Tyle Kanał Zero zarabia z reklam od YouTube’a. Stanowski: pokażę twarde dane

Kanał Zero drugi raz w swojej historii przekroczył pułap 700 tys. zł miesięcznych wpływów z reklam wyświetlanych przez YouTube’a. Z tych wpływów pokrywa mniej więcej połowę bieżących kosztów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Tyle Kanał Zero zarabia z reklam od YouTube’a. Stanowski: pokażę twarde dane
Krzysztof Stanowski, fot. Youtube/Kanał Zero

Szef i właściciel Kanału Zero Krzysztof Stanowski podał na platformie X, że w listopadzie przychody kanału z reklam serwowanych na nim przez YouTube’a wyniosły 729 tys. zł. Takie reklamy to spoty wideo wyświetlane przed właściwymi materiałami i po nim (w przy dłuższych wideo także w trakcie) oraz reklamy display pokazywane u dołu playera.

Listopadowe wpływy to drugi najwyższy wynik Kanału Zero, po tym z lutego (770 tys. zł), czyli pierwszego miesiąca po jego starcie. - W 2025 roku powalczymy, aby przebić bańkę. W pierwszych dniach stycznia pokażę wam na twardych danych jak powstawał Kanał Zero - przychody, wydatki, inwestycje, wykresy i liczby - zapowiedział Stanowski.

W bieżącym miesiącu nie spodziewa się natomiast podobnie wysokich wpływów z reklam serwowanych przez YouTube’a. - Myślę, że w drugiej połowie grudnia całkiem świadomie zdejmiemy nogę z gazu i lekko odpoczniemy - przyznał. 

Zaznaczył, że przychody w tym obszarze pozwalają Kanałowi Zero pokryć mniej więcej połowę swoich stałych wydatków.

Kanał Zero zarabia z własnych reklam i lokowań produktów

Reklamy dobierane wyświetlane przez YouTube’a to tylko jedna odnoga biznesu reklamowego Kanału Zero. Ma on też podpisanych szereg własnych umów z marketerami. Ich produkty i usługi są promowane na planszach wyświetlanych na początku i końcu materiałów, na paskach u dołu i z boku playera w trakcie materiałów oraz w formie lokowania produktów (prowadzący informują o ich ofertach, a logotypy i produkty są pokazywane w studiu).

Głównym sponsorem Kanału Zero są serwisy rekrutacyjne RocketJobs i Just Join IT. Zaś lista reklamodawców kanału liczy obecnie 17 podmiotów.

grafika

Na początku lutego Krzysztof Stanowski podał, że miesięczne koszty bieżące projektu to 1,3 mln zł, a w kwietniu wzrosły one do 1,4 mln zł. Spodziewał się wtedy, że w 2024 roku kanał wypracuje ok. 30 mln zł przychodów.

Kanał Zero ma obecnie 1,39 mln subskrybentów, a 2,4 tys. opublikowanych na nim materiałów zanotowało w sumie prawie 400 mln odtworzeń. Według danych z Socialblade w listopadzie treści na kanale oglądano 40,4 mln razy, w październiku - 43,6 mln, a we wrześniu - 38 mln.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]