Kanały informacyjne zyskały widzów

Maj był drugim miesiącem, w którym wszystkie kanały informacyjne zwiększyły swoją oglądalność, stało się to głównie w wyniku powodzi. Po raz pierwszy od dawna wzrosła też oglądalność TVN CNBC Biznes.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Tradycyjnie to stacja TVP Info, mająca największy zasięg, była w zeszłym miesiącu liderem rankingu kanałów informacyjnych. Jej średnia widownia minutowa w porównaniu do mają 2009 roku wzrosła o 50,82 proc. do 334 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 5,54 proc. (wzrost o 1,53 pkt. proc.) - wynika z danych Nielsen Audience Measuerement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasował się kanał TVN 24 z widownią na poziomie 238 tys. osób i jeszcze większym wzrostem oglądalności, wynoszącym 64,37 proc. Udział tej stacji wzrósł z 2,62 proc. rok temu do 3,95 proc. w maju br.

Największy wzrost w zestawieniu dotyczył trzeciego w rankingu kanału Polsat News, którego oglądalność poszła do góry aż o 208,19 proc. Stację w zeszłym miesiącu oglądało w każdej minucie 46 tys. widzów, a jej udział wyniósł 0,77 proc. (wzrost o 0,50 pkt. proc.)

Średnia widownia zajmującej czwartej miejsce Superstacji wzrosła tylko o 35,42 proc. do 17 tys. osób, a udział zwiększył się o 0,05 pkt. proc. do 0,27 proc. Kanał ten nie relacjonował powodzi w takim wymiarze jak konkurenci, bo zajmuje się głównie polityką.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem w maju br. tak jak miesiąc wcześniej był TVN 24, który z udziałem 3,30 proc. wyprzedził stację TVP Info, mającą 3,18 proc. udziału. Stało się to mimo iż TVN 24 dociera do 55,7 proc. gospodarstw domowych w Polsce, zaś TVP Info – do 95,7 proc. Udział Polsat News w tej grupie wyniósł 0,74 proc., zaś Superstacji – 0,18 proc.

Kanał informacyjny Grupy TVN był także liderem wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 5,75 proc. udziału, podczas gdy konkurencyjne TVP Info –  3,77 proc.

W maju br. kanał TVN CNBC Biznes odnotował pierwszy od wielu miesięcy wzrost widowni – oglądalność stacji wzrosła aż o 151,52 proc. do ponad 3 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Telewizja biznesowa Grupy TVN dorównała w wynikach konkurencyjnemu TV Biznes, który w maju oglądało ok. 3 tys. osób, a jej widownia wzrosła tylko o 3,17 proc., zaś udział pozostał bez zmian na poziomie 0,05 proc. 

W czołówce najchętniej oglądanych pozycji kanałów TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w maju br. znalazły się głównie programy poświęcone powodzi. 

 

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek