Tyle Kanał Zero zarabia z reklam od YouTube’a. Stanowski: pokażę twarde dane

Kanał Zero drugi raz w swojej historii przekroczył pułap 700 tys. zł miesięcznych wpływów z reklam wyświetlanych przez YouTube’a. Z tych wpływów pokrywa mniej więcej połowę bieżących kosztów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Tyle Kanał Zero zarabia z reklam od YouTube’a. Stanowski: pokażę twarde dane
Krzysztof Stanowski, fot. Youtube/Kanał Zero

Szef i właściciel Kanału Zero Krzysztof Stanowski podał na platformie X, że w listopadzie przychody kanału z reklam serwowanych na nim przez YouTube’a wyniosły 729 tys. zł. Takie reklamy to spoty wideo wyświetlane przed właściwymi materiałami i po nim (w przy dłuższych wideo także w trakcie) oraz reklamy display pokazywane u dołu playera.

Listopadowe wpływy to drugi najwyższy wynik Kanału Zero, po tym z lutego (770 tys. zł), czyli pierwszego miesiąca po jego starcie. - W 2025 roku powalczymy, aby przebić bańkę. W pierwszych dniach stycznia pokażę wam na twardych danych jak powstawał Kanał Zero - przychody, wydatki, inwestycje, wykresy i liczby - zapowiedział Stanowski.

W bieżącym miesiącu nie spodziewa się natomiast podobnie wysokich wpływów z reklam serwowanych przez YouTube’a. - Myślę, że w drugiej połowie grudnia całkiem świadomie zdejmiemy nogę z gazu i lekko odpoczniemy - przyznał. 

Zaznaczył, że przychody w tym obszarze pozwalają Kanałowi Zero pokryć mniej więcej połowę swoich stałych wydatków.

Kanał Zero zarabia z własnych reklam i lokowań produktów

Reklamy dobierane wyświetlane przez YouTube’a to tylko jedna odnoga biznesu reklamowego Kanału Zero. Ma on też podpisanych szereg własnych umów z marketerami. Ich produkty i usługi są promowane na planszach wyświetlanych na początku i końcu materiałów, na paskach u dołu i z boku playera w trakcie materiałów oraz w formie lokowania produktów (prowadzący informują o ich ofertach, a logotypy i produkty są pokazywane w studiu).

Głównym sponsorem Kanału Zero są serwisy rekrutacyjne RocketJobs i Just Join IT. Zaś lista reklamodawców kanału liczy obecnie 17 podmiotów.

grafika

Na początku lutego Krzysztof Stanowski podał, że miesięczne koszty bieżące projektu to 1,3 mln zł, a w kwietniu wzrosły one do 1,4 mln zł. Spodziewał się wtedy, że w 2024 roku kanał wypracuje ok. 30 mln zł przychodów.

Kanał Zero ma obecnie 1,39 mln subskrybentów, a 2,4 tys. opublikowanych na nim materiałów zanotowało w sumie prawie 400 mln odtworzeń. Według danych z Socialblade w listopadzie treści na kanale oglądano 40,4 mln razy, w październiku - 43,6 mln, a we wrześniu - 38 mln.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek