy na wynos w Żabce, ale przede wszystkim pozwoliła przełamać percepcję niskiej jakości kawy ze sklepu, zrównując się, a miejscami pokonując liderów na parametrze jakości dobrej kawy. Żabce udało się wejść na mapę gastronomicznych preferencji kawowych w Polsce.

Corega "9 milionów powodów"Złoto w kategorii Uroda i pielęgnacjaZgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu ProductionKlient: GSK

Opis kampanii: W oczach społeczeństwa proteza zębowa to domena osób starszych, do której wstyd się przyznać, a przecież co druga osoba po 40-tce ją posiada. Pomimo powszechności protez zębowych w życiu Polaków, penetracja produktów do ich mocowania utrzymywała się na niskim poziomie. By przełamać poczucie wstydu i niechęć do mówienia o protezie, a tym samym rozmawiania z farmaceutą o produktach do protez Corega przygotowała kampanię normalizującą i upowszechniającą temat protezy. W efekcie zmian postawy posiadaczy protez penetracja w kategorii skoczyła o połowę!

*Opisy kampanii pochodzą od organizatora, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

Tymbark "Daj się połączyć"Srebro w kategorii Brand ExperienceZgłaszający: Starcom, Brainbox, Performics Klient: Maspex

IKEA ASMR "Dźwięki wypoczynku”Srebro w kategorii Branded Content, brąz w kategorii Brand ExperienceZgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker Klient: IKEA

Żywiec "Męskie Granie"Srebro w kategorii Branded ContentZgłaszający: Grupa Żywiec, Agencja 2012, VMLY&R, Hope, Agencja Live, Opus Film, Starcom Klient: Grupa Żywiec

mBank "Zakładanie firmy z mBankiem"Srebra w kategorii Business-To-Business oraz FinanseZgłaszający: VMLY&R, Mindshare, Grey Worldwide Warszawa Klient: mBank

Philips "100% soku, zero kłopotu"Srebro w kategorii Dobra KonsumenckieZgłaszający: Carat, iProspect, Ogilvy, PTR Digital Klient: Philips

mBank "Rocznik 2000"Srebro w kategorii FinanseZgłaszający: VMLY&R Klient: mBank

ING Bank Śląski "Posiadanie sensem życia?"Srebro w kategorii FinanseZgłaszający: Brain, GONG, MullenLowe MediaHub, MOSQI.TO, 24/7 Communication Klient: ING Bank Śląski

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN "Inna historia, taki sam hejt"Srebro w kategorii Kultura, Rozrywka, Media, Gaming; brąz w kategoriach Smart Budget oraz Positive Change: PR-Led i Employer BrandingZgłaszający: Saatchi & Saatchi IS Klient: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

 

Agora "Teraz gramy! Radio Złote Przeboje"Srebro w kategorii Kultura, Rozrywka, Media, GamingZgłaszający: Spark Foundry Klient: Agora

Tymbark "Wygodne owoce to mus!"Srebro w kategorii Launch/ RelaunchZgłaszający: BARDZO, Maspex, Grey Worldwide Warszawa, Starcom Klient: Maspex

Nestlé Polska "Daj sie zaskoczyć"

 

Srebro w kategorii Long Term Marketing ExcellenceZgłaszający: Publicis, Wavemaker Klient: Nestlé Polska

Agora "Plotek.pl"Srebro w kategorii Marketing & Business SolutionsZgłaszający: Agora, CPC Brand Consultants

Polski Standard Płatności "BLIK - „Booster” i „BLIK Ready”Srebro w kategorii Marketing & Business SolutionsZgłaszający: Polski Standard Płatności, Change Serviceplan

Volkswagen "Volkswagen, samochód taki jak Ty"Srebro w kategorii MotoryzacjaZgłaszający: DDB, PHD Klient: Volkswagen

Grupa Żywiec "Warka Biało-Czerwona"Srebro w kategorii Napoje AlkoholoweZgłaszający: Agencja 2012, Grupa Żywiec, G3, Albedo Marketing, The Digitals, Starcom Klient: Grupa Żywiec

Warka Radler 0.0%  "Trudny wybór"Srebro w kategorii Napoje AlkoholoweZgłaszający: Grupa Żywiec, LVOV, Starcom, TWIN .digital collective, !eatme Klient: Grupa Żywiec

Fundacja Rak'n'Roll "#CośDoNichMam"Srebro w kategoriach Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro Bono; Positive Change: PR-Led i Employer BrandingZgłaszający: DDB, PHD, AVON Cosmetics Polska, Garden of Words, Big Picture Klient: Fundacja Rak'n'Roll

Ben&Jerry's "Ben&Jerry’s walczy o równość osób LGBT+"Srebro w kategorii Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro BonoZgłaszający: 180heartbeats + Jung v Matt, Mindshare Klient: Ben&Jerry's

IKEA "Ty jesteś zmianą"Srebro w kategorii Positive Change: PR-Led i Employer BrandingZgłaszający: Wavemaker, Agencja K2 Klient: IKEA

IKEA "Zimo pa, pa!"Srebro w kategorii Retail/Kanały SprzedażyZgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Performance Media, Loyalty Point Klient: IKEA

Lidl Polska "Tania Sobota w Lidlu"Srebro w kategorii Retail/Kanały SprzedażyZgłaszający: GPD Agency, Havas Media Klient: Lidl

Wisła Kraków "Czyny nie słowa. #prawdziwaWisła"Srebro w kategorii Smart BudgetZgłaszający: Wisła Kraków, Brainbox Klient: Wisła Kraków

Desperados "Imprezowa Wena +1000 PLN-a"Srebro w kategorii Tech DrivenZgłaszający: Agencja K2, K2 Precise, Starcom Klient: Grupa Żywiec

Wilkinson Sword "Wilkinson - Naginaj swoje granice"Srebro w kategorii Uroda i pielęgnacjaZgłaszający: Wavemaker Klient: Edgewell

Morliny "Misja grill"Srebro w kategorii ŻywnośćZgłaszający: Publicis Klient: Animex Foods

 

Tarczyński "Najlepsza mięsna przekąska"Srebro w kategorii ŻywnośćZgłaszający: Havas Media Klient: Tarczyński

 

Vigantoletten "Aktywne lato – akcja posezonowa"Srebro w kategorii Leki i Suplementy DietyZgłaszający: Starcom, Pegasus Group Klient: Procter & Gamble DS.

Polpharma "Kobiece rozmowy"Srebro w kategorii Long Term Marketing ExcellenceZgłaszający: Change Serviceplan, Dentsu X, Opus B, MediaCom Warszawa Klient: Polpharma

ING Bank Śląski "Firma bez klientów, to żaden biznes"Brąz w kategorii Business-To-BusinessZgłaszający: Brain, GONG, MullenLowe MediaHub, 24/7 Communication Klient: ING Bank Śląsk

Onet "#100LatPolsko"Brąz w kategorii Kultura, Rozrywka, Media, GamingZgłaszający: FCB Bridge2fun, Starcom Klient: Onet

Hasco-Lek "Mężczyzna nie wymięka"Brąz w kategorii Leki i Suplementy dietyZgłaszający: Havas Media Klient: Hasco-Lek

Skoda "Wszystko, co ważne"Brąz w kategorii MotoryzacjaZgłaszający: Isobar Polska, PHD, CPC Brand Consultants Klient: Škoda

Coca-Cola "Dwa oblicza, jeden smak"Brąz w kategorii Napoje BezalkoholoweZgłaszający: McCann Worldgroup, MediaCom Warszawa, LiquidThread Klient: Coca-Cola

PepsiCo "Wyzwanie Smaku Pepsi"Brąz w kategorii Napoje BezalkoholoweZgłaszający: Media Direction OMD, BBDO Warszawa Klient: PepsiCo

MediaMarkt "Szumidła"Brąz w kategorii Smart BudgetZgłaszający: Heart&Brain Klient: MediaMarkt

Link4 Mama "Nie bój się bać"Brąz w kategorii Ubezpieczenia i inwestycjeZgłaszający: VMLY&R, iProspect, Sales & More Klient: LINK4

Durex "Durex Emoji Działa między słowami"Brąz w kategorii Uroda i pielęgnacjaZgłaszający: Zenith, LiquidThread, Isobar Polska Klient: Reckitt Benkiser

McDonald's "2forU Stories"Brąz w kategorii UsługiZgłaszający: Isobar Polska, OMD, DDB Klient: McDonald's

Orange "Trudna przyjaźń"Brąz w kategorii UsługiZgłaszający: Leo Burnett, Initiative Media Klient: Orange

ZnanyLekarz.pl "Boli? Umów się przez ZnanyLekarz.pl"Brąz w kategorii UsługiZgłaszający: Spark Foundry, Cut The Mustard Klient: ZnanyLekarz.pl

Winiary "Misja Kaszotto"Brąz w kategorii ŻywnośćZgłaszający: Publicis, Wavemaker Klient: Nestlé Polska

Philips LatteGO "Raz, dwa, trzy"Brąz w kategorii Launch/RelaunchZgłaszający: Ogilvy, Carat, iProspect Klient: Philips

Calperos "Cichy złodziej"Brąz w kategorii Leki i Suplementy dietyZgłaszający: JUST, MediaCom Warszawa Klient: Teva Pharmaceuticals

IKEA "Rozszerzenie konceptu IKEA"Brąz w kategorii Marketing & Business SolutionsZgłaszający: IKEA, Saatchi & Saatchi IS, Loyalty Point, Wavemaker, VMLY&R

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online