SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KFC Kanada oskarżone o rasizm za reklamę "Finger Lickin Good"

Sieć fast food KFC w Kanadzie przeprosiła za reklamę “Finger Lickin Good”, w związku z którą została oskarżona o rasizm. Część konsumentów poczuła się urażona grafikami pokazującymi czarnoskórego mężczyznę oblizującego palce.  

Hasło „Finger Lickin Good" towarzyszy marce KFC od czasu, gdy po raz pierwszy zostało wypowiedziane jako niespodziewana uwaga kierownika sklepu w latach pięćdziesiątych XX wieku. 

Chcąc przypomnieć o tym ikonicznym sloganie, kanadyjski oddział KFC stworzył we współpracy z agencją Courage kampanię reklamową, w której przeprasza sztućce. A przeprasza je za to, że muszą pozostać w szufladach, bo w przypadku jedzenia potraw, a konkretnie kurczaków z KFC, nie są one do niczego potrzebne. Można je jeść palcami, a jedzenie jest tak smaczne, że “tylko palce lizać”. 

Pokazano to w spocie prezentując smutek odczuwany przez porzucone łyżki, widelce, a nawet łyżki. Wyreżyserowany przez reżysera Henry'ego Scholfielda film przypomina kinowy film o rozstaniu. 

Tą kampanią KFC Kanada chciało wskrzesić slogan “Finger Lickin Good”. 

Spotem pochwalił się w social mediach szef marketingu KFC Kanada, Azim Akhatar. I to właśnie jego wpis wywołał falę krytyki i wzbudził kontrowersje wśród internautów. Głównie czarnoskórych mieszkańców Kanady. Zarzucili marce m.in. utrwalanie szkodliwych rasistowskich stereotypów, głównie w grafikach przedstawiających czarnoskórego człowieka, który jadł kurczaka palcami. 

Osoby krytykujące marką zwróciły uwagę na to, że w reklamach nie ma różnorodności rasowej, a jedzenie kurczaka palcami pokazano w dużej mierze prezentując osoby czarnoskóre. 

KFC Kanada, podobnie jak jego szef marketingu przeprosili wszystkie urażone osoby.

 

<

Dołącz do dyskusji: KFC Kanada oskarżone o rasizm za reklamę "Finger Lickin Good"

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Przezroczysty
Za mało "rasy x" - rasizm, pokażesz "rasę x" - rasizm, zidiocenie lvl maks. Spot poprawny do bólu, każdej rasy po równo. Agencja Courage - faktycznie courage, jeśli przeprosili. Chore czasy.
odpowiedź
User
Andyyy
xddd - w sumie na tym można by skończyć komentowanie tego absurdu :) wychodzi na to że nie można pokazywać czarnych w żadnej sytuacji bo rasizm. Jednocześnie jeśli ich nie uwzględnisz w jakiejś kampanii to też rasizm. a co do spotu KFC to widzę w nim też białych i azjatów jedzących te kurczaki. Ale zapomniałem że czarni widzą tylko siebie samych.
odpowiedź
User
a
nie wiem dlaczego jeszcze to całe towarzystwo nie zostało odesłane do afryki gdzie ich miejsce. Będziemy mieli spokój u siebie, a ich rasizm nie będzie męczył, prześladował, ograniczał. Czego oni szukają na północy??? Kolorowo nie pasują do północy.....
odpowiedź