SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Kino Polska TV zarobiła na czysto 48 mln zł. Koszty „Power of love” obciążyły Zoom TV

W ub.r. grupa Kino Polska TV przy wzroście przychodów o 10,8 proc. do 284,82 mln zł zanotowała spadek zysku netto o prawie 1 mln zł, do 47,67 mln zł. W firmie nierentowny pozostaje jedynie Zoom TV, którego strata pogłębiła się z 5,7 do 9,63 mln zł m.in. z powodu kosztów reality-show „Power of love”.

Przychody grupy Kino Polska TV z emisji stacji zwiększyły się w ub.r. o 13,4 proc. - ze 128,84 do 146,09 mln zł. Stanowiły 51,3 proc. łącznej sprzedaży.

Sprzedaż reklam przyniosła w ub.r. 106,81 mln zł (to 37,5 proc. całkowitych przychodów), po wzroście o 10,5 proc. z 96,69 mln zł rok wcześniej. Natomiast wpływy określone jako pozostałe zwiększyły się minimalnie - z 31,63 do 31,92 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Rok 2022 był pełen wyzwań. Wojna w Ukrainie odciągnęła częściowo uwagę widzów od kanałów filmowych i tematycznych w pierwszej połowie roku, zaś zmiana standardu nadawania telewizji pozbawiła wielu widzów dostępu do programów nadawców komercyjnych, w tym także do naszego kanału Stopklatka. Mamy jednak solidną strukturę przychodów, w której niemal dwie trzecie generują stabilnie rosnące wpływy z emisji oraz sprzedaży licencji, a ponad jedna trzecia pochodzi ze sprzedaży czasu reklamowego - komentuje w komunikacie Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

- Nasze kanały telewizyjne są atrakcyjne dla reklamodawców, dzięki czemu odnotowaliśmy ponad 10-procentowy wzrost sprzedaży z reklam pomimo, że cały rynek reklamy telewizyjnej w 2022 r. nieco się skurczył - zauważa.

Filmbox zarabia najwięcej, Zoom TV coraz bliżej zysku

Przychody stacji marki FilmBox i kanałów tematycznych poszły w górę o 15 proc. do 148,49 mln zł, a ich zysk - z 39,87 do 45,62 mln zł. - Wyższe wpływy z tytułu emisji to efekt wzrostu przychodów na rynkach takich jak Polska, Bułgaria, Rumunia, Czechy oraz kraje Półwyspu Bałkańskiego. Z kolei dynamiczny przyrost przychodów z reklamy jest skutkiem wzrostu na rynkach polskim i czeskim - wyliczono w sprawozdaniu firmy.

Dużo mniejszy wzrost przychodów - 36,06 do 37,26 mln zł - zanotowały stacje Kino Polska TV. Ich zysk zmalał z 19,26 do 17,87 mln zł, bo koszty podskoczyły o 15 proc.

Przychody zwiększyły też kanały obecne w naziemnej telewizji cyfrowej: Stopklatka TV z 41,51 do 44,39 mln zł, a Zoom TV z 19,95 do 23,98 mln zł. Przy czym zysk pierwszej stacji zmniejszył się z 7,58 do 6,68 mln zł, a strata drugiego pogłębiła z 5,7 do 9,63 mln zł.

Rentowność Zoom TV pogorszyły zwiększone inwestycje na produkcje własne (emitowany przed rokiem reality-show „Power of love” kosztował 4,4 mln zł) i działania marketingowe. - Zoom TV w ostatnich trzech miesiącach roku zanotował swój najlepszy kwartał w historii przy wzroście sprzedaży sięgającym 30 proc., co przybliża nas do osiągnięcia rentowności tego kanału. Wzrost oglądalności to przede wszystkim zasługa doboru odpowiednich treści - nowych premierowych propozycji i własnych produkcji - zaznacza Bogusław Kisielewski.

- W przypadku Stopklatki refarming obniżył nieco możliwości generowania przychodów z reklam z tego kanału, ale zakładamy, że stopniowe przywracanie zasięgu technicznego będzie przekładać się na ponowny wzrost oglądalności. Stale powiększamy też sprzedaż reklam w Czechach na kanałach marki FilmBox - wylicza.

Na rynkach zagranicznych grupa Kino Polska TV wypracowała w ub.r. 97,6 mln zł wpływów, o 5,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Całoroczna marża EBITDA firmy zmalała z 47,1 do 42,2 proc., zysk operacyjny zwiększył się z 59,84 do 60,74 mln zł, a wskutek o 1,83 mln zł wyższej kwoty podatku dochodowego zysk netto spadł z 48,64 do 47,67 mln zł.

Canal+ zmieni władze Kino Polska TV

W połowie kwietnia grupa Canal+ skorzystała z opcji nabycia pozostałych 30 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. 70 proc. kupiła wiosną ub.r.

Nowy właściciel zapowiedział, że zamierza wprowadzić zmiany w zarządzie i radzie nadzorczej Kino Polska TV i jej spółki zależnej Stopklatka. Zdecyduje o tym na walnym zgromadzeniu 11 maja.

Przez minione 12 miesięcy akcje Kino Polska TV na warszawskiej giełdzie staniały o 12 proc. Przy kursie 12,20 zł w czwartek w południe wycena spółki wynosi 242 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Grupa Kino Polska TV zarobiła na czysto 48 mln zł. Koszty „Power of love” obciążyły Zoom TV

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krasawica
,,Wspaniała" decyzja dyr. Freyera z Zoomu, która kosztowała firmę kilka milionów złotych...
odpowiedź
User
Rafal
,,Wspaniała" decyzja dyr. Freyera z Zoomu, która kosztowała firmę kilka milionów złotych...


Informuję oficjalnie, że nikt w Kino Polska w Warszawie nie miał wpływu na jakikolwiek pomysł i decyzję dotyczącą realizacji programu Power Of Love w ZOOM TV.
odpowiedź