Kilka serwisów biznesowych z dużymi wzrostami. Na czele Money.pl

Liderem wśród witryn o tematyce gospodarczej pozostaje Money.pl, wyprzedzający Business Insider Polska i Rynekzdrowia.pl. Wszystkie te witryny osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności, natomiast sporo zmalały wyniki Infor.pl oraz sekcji biznesowo-prawnej WP.pl i Gazeta.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Kilka serwisów biznesowych z dużymi wzrostami. Na czele Money.pl

W listopadzie 2024 roku Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 9,33 mln użytkowników (czyli 31,41 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), z których każdy spędził w serwisie średnio 11 minut i 32 sekundy. Natomiast Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnął 9,16 mln odwiedzających (30,85 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 9 minut i 52 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Zajmujący trzecią pozycję Rynekzdrowia.pl (Grupa PTWP) miał 7,59 mln użytkowników, 25,58 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania. Sekcję biznesowo-prawną Interii (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło 7,05 mln internautów (23,74 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 5 minut i 32 sekundy, zaś Infor.pl (Infor PL) - 6,65 mln użytkowników (22,41 proc. zasięgu), korzystając średnio przez 3 minuty i 59 sekund.

Oprócz Interii w zestawieniu jest kilka innych portali horyzontalnych ze swoimi działami o gospodarce i prawie. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka część zanotowała 5,61 mln użytkowników, 18,89 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - też 5,61 mln internautów, 18,89 proc. zasięgu, a także 3 minuty i 23 sekundy średniego czasu, a Gazeta.pl (Agora) - 4,98 mln użytkowników, 16,76 proc. zasięgu oraz 5 minut i 31 sekund przeciętnego czasu.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) przyciągnął 4,55 mln internautów (15,32 proc. zasięgu), każdego średnio 3 minuty i 44 sekund, zaś Biznesinfo.pl (Iberion) - 4,39 mln użytkowników (14,8 proc. zasięgu), przeciętnie na minutę i 38 sekund.

grafika

Serwisy ze ścisłej czołówki miesiąc do miesiąca osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Money.pl zyskał 654,8 tys. użytkowników (to 7,5 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o 54 sekundy (7,2 proc.).

Business Insider Polska zanotował wzrost o 905,7 tys. użytkowników (11 proc.) i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania (10 proc.), Rynekzdrowia.pl - o 1,06 mln internautów (16,2 proc.) i 11 sekund średniego czasu (6,4 proc.), zaś dział biznesowo-prawny Interii - o 1,18 mln użytkowników (20,1 proc.) i 37 sekund przeciętnego czasu (12,5 proc.).

Za to na Infor.pl ubyło 1,5 mln internautów (czyli 18,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 32 sekundy (11,8 proc.).

Na WP.pl część o gospodarce i prawie straciła 985 tys. użytkowników (14,9 proc.) oraz 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (13,2 proc.), na Gazeta.pl - 688,7 tys. odwiedzających (12,2 proc.) przy wzroście średniego czasu o 33 sekundy (11,1 proc.), zaś na portalu „Rzeczpospolitej” - 263,6 tys. użytkowników (5,5 proc.) i 9 sekund średniego czasu (3,9 proc.). Z kolei na Biznesinfo.pl liczba internautów zwiększyła się o 239,4 tys. (5,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 26 sekund (21 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa