SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: reklama syropu Maxipulmon nieodpowiedzialna społecznie (wideo)

Spot telewizyjny syropu na kaszel Maxipulmon, produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska, w której mowa o posyłaniu kaszlącego dziecka do przedszkola jest zdaniem Komisji Etyki Reklamy w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej nieodpowiedzialna społecznie.

Article

KER zajmowała się skargą na telewizyjną reklamę syropu na kaszel Maxipulmon produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska. W spocie mowa jest o tym, że “syrop podany rano powoduje że można dzieci puścić do przedszkola”.

„Niepokojące jest iż “matka” występująca w reklamie z uśmiechem na ustach mówi  że da syrop i dzieci idą do przedszkola. Duża ilość dzieci po takich syropach jest w przedszkolu, bez konsultacji lekarskich z różnymi chorobami. Jestem nauczycielem w przedszkolu i stykam się z takimi przypadkami a jeśli rodzic jeszcze słyszy takie zdanie w telewizji to już prosta droga do omijania lekarzy – bo brak czasu i syrop załatwi wszystko” - napisano w skardze.

Aflofarm nie udzielił odpowiedzi na zawiadomienie i nie wyraził zgody na uczestnictwo w postępowaniu przed Komisją Etyki Reklamy.

W ocenie KER  reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Zdaniem Komisji promowanie w reklamie posyłania kaszlącego dziecka do przedszkola w szczególności w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej nabiera dodatkowego znaczenia i tego typu zachowanie promowane w reklamie należy uznać za nieodpowiedzialne społecznie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KER: reklama syropu Maxipulmon nieodpowiedzialna społecznie (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
geniusz
Co druga opinia KER dotyczy Aflofarmu... Wniosek jest taki, że albo ten model biznesowy działa co wspiera patologiczne postawy. Albo Aflofarmowi podoba się KER i nie wie jak zagadać.

Mam nadzieję, że bramka numer 2.
odpowiedź