SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Kocham Cię, Polsko!” straciło milion widzów i znika z anteny

Emitowany w niedzielę ósmy sezon „Kocham Cię, Polsko!” śledziło o ponad milion widzów mniej niż nadawany wiosną w piątki siódmy sezon show. Program przegrał z propozycjami wszystkich konkurentów TVP2 i nie powróci już na antenę stacji.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że ósmą edycję „Kocham Cię, Polsko!” śledziło w Dwójce 1,83 mln widzów, a udział kanału w czasie nadawania show wyniósł w grupie 4+ 10,94 proc., a w 16-49 - 7,19 proc. Program tej jesieni emitowano w niedziele o 20.05. Dla porównania, pokazywana wiosną br. w piątki o 21.10 siódma seria widowiska miała 2,94 mln widzów, dając TVP2 odpowiednio 21,94 proc. i 16,09 proc. udziału.

W czasie emisji ostatniej serii widowiska Dwójka zajęła dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była stacja TVN, której udział wyniósł 18,60 proc., a emitowała ona program „MasterChef” i filmy fabularne. Drugie miejsce zajęła TVP1 (18,04 proc., „Pogoda”, „Siła wyższa”), a trzeci był Polsat (16,32 proc.; „Tylko muzyka”, filmy). W grupie komercyjnej TVP2 była także czwarta, ale liderem był tutaj TVN przed Polsatem.

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVN3 106 88118,60%24,27%
TVP13 012 33818,04%12,90%
Polsat 2 724 68916,32%18,85%
TVP2 – KCP1 827 55410,94%7,19%


Przychody reklamowe z ósmej edycji „KCP” wyniosły 8,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

TVP zdecydowała, że kolejnej serii formatu na antenie już nie będzie. - Decyzja o zakończeniu emisji show nie była podyktowana wynikami oglądalności ostatniej serii - zapewniła w połowie listopada br. w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP. - Od samego początku emisji ósmej edycji programu „Kocham Cię, Polsko!” zakładaliśmy, że będzie to edycja ostatnia. Program funkcjonuje na antenie Dwójki od 2009 roku i uważamy, że jego formuła zdążyła się wyczerpać - dodała (więcej na ten temat).

W programie „Kocham Cię, Polsko!” dwie drużyny rywalizowały ze sobą, sprawdzając swoją wiedzę o Polsce i Polakach. Ich kapitankami były Katarzyna Zielińska i Joanna Koroniewska (występowała ona dopiero od siódmej edycji, wcześniej kapitanką była Marzena Rogalska). Prowadzącym był Maciej Kurzajewski, a producentem wykonawczym - firma Rochstar. Show oparte było na holenderskim formacie „I love my country”.

Dołącz do dyskusji: „Kocham Cię, Polsko!” straciło milion widzów i znika z anteny

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abi
Nie można było pozwolić " wyczerpać się formule" programu w piątkowy wieczór, szanując jego widzów?
odpowiedź
User
dabi
Nareszcie skończy się ta farsa. Dobra decyzja.
odpowiedź
User
kreator
Telewizja Publiczna stale błaga widzów o płacenie abonamentów, grozi bankructwem i nie rezygnuje z produkowania drogich, za to merytorycznie tandetnych programów. Najnowszym dowodem takiej bezmyślnej polityki programowej jest utrzymywanie w dobrym czasie antenowym programu Wojciecha Manna pt"Kocham, co lubię".

Wszyscy pamiętamy jeszcze aferę ze zdjęciem "Szansy na sukces", lubianego przez widzów programu Elżbiety Skrętkowskiej. Powszechnie znanym powodem miała być obraza prowadzącego program Wojciecha Manna, którego z okazji choroby, jednorazowo zastąpił w programie młodszy i podobno śmieszniejszy wykonawca.

Czas pokazał,że cała awantura była pretekstem,żeby Wojciech Mann mógł dostać dla siebie czas antenowy po "Szansie..." i rzucić widzów na kolana.

Mnie rzucił i w tej pozycji jestem w stanie prosić dyrekcję Dwójki, żeby program jak najszybciej zdjęła.

Autorski program Wojciecha Manna jest chemicznie wyprany z zalet, jakie powinien mieć współczesny talk -show. Brakuje mu tempa, dowcip Manna jest tak ciężki, jak sam wykonawca, a pomysł z głupiutką współprowadzącą jest już do bólu ograny.Również widownia, niemodnie usadzona przy "kawiarnianych "stoliczkach z lampkami rodem z PRL, nie dodaje całości wdzięku. reakcje widzów są adekwatne do jakości dowcipów, co powinno dać wszystkim do myślenia. Tylko wygląd prezentera kojarzy się z amerykańskimi sitcomami. Tam chorobliwa tusza i cztery podbródki to średnia krajowa, u nas jednak uchodzą w radiu, na wizji niestety okropnie rażą.

Wojciech Mann ma jednak ciągle swoich fanów i co więcej, ma fantastyczne układy. Stanowi odpowiednik dębu Bartek i nikt nie ma odwagi go wyciąć.Pewnie dlatego dotychczas nie przeczytałam żadnej złej recenzji programu.

Jednak król jest nagi (brrr) i nowa szansa Manna na sukces jest chyba żadna.

cyt. za blog Anna Janiszewska
odpowiedź