Rusza „Karolina Pajączkowska Show”. „To będzie dziennikarstwo bardzo zaangażowane”

Karolina Pajączkowska, była dziennikarka TVP, uruchomiła kanał na YouTube, na którym trzy razy w tygodniu udostępniać będzie wydania autorskiego programu „Karolina Pajączkowska Show”. Za produkcję projektu odpowiada spółka, w której mniejszościowym udziałowcem jest firma ubezpieczeniowa MAK Ubezpieczenia.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Rusza „Karolina Pajączkowska Show”. „To będzie dziennikarstwo bardzo zaangażowane”
fot. Paweł Stecura

- Format będzie przypominać program Candace Owens z platformy Daily Wire. O ile sama Candace porusza tematy bliskie prawej strony sceny politycznej, o tyle u mnie przekaz będzie bezstronny. W moim programie obok newsów pojawia się monologi oraz analizy zjawisk i wydarzeń - mówi Wirtualnemedia.pl Karolina Pajączkowska.

W „Karolina Pajączkowska Show" będą poruszane tematy polityczne, społeczne, sporo ma być tematów międzynarodowych, geopolitycznych. Każdy odcinek ma być poświęcony kilku tematom. - To będzie dziennikarstwo bardzo zaangażowane, często wynikające z oddolnej inicjatywy widzów. Dla mnie najważniejsze tematy to te, o których Polacy mówią w domach. Chcę, by program miał wymiar edukacyjny i stymulował do merytorycznej dyskusji - dodaje.

- W programie gościć będą zarówno eksperci, którzy będą opowiadali o zjawiskach społecznych, jak i osoby powszechnie znane. Każdy odcinek będzie inny, chcę zaskakiwać widza - mówi Pajączkowska. - Nie wykluczam, że będę również jeździła po świecie i realizowała tam materiały dla programu - dodaje.

grafika

Format kierowany będzie w szczególności do młodych ludzi, którzy coraz częściej nie oglądają telewizji, w tym do kobiet. - Ostatnie wybory parlamentarne pokazały, że jest duża rzesza kobiet, które zaczęły interesować się polityką, w polskim społeczeństwie zachodzą widoczne zmiany - mówi dziennikarka.

Program będzie nagrywany dzień przed emisją - premiera odcinków planowana jest w poniedziałki, środy i piątki ok. 15.00 na kanale YouTube. Każdy odcinek potrwa do 45 minut.

Mak Ubezpieczenia wspólnikiem Karoliny Pajączkowskiej

Za projekt odpowiada spółka Spider News Network, w której Karolina Pajączkowska ma 75 proc. udziałów. Reszta należy do spółki  ubezpieczeniowej z polskim kapitałem MAK Ubezpieczenia Sp. z o.o. - Inwestor będzie obecny w postaci logo. Gwarantuje on pełną niezależność dziennikarską, nie będą miała żadnej narzuconej agendy tematów - mówi Pajączkowska.

grafika

Program „Karolina Pajączkowska Show" realizowany będzie początkowo w wynajętym studiu, pracuje przy nim kilka osób. Miesięczny koszt jego produkcji wynosi ok. 30 tys. zł. Program ma utrzymywać się z przychodów od partnerów komercyjnych. - Współpraca ma się opierać na zasadzie lokowania produktu, płatnych współprac -mówi Pajączkowska.

Dziennikarka nie planuje uruchamia zbiórki na projekt. - Oczekując od widzów finansowania na twórcy ciąży ogromna odpowiedzialność. Zdarzały się przypadki, że twórcy nie wywiązali się z zapowiedzi. Nie chcę narażać się na potencjalne niepowiedzenie - mówi Karolina Pajączkowska.

Karolina Pajączkowska, która w ostatnich latach pracowała w TVP, a wcześniej w TVN, podkreśla, że nigdy nie identyfikowała z żadną opcją polityczną. - Potwierdza to moja dotychczasowa kariera. Jestem osobą, która analizuje, a nie ocenia - podkreśla dziennikarka.

Karolina Pajączkowska pracowała w TVP i TVN

Karolina Pajączkowska specjalizuje się w tematyce międzynarodowej, biegle włada językami angielskim, francuskim i hiszpańskim. Do TVP Info dołączyła w listopadzie 2019 r. Trafiła do redakcji zagranicznej i pojawiła się w pasmach „Wstaje Dzień” i „Poranka Info”, a następnie - w sierpniu 2020 roku - gdy TVP Info ruszyło z informacjami dla widzów w USA i Kanadzie, została prowadzącą nowego pasma.

Gdy jesienią 2021 roku TVP uruchomiła kanał TVP World, to Pajączkowska wraz z Donaldem Arlethem zostali twarzami nowego kanału. Natomiast wkrótce po wybuchu wojny w Ukrainie wyjechała tam, by relacjonować z frontu wydarzenia dla TVP Info. Po powrocie do kraju nadal prowadziła w TVP Info i TVP World pasma informacyjne i programy studyjne. Kontrakt dziennikarki z TVP wygasł z początkiem listopada ub.r. 

Wcześniej Karolina Pajączkowska pracowała w TVN24 BiS. Była tam reporterką oraz prezenterką, prowadziła m.in. program „Debata młodych” oraz anglojęzyczną prognozę pogodę.

Na początku września ub.r. opisała, że w maju bezskutecznie próbowała zgłosić prezesowi Telewizji Polskiej, że nowo powołany dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Michał Adamczyk zachował się wobec niej nieodpowiednio. Równocześnie Onet opisał, że dwie dekady temu Adamczyk był oskarżony o pobicie kochanki. Michał Adamczyk poszedł na urlop i zapowiedział działania prawne

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK