SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej

Klub Producentów Reklamowych przedstawił w czwartek założenia rozdziału Białej Księgi Komunikacji Marketingowej, dotyczącego przetargów na produkcje reklamowe.

Spotkanie Klubu Twórców Reklamowych, od lewej: Małgorzata Olczak, Julian Dworak, Marcin OlkowiczSpotkanie Klubu Twórców Reklamowych, od lewej: Małgorzata Olczak, Julian Dworak, Marcin Olkowicz

Dokument, który oficjalnie będzie opublikowany w przyszłym tygodniu, zawierać będzie rekomendacje dobrych praktyk w przetargach na produkcje filmów reklamowych. Rozdział wypracowano w ramach Dialogu Branżowego SAR i PSML przy współudziale reklamodawców i producentów.

Rekomendacje dotyczyć będą różnych etapów przeprowadzenia efektywnego procesu przetargowego, m.in. przygotowania briefu, umów o zachowaniu poufności (NDA) czy modeli przetargów (RFI - zapytanie o informacje, RFP - zapytanie o rozwiązanie).

- Punktem wyjścia do rozmów było dla nas to, jak przetargi wyglądają dziś. W przeważającym modelu, wszyscy oferenci pracują w przetargu do jego zakończenia.  Zapraszanych jest kilka domów produkcyjnych, które proponują reżyserów, wyceniają warianty projektu. Klient otrzymuje finalnie kilkanaście ofert, z nich wybiera jedną po negocjacjach, jeśli jest na nie czas. Ten model prowadzenia przetargu jest nieefektywny - mówił na czwartkowej prezentacji Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

W trakcie spotkania wskazano, że wśród osób reprezentujących działy zakupów, klientów, brakuje wiedzy jak uporządkować proces przetargowy. Przyjęto zatem założenie, że Biała Księga ma być odpowiedzią na potrzeby całościowe działów zakupów w tym obszarze. 

W ramach Dialogu Branżowego uczestnicy doszli do wniosku, że kluczowe jest uporządkowanie procesu zakupowego i zbudowanie go w taki sposób, by wszyscy uczestnicy mieli poczucie przewidywalności i efektywności.

Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały  dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

Dołącz do dyskusji: Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Niedługo Biała Księga osiągnie objętość "Nad Niemnem" i zapewne z takim samym zapałem będzie czytana.
odpowiedź
User
Caitlin Sutton
Zacznij zarabiać już teraz .... Uzyskaj więcej czasu dla swojej rodziny, wykonując zadania, które wymagają tylko posiadania komputera i dostępu do Internetu i możesz mieć to w domu. Zacznij zarabiać od 8216 $ do 10358 $ na tydzień. Nie mogę uwierzyć, jak łatw0 było, gdy go wypróbowałem. Oto, co robię. Kliknij na to przejdź do zakładki tech, aby uzyskać więcej szczegółów ...

.......... ❥❥❥ ❥❥ ❥❥❥ www.CashPay40.Com
odpowiedź