Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej

Klub Producentów Reklamowych przedstawił w czwartek założenia rozdziału Białej Księgi Komunikacji Marketingowej, dotyczącego przetargów na produkcje reklamowe.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:
Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej
Spotkanie Klubu Twórców Reklamowych, od lewej: Małgorzata Olczak, Julian Dworak, Marcin Olkowicz

Dokument, który oficjalnie będzie opublikowany w przyszłym tygodniu, zawierać będzie rekomendacje dobrych praktyk w przetargach na produkcje filmów reklamowych. Rozdział wypracowano w ramach Dialogu Branżowego SAR i PSML przy współudziale reklamodawców i producentów.

Rekomendacje dotyczyć będą różnych etapów przeprowadzenia efektywnego procesu przetargowego, m.in. przygotowania briefu, umów o zachowaniu poufności (NDA) czy modeli przetargów (RFI - zapytanie o informacje, RFP - zapytanie o rozwiązanie).

- Punktem wyjścia do rozmów było dla nas to, jak przetargi wyglądają dziś. W przeważającym modelu, wszyscy oferenci pracują w przetargu do jego zakończenia.  Zapraszanych jest kilka domów produkcyjnych, które proponują reżyserów, wyceniają warianty projektu. Klient otrzymuje finalnie kilkanaście ofert, z nich wybiera jedną po negocjacjach, jeśli jest na nie czas. Ten model prowadzenia przetargu jest nieefektywny - mówił na czwartkowej prezentacji Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

W trakcie spotkania wskazano, że wśród osób reprezentujących działy zakupów, klientów, brakuje wiedzy jak uporządkować proces przetargowy. Przyjęto zatem założenie, że Biała Księga ma być odpowiedzią na potrzeby całościowe działów zakupów w tym obszarze. 

W ramach Dialogu Branżowego uczestnicy doszli do wniosku, że kluczowe jest uporządkowanie procesu zakupowego i zbudowanie go w taki sposób, by wszyscy uczestnicy mieli poczucie przewidywalności i efektywności.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biala-ksiega-branzy-komunikacji-marketingowej-szansa-na-jednolite-zasady-przetargow-musielismy-zbudowac-wzajemne-zaufanie ##

Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały  dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję