Oto przegląd wszystkich nagrodzonych na Effie Awards 2019 kampanii
Żywiec "Chce się Ż" Nagroda Grad Prix, złoto w kategorii Long Term Marketing ExcellenceZgłaszający: Agencja 2012, Grupa Żywiec, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST
Opis kampanii*: Kampania dowodzi, że przełamanie stereotypowych kodów komunikacyjnych kategorii i postawienie na silne, emocjonalne zaangażowanie odważnie wyłonionej grupy konsumentów działa i nie należy się tego obawiać, nawet w przypadku marki o tak ugruntowanej pozycji. W sytuacji, gdy struktura rynku zmienia się dynamicznie, a koncernowe lagery są coraz mniej poważane jest to wręcz konieczne. Żywiec odzyskał koronę Ikony Polskiego Piwa, zdobył serca nowoczesnych konsumentów, zatrzymał spadki sprzedaży i został liderem najbardziej dynamicznych segmentów. Spektakularny wzrost parametrów wizerunkowych pozwolił Żywcowi nie ulegać wojnie cenowej, lecz sprzedawać mądrze, generując zysk i konstytuując absolutny leadership.

Fundacja Rak’n’Roll "Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów" Złoto w kategorii Brand Experience, Srebro w kategorii Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro BonoZgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom WarszawaKlient: Fundacja Rak’n’Roll
Opis kampanii: Jak wyróżnić Fundację Rak’n’Roll wśród ponad 8 tys. innych organizacji, zabiegających o 1% podatku? Jak odwrócić spadek wysokości pozyskiwanych środków pomimo zmniejszonego budżetu? Wychodząc poza konwencję reklam 1% i przesuwając moment wyboru OPP na wcześniej niż wypełnianie deklaracji PIT. Razem z browarem Inne Beczki stworzyliśmy pierwsze bezalkoholowe piwo kraftowe nazwane numerem KRS Fundacji, podkreślając, że nie ma Rak’n’Rolla bez procentów. Zaskakiwaliśmy odbiorców, że chodzi o inne procenty niż myślą: o 1% podatku na rzecz Fundacji. Dwucyfrowy wzrost przekazywanych środków i przekroczony milion złotych potwierdzają, że właściwe procenty mają wielką moc.

Amundsen Vodka "Odkrywaj więcej" Złoto w kategorii Napoje AlkoholoweZgłaszający: The DigitalsKlient: Stock Polska
Opis kampanii: „Odkrywaj więcej” to kampania, która zrepozycjonowała wizerunek marki Amundsen i skróciła dystans, jaki dzielił ją i konsumentów. Wcześniejszą komunikację, opartą na historycznych odkryciach, zastąpiono nową – bardziej inspirująca, emocjonalną, a przede wszystkim, bliższą odbiorcom. Osią nowej platformy stały się historie współczesnych odkrywców. Do kampanii zaproszono Łukasza Nowickiego (aktora i podróżnika), Krzysztofa Starnawskiego (nurka głębinowego i speleologa) oraz Marcina Dobasa (podróżnika i fotografa National Geographic Polska). Zrealizowano 3 filmy z ich udziałem i wprowadzono nową, emocjonalną komunikację. Zwieńczeniem kampanii był konkurs fotograficzny i gala finałowa Amundsen Photo Awards, podczas której to właśnie konsumenci mogli podzielić się swoimi niezwykłymi odkryciami. Inspirujące historie ambasadorów, działania wciągające w świat marki i spójna komunikacja zaowocowały wynikami znacznie wyższymi, niż oczekiwane – wszystko zgodnie z ideą „Odkrywaj więcej”.

Tiger Energy Drink "Mistrzowie" Złoto w kategorii Napoje BezalkoholoweZgłaszający: Brasil, StarcomKlient: MaspexOpis kampanii: Zachowanie własnego, autentycznego stylu, zgodnego z aspiracjami młodej target grupy było dla marki kluczowe - mimo kryzysu wizerunkowego i wynikających z niego negatywnych reakcji mediów, rynku i użytkowników. Tiger na własnym przykładzie postanowił dodać wiary swoim użytkownikom. Kampania motywuje do dalszego działania po upadku, w chwilach zwątpienia i w sytuacjach teoretycznie bez wyjścia - aż do osiągnięcia epickiego zwycięstwa. Kampania ma jasny przekaz: Każdy może popełniać błędy, ważne żeby się na nich uczyć. TIGER. POWER IS BACK.
Żabka Polska "Kawa na każdym rogu"Złoto w kategorii Retail/ Kanały SprzedażyZgłaszający: PZL, Spark Foundry, SpacecampKlient: Żabka Polska

Opis kampanii: Po jednej kampanii stanąć obok konkurencyjnych sieci, które przez wiele lat budowały kompetencje kawowe? A nawet na niektórych parametrach ich przegonić? Tak. Kampania nie tylko zbudowała samą świadomość dostępności kawy na wynos w Żabce, ale przede wszystkim pozwoliła przełamać percepcję niskiej jakości kawy ze sklepu, zrównując się, a miejscami pokonując liderów na parametrze jakości dobrej kawy. Żabce udało się wejść na mapę gastronomicznych preferencji kawowych w Polsce.
Corega "9 milionów powodów"Złoto w kategorii Uroda i pielęgnacjaZgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu ProductionKlient: GSK
Opis kampanii: W oczach społeczeństwa proteza zębowa to domena osób starszych, do której wstyd się przyznać, a przecież co druga osoba po 40-tce ją posiada. Pomimo powszechności protez zębowych w życiu Polaków, penetracja produktów do ich mocowania utrzymywała się na niskim poziomie. By przełamać poczucie wstydu i niechęć do mówienia o protezie, a tym samym rozmawiania z farmaceutą o produktach do protez Corega przygotowała kampanię normalizującą i upowszechniającą temat protezy. W efekcie zmian postawy posiadaczy protez penetracja w kategorii skoczyła o połowę!

*Opisy kampanii pochodzą od organizatora, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
Tymbark "Daj się połączyć"Srebro w kategorii Brand ExperienceZgłaszający: Starcom, Brainbox, Performics Klient: Maspex
IKEA ASMR "Dźwięki wypoczynku”Srebro w kategorii Branded Content, brąz w kategorii Brand ExperienceZgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker Klient: IKEA

Żywiec "Męskie Granie"Srebro w kategorii Branded ContentZgłaszający: Grupa Żywiec, Agencja 2012, VMLY&R, Hope, Agencja Live, Opus Film, Starcom Klient: Grupa Żywiec
mBank "Zakładanie firmy z mBankiem"Srebra w kategorii Business-To-Business oraz FinanseZgłaszający: VMLY&R, Mindshare, Grey Worldwide Warszawa Klient: mBank
Philips "100% soku, zero kłopotu"Srebro w kategorii Dobra KonsumenckieZgłaszający: Carat, iProspect, Ogilvy, PTR Digital Klient: Philips

mBank "Rocznik 2000"Srebro w kategorii FinanseZgłaszający: VMLY&R Klient: mBank
ING Bank Śląski "Posiadanie sensem życia?"Srebro w kategorii FinanseZgłaszający: Brain, GONG, MullenLowe MediaHub, MOSQI.TO, 24/7 Communication Klient: ING Bank Śląski

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN "Inna historia, taki sam hejt"Srebro w kategorii Kultura, Rozrywka, Media, Gaming; brąz w kategoriach Smart Budget oraz Positive Change: PR-Led i Employer BrandingZgłaszający: Saatchi & Saatchi IS Klient: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Agora "Teraz gramy! Radio Złote Przeboje"Srebro w kategorii Kultura, Rozrywka, Media, GamingZgłaszający: Spark Foundry Klient: Agora

Tymbark "Wygodne owoce to mus!"Srebro w kategorii Launch/ RelaunchZgłaszający: BARDZO, Maspex, Grey Worldwide Warszawa, Starcom Klient: Maspex
Nestlé Polska "Daj sie zaskoczyć"

Srebro w kategorii Long Term Marketing ExcellenceZgłaszający: Publicis, Wavemaker Klient: Nestlé Polska
Agora "Plotek.pl"Srebro w kategorii Marketing & Business SolutionsZgłaszający: Agora, CPC Brand Consultants
Polski Standard Płatności "BLIK - „Booster” i „BLIK Ready”Srebro w kategorii Marketing & Business SolutionsZgłaszający: Polski Standard Płatności, Change Serviceplan
Volkswagen "Volkswagen, samochód taki jak Ty"Srebro w kategorii MotoryzacjaZgłaszający: DDB, PHD Klient: Volkswagen
Grupa Żywiec "Warka Biało-Czerwona"Srebro w kategorii Napoje AlkoholoweZgłaszający: Agencja 2012, Grupa Żywiec, G3, Albedo Marketing, The Digitals, Starcom Klient: Grupa Żywiec
Warka Radler 0.0% "Trudny wybór"Srebro w kategorii Napoje AlkoholoweZgłaszający: Grupa Żywiec, LVOV, Starcom, TWIN .digital collective, !eatme Klient: Grupa Żywiec
Fundacja Rak'n'Roll "#CośDoNichMam"Srebro w kategoriach Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro Bono; Positive Change: PR-Led i Employer BrandingZgłaszający: DDB, PHD, AVON Cosmetics Polska, Garden of Words, Big Picture Klient: Fundacja Rak'n'Roll
Ben&Jerry's "Ben&Jerry’s walczy o równość osób LGBT+"Srebro w kategorii Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro BonoZgłaszający: 180heartbeats + Jung v Matt, Mindshare Klient: Ben&Jerry's
IKEA "Ty jesteś zmianą"Srebro w kategorii Positive Change: PR-Led i Employer BrandingZgłaszający: Wavemaker, Agencja K2 Klient: IKEA
IKEA "Zimo pa, pa!"Srebro w kategorii Retail/Kanały SprzedażyZgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Performance Media, Loyalty Point Klient: IKEA
Lidl Polska "Tania Sobota w Lidlu"Srebro w kategorii Retail/Kanały SprzedażyZgłaszający: GPD Agency, Havas Media Klient: Lidl
Wisła Kraków "Czyny nie słowa. #prawdziwaWisła"Srebro w kategorii Smart BudgetZgłaszający: Wisła Kraków, Brainbox Klient: Wisła Kraków
Desperados "Imprezowa Wena +1000 PLN-a"Srebro w kategorii Tech DrivenZgłaszający: Agencja K2, K2 Precise, Starcom Klient: Grupa Żywiec
Wilkinson Sword "Wilkinson - Naginaj swoje granice"Srebro w kategorii Uroda i pielęgnacjaZgłaszający: Wavemaker Klient: Edgewell
Morliny "Misja grill"Srebro w kategorii ŻywnośćZgłaszający: Publicis Klient: Animex Foods
Tarczyński "Najlepsza mięsna przekąska"Srebro w kategorii ŻywnośćZgłaszający: Havas Media Klient: Tarczyński
Vigantoletten "Aktywne lato – akcja posezonowa"Srebro w kategorii Leki i Suplementy DietyZgłaszający: Starcom, Pegasus Group Klient: Procter & Gamble DS.
Polpharma "Kobiece rozmowy"Srebro w kategorii Long Term Marketing ExcellenceZgłaszający: Change Serviceplan, Dentsu X, Opus B, MediaCom Warszawa Klient: Polpharma
ING Bank Śląski "Firma bez klientów, to żaden biznes"Brąz w kategorii Business-To-BusinessZgłaszający: Brain, GONG, MullenLowe MediaHub, 24/7 Communication Klient: ING Bank Śląsk
Onet "#100LatPolsko"Brąz w kategorii Kultura, Rozrywka, Media, GamingZgłaszający: FCB Bridge2fun, Starcom Klient: Onet
Hasco-Lek "Mężczyzna nie wymięka"Brąz w kategorii Leki i Suplementy dietyZgłaszający: Havas Media Klient: Hasco-Lek
Skoda "Wszystko, co ważne"Brąz w kategorii MotoryzacjaZgłaszający: Isobar Polska, PHD, CPC Brand Consultants Klient: Škoda
Coca-Cola "Dwa oblicza, jeden smak"Brąz w kategorii Napoje BezalkoholoweZgłaszający: McCann Worldgroup, MediaCom Warszawa, LiquidThread Klient: Coca-Cola
PepsiCo "Wyzwanie Smaku Pepsi"Brąz w kategorii Napoje BezalkoholoweZgłaszający: Media Direction OMD, BBDO Warszawa Klient: PepsiCo
MediaMarkt "Szumidła"Brąz w kategorii Smart BudgetZgłaszający: Heart&Brain Klient: MediaMarkt
Link4 Mama "Nie bój się bać"Brąz w kategorii Ubezpieczenia i inwestycjeZgłaszający: VMLY&R, iProspect, Sales & More Klient: LINK4
Durex "Durex Emoji Działa między słowami"Brąz w kategorii Uroda i pielęgnacjaZgłaszający: Zenith, LiquidThread, Isobar Polska Klient: Reckitt Benkiser
McDonald's "2forU Stories"Brąz w kategorii UsługiZgłaszający: Isobar Polska, OMD, DDB Klient: McDonald's
Orange "Trudna przyjaźń"Brąz w kategorii UsługiZgłaszający: Leo Burnett, Initiative Media Klient: Orange
ZnanyLekarz.pl "Boli? Umów się przez ZnanyLekarz.pl"Brąz w kategorii UsługiZgłaszający: Spark Foundry, Cut The Mustard Klient: ZnanyLekarz.pl
Winiary "Misja Kaszotto"Brąz w kategorii ŻywnośćZgłaszający: Publicis, Wavemaker Klient: Nestlé Polska
Philips LatteGO "Raz, dwa, trzy"Brąz w kategorii Launch/RelaunchZgłaszający: Ogilvy, Carat, iProspect Klient: Philips
Calperos "Cichy złodziej"Brąz w kategorii Leki i Suplementy dietyZgłaszający: JUST, MediaCom Warszawa Klient: Teva Pharmaceuticals
IKEA "Rozszerzenie konceptu IKEA"Brąz w kategorii Marketing & Business SolutionsZgłaszający: IKEA, Saatchi & Saatchi IS, Loyalty Point, Wavemaker, VMLY&R











