SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KFC "pożycza" slogany innych marek, kiedy nie wypada mu posługiwać się własnym

Nową reklamę KFC opatrzono hasłem "Doda ci skrzydeł" (gives you wings), znanym z komunikacji popularnego energetyka Red Bull. To celowy zabieg marketingowy na czas tymczasowej rezygnacji z własnego sloganu reklamowego „It's Finger Lickin' Good”.

Article

„It's Finger Lickin' Good” to slogan, który jest kultowym hasłem sieci KFC na całym świecie od 64 lat. Jak słusznie jednak zauważyli przedstawiciel firmy,  zachęcanie do oblizywania palców po zjedzeniu kawałków kurczaka w chrupiącej panierce w czasie trwającej pandemii to nie najlepszy pomysł.

Latem ubiegłego roku marka podjęła globalną, historyczną decyzję o tymczasowym wstrzymaniu posługiwania się sloganem „It's Finger Lickin' Good” w przekazach reklamowych. Slogan został wstrzymany do odwołania.

Jak w tej sytuacji reklamowego zawieszenie radzi sobie KFC? Otóż marka postanowiła, że po prostu "skorzysta" ze znanych claimów reklamowych innych firm. Zaczęło się od wpisu z 25 marca opatrzonego hasztagiem #UntilWeCanFingerLickAgain. Na Twitterze marka poprosiła fanów o sugestie dotyczące sloganu, którego mogłaby w aktualnej sytuacji użyć.

Wśród propozycji znalazły się "Just Do It" Nike czy "Gives You Wings" Red Bulla.

 

Do zabawy na Twitterze szybko przyłączyły się inne marki, np. sieć sklepów Aldi.

Akcja jest pomysłem agencji Mother.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KFC "pożycza" slogany innych marek, kiedy nie wypada mu posługiwać się własnym

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Skoro wirus przenosi się drogą kropelkową
To jaki to ma związek z pandemią?
odpowiedź