SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanał TVP ABC stracił widzów. „Wyniki zgodne z planem”

Dziecięcy kanał TVP ABC w ostatnich tygodniach śledziło średnio 25 tys. widzów, czyli aż o 20 tys. mniej niż w pierwszych dwóch miesiącach nadawania stacji. TVP zapewnia jednak, że wyniki stacji są zgodne z jej oczekiwaniami.

Article

Kanał TVP ABC rozpoczął nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej i w sieciach kablowych 15 lutego br., ale pomiarem telemetrycznym Nielsen Audience Measurement został objęty od 1 marca br. W marcu i kwietniu br. jego średnia minutowa oglądalność wyniosła 45 tys. osób, przy udziale na poziomie 0,71 proc. w grupie wszystkich widzów i 4,55 proc. wśród dzieci w wieku od 4 do 12 lat - wynika z danych przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Natomiast w okresie od 1 maja do 25 czerwca br. widownia TVP ABC wyniosła już zdecydowanie mniej niż na początku. Kanał śledziło bowiem 25 tys. osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 0,42 proc. i 2,49 proc. Stało się tak, mimo że w maju br. stacja poszerzyła zasięg o platformę nc+ (więcej na ten temat) i sieć kablową Multimedia Polska - jedną z trzech największych w Polsce.

TVP ABC

Wszyscy 4+

 4-12

Data

AMR

SHR %

SHR %

01-03-2014 - 30-04-2014

45399

0,71%

4,55%

01-05-2014 - 25-06-2014

25438

0,42%

2,49%


- Liczyliśmy się ze spadkiem, tak samo wygląda wchodzenie na rynek praktycznie każdej nowej stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. - Obecne wyniki są zgodne z naszymi przewidywaniami i planami - dodaje.

Rzecznik publicznego nadawcy podkreśla, że TVP jest zaskoczona tym, że kanału TVP ABC cały czas nie ma Cyfrowym Polsacie. - Nie potrafimy zrozumieć tego faktu, a pytają nas o to prawie codziennie kolejni rozżaleni widzowie - mówi Rakowiecki. O sprawie braku kanału w tej platformie pisaliśmy pod koniec kwietnia br. Wtedy Cyfrowy Polsat informował nas, że jest zainteresowany włączeniem stacji, ale jako dotąd nie udało mu się porozumieć co do warunków współpracy z TVP (więcej na ten temat).

Trzy dotąd najpopularniejsze pozycje dziecięcej stacji pokazano 2 marca br., czyli w drugim dniu jej pomiaru telemetrycznego. Najwięcej widzów - 467 tys. osób - zgromadził nadany tego dnia w paśmie „Wieczorynki” odcinek „Pszczółki Mai”. Na drugim miejscu znalazł się odcinek „Smerfów” (457 tys. widzów).

Top 3 pozycje z anteny TVP ABC

Wszyscy 4+

Program

Data

Godz.

AMR

SHR %

PSZCZOLKA MAJA /SER.ANIM.DLA DZIECI/

02-03-2014

19:22

467337

2,78%

SMURFS /SER. ANIM./

02-03-2014

19:00

456964

2,78%

WIECZORYNKA LOGO

02-03-2014

18:59

411018

2,55%


Z danych telemetrycznych wynika, że dotąd wpływy reklamowe TVP ABC uplasowały się na poziomie 49,9 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kanał TVP ABC stracił widzów. „Wyniki zgodne z planem”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aleŻe?
hmmm a po co ten kanał na jakiejś tam platformie skoro za darmochę oglądać go cyfrowo można?
16 19
odpowiedź
User
Michal
Czy oni myślą, że jak puszczą dzieciom w wieku 4-7 lat "Szaleństwa Majki Skowron", to będą mieć rekordy oglądalności?
35 16
odpowiedź
User
MarekBer
Spodziewałem się iż na kanale TVP ABC będę lecieć bajki jak na minimini non stop ale bajki a nie kurcze pan kleks itp albo jakieś inne duperele może przepraszam pan kleks nie jest duperelem bo sam się na nich wychowałem ale niech lecą bajki!! a nie reklamy co chwila
Ten kanał nie ma przyszłości
Na początku był rozchwytywany bo ludzie go nie znali nie wiedzieli czego się spodziewać.

Niech lecą bajki a nie filmy!!!!
30 16
odpowiedź
User
Oszustom NIE!
Jeżeli bloki reklamowe przerywane są 15 minutowymi bajkami to czego się państwo spodziewali? Że dzieci będą oglądać reklamy firm oferujących chwilówki, ubezpieczenia na pogrzeb dla seniorów, środki na grzybicę pochwy i świąd? Czy ktoś tam u was targetuje reklamę pod widza? Nikomu nie przyszło do głowy, że taki kanał w związku z przedziałem wiekowym odbiorcy z reklam wiele nie zarobi?
31 14
odpowiedź
User
Dudu
A po co jakieś ABC, skoro jest Puls 2, który puszcza najlepsze bajki na rynku przez pół dnia. A Rakowiecki kłamie tak, jak nauczyli go tego w Wyborczej. Wyniki ABC spadły o polowe. To porażka a nie plan.
36 22
odpowiedź