SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

28 lat wynosi średni wiek wyprowadzki dzieci od rodziców w Polsce (infografika)

W Polsce średni wiek wyprowadzki dzieci od rodziców wynosi 28 lat i jest wyższy niż średnia unijna. Młodym nie spieszy się bowiem do dorosłości, a samą młodość definiują bardziej stylem życia niż wiekiem. Wolą żyć przyjemnościami - wynika z badania IQS.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

81% młodych w wieku 16-30 lat uważa, że warto inwestować w marzenia, a 62% wierzy, że największą stopę zwrotu daje inwestycja w siebie. Oznacza to jednocześnie, że nie potrzeba dla nich okazji żeby kupować. Młodzi są przy tym niezwykle krytyczni i nieufni. 78% uważa, że reklamy kłamią.

Z tego powodu potrzeby młodych często korespondują z przekonaniem, że jedyną sensowną odpowiedzią na "jak żyć?" w czasach permanentnego kryzysu jest dostarczanie sobie małych radości. Przyszłość nie niesie już obietnicy sukcesu, lepiej pozostać w dzieciństwie i beztrosko się bawić. Co więcej coraz silniej potrzebują, by ta fajność była bardziej spontaniczna niż snobistyczna.

Stąd akceptacja takich pomysłów jak huśtawki dla dorosłych, które nie tylko mogą być nieoczekiwanym placem zabaw, ale jednocześnie miejscem poznania kogoś nowego, zawiązania spontanicznych relacji. Niemal każdy z przebadanych uznał ten concept jako "świeży". 86% przyznało, że to po prostu "daje radość".

Przywykło się mówić, że pokolenie młodych to grupa niezwykle roszczeniowa i rozpuszczona. Tymczasem jedno z największych plemion - "Domisie" (jest ich 23% wśród młodych) – to osoby zadowolone ze swojego życia, które potrafią potrzebę przyjemności budować na tym co mają. Jako plemię, które wierzy w sprawczą moc optymizmu, z łatwością przyjmują wszystko to, co pozwala podzielić się pozytywnym nastawieniem do świata. Dlatego doniczka – kompostownik to coś, co ich kręci. Choć nie tylko ich.

Młodzi dziś są znacznie mniej ufni, otwarci i optymistycznie nastawieni niż kilka lat temu. Wszystko to ma swoje konsekwencje dla biznesu, dla marek, które konsumują lub nie. Głodni bodźców młodzi oczekują coraz większej ilości przyjemnych, sensualnych doznań, których naturalnym źródłem jest dla nich rynek.

Badanie "Hajp Hunting" realizowane przez agencję badawczą IQS to raport badawczy obejmujący zróżnicowane targety: gimbaza, ludzie młodzi bez dzieci, rodzice, dorośli powyżej 35 roku życia – zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Badanie realizowane jest metodą jakościową oraz weryfikowane poprzez badanie ilościowe CAWI.

Dołącz do dyskusji: 28 lat wynosi średni wiek wyprowadzki dzieci od rodziców w Polsce (infografika)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jancio
To prawda z tym badaniem, szczególnie z tym, że marketing nie nadążą. Ale to często nie jest wina marketerów, a organizacji, skostniałych, nudnych - prezesów, dyrektorów, którzy nic nie kumają i nie są proaktywni, bo odcinają kupony.
0 0
odpowiedź
User
MG
Gapię się w tę infografikę i nie mogę uwierzyć, że jeszcze robią takie koszmarki...
Grafik płakał jak to projektował?
0 0
odpowiedź
User
www
ta ikonografika to jakis dramat. ktos za to zaplacil?
0 0
odpowiedź