Tak wygląda Discover od Google na desktopie

Discover, czyli kluczowa dla wydawców internetowych część wyszukiwarki Google, zaczęła już pojawiać się w wersji desktopowej. Na komputerach stacjonarnych widoczna jest już np. w Nowej Zelandii.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Tak wygląda Discover od Google na desktopie

Screen pokazujący jak wygląda Discover na desktopie w nowozelandzkiej wersji Google zamieścił na LinkedIn Paweł Zinkiewicz, współwłaściciel agencji if.pl, zajmującej się SEO. 

– Dla wydawców i SEOwców to może być spora zmiana - bo Discover przestaje być tylko mobile. Zabawa w zgadywanie co zażre stanie się intensywniejsza. Plus otwierają się nowe grupy wiekowe, ekrany laptopa są dużo większe niż komórki ;) - skomentował Zinkiewicz.

Czym jest Discover?

Discover to część wyszukiwarki Google, która prezentuje użytkownikom treści związane z ich zainteresowaniami na podstawie ich aktywności w internecie i aplikacjach. Treści wydawców mogą automatycznie pojawić się w Discover, jeśli zostaną i są zgodne z polityką treści tej usługi. Nie są wymagane np. żadne specjalne tagi, ale też trudno jednoznacznie określić, co właściwie wydawca powinien zrobić, by materiał z jego serwisu trafił do tej sekcji. 

Dotąd Discover można było znaleźć po wejściu na stronę Google w przeglądarce w telefonie lub z poziomu aplikacji Google. O tym, że amerykański gigant pracuje nad poszerzeniem dostępności Discovera też na wersję desktopową pisaliśmy w kwietniu. Informacja o planach wdrożenia Discovera w stacjonarnej wersji wyszukiwarki Google została ogłoszona wtedy wydarzenia Search Central Live w Madrycie.

Przedstawiciele Google, pytani ostatnio przez nas pojawienie się Discovera na desktop w Polsce, odmówili komentarza. 

Pojawienie się Discovera w wersji stacjonarnej będzie kolejnym motorem ruchu na stronach wydawców internetowych, co jest ważne w czasach, gdy Google coraz mocniej wdraża AI do swojej wyszukiwarki. W marcu br. w Polsce ruszyła opcja AI Overviews. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"