SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Klan” stracił widzów, ale TVP1 dalej liderem rynku

Telenowelę „Klan” w jesiennym sezonie śledzi średnio 1,8 mln widzów, czyli o 80 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.

Article

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 1 do 10 września br. wyniosła 1,8 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 18,46 proc. wśród wszystkich widzów oraz 12,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 10 września br. Przed telewizorami zgromadził on 1,95 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki „Klanu”

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

10-09-2014

1 946 819

19,33%

01-09-2014

1 896 691

17,23%

08-09-2014

1 849 096

19,50%

W porównaniu do  analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 80 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,88 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,24 proc. i 13,01 proc.

TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadający w tym paśmie końcówkę „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”, co daje mu 15,97 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (końcówka „Dlaczego ja?” oraz „Pierwsza miłość”; 14,80 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).



Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - Klan

1 796 038

18,46%

12,86%

TVN

1 553 536

15,97%

15,61%

Polsat

1 439 864

14,80%

19,10%

TVP2

1 010 716

10,39%

7,29%


Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 17.55.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił widzów, ale TVP1 dalej liderem rynku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mniej mydlin i
właściwy kierunek
38 13
odpowiedź
User
trudi
No to się zgadzamy: faktycznie liderowanie przez telewizję publiczną to właściwy kierunek!
13 27
odpowiedź
User
rurku
W zeszłym tygodniu Klan był na trzecim miejscu.
8 8
odpowiedź
User
cmk
Dzis wyemitowano 6000. odcinek Mody na sukces. Moglibyscie z tej okazji przedstawic wyniki ogladalnosci? Ciekaw jest jak bardzo widownia leci w dol za sprawa tej beznadziejnej pory emisji...
11 10
odpowiedź
User
eso
Widownia coraz mniejsza, ale produkcja będzie szła dalej. No bo przecież telewizja ma misję, a abonament płacić trzeba za wysokiej jakości ofertę. A przy okazji całe rodzinne klany pracujące przy "Klanie" pięknie zarobią. A potem powtórki w każdym możliwym kanale "tematycznym" telewizji publicznej, żeby po raz kolejny dać zarobić swoim. I szafa gra.
13 8
odpowiedź