Tak wygląda Discover od Google na desktopie

Discover, czyli kluczowa dla wydawców internetowych część wyszukiwarki Google, zaczęła już pojawiać się w wersji desktopowej. Na komputerach stacjonarnych widoczna jest już np. w Nowej Zelandii.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Tak wygląda Discover od Google na desktopie

Screen pokazujący jak wygląda Discover na desktopie w nowozelandzkiej wersji Google zamieścił na LinkedIn Paweł Zinkiewicz, współwłaściciel agencji if.pl, zajmującej się SEO. 

– Dla wydawców i SEOwców to może być spora zmiana - bo Discover przestaje być tylko mobile. Zabawa w zgadywanie co zażre stanie się intensywniejsza. Plus otwierają się nowe grupy wiekowe, ekrany laptopa są dużo większe niż komórki ;) - skomentował Zinkiewicz.

Czym jest Discover?

Discover to część wyszukiwarki Google, która prezentuje użytkownikom treści związane z ich zainteresowaniami na podstawie ich aktywności w internecie i aplikacjach. Treści wydawców mogą automatycznie pojawić się w Discover, jeśli zostaną i są zgodne z polityką treści tej usługi. Nie są wymagane np. żadne specjalne tagi, ale też trudno jednoznacznie określić, co właściwie wydawca powinien zrobić, by materiał z jego serwisu trafił do tej sekcji. 

Dotąd Discover można było znaleźć po wejściu na stronę Google w przeglądarce w telefonie lub z poziomu aplikacji Google. O tym, że amerykański gigant pracuje nad poszerzeniem dostępności Discovera też na wersję desktopową pisaliśmy w kwietniu. Informacja o planach wdrożenia Discovera w stacjonarnej wersji wyszukiwarki Google została ogłoszona wtedy wydarzenia Search Central Live w Madrycie.

Przedstawiciele Google, pytani ostatnio przez nas pojawienie się Discovera na desktop w Polsce, odmówili komentarza. 

Pojawienie się Discovera w wersji stacjonarnej będzie kolejnym motorem ruchu na stronach wydawców internetowych, co jest ważne w czasach, gdy Google coraz mocniej wdraża AI do swojej wyszukiwarki. W marcu br. w Polsce ruszyła opcja AI Overviews. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa