SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kody QR: 86 proc. Polaków ze smartfonami widziało, 15 proc. zeskanowało

86 proc. Polaków korzystających ze smartfonów widziało kiedykolwiek kod QR. 15 proc. przynajmniej jeden taki kod zeskanował swoim telefonem.

Kody QR: 86 proc. Polaków ze smartfonami widziało, 15 proc. zeskanowało

Z badania MEC Analytics and Insight wynika, że rozpoznawalność kodów QR wśród polskich użytkowników smartfonów wzrosła w ciągu roku o 30 pkt proc. Z kolei prawidłowo wskazać, czym jest taki kod, potrafi już 65 proc. respondentów, podczas gdy przed rokiem było to 42 proc.

Z drugiej strony tylko co piąty użytkownik smartfona jest pewny, że jego telefon może skanować informacje zakodowane w kodach QR. Kiedykolwiek taki kod zeskanowało w ten sposób 15 proc. ankietowanych.

>>> Polacy ze smartfonami: ponad połowa w internecie, Samsung wyprzedził Nokię

Sondaż pokazał, że ze smartfonów korzystają w Polsce przede wszystkim osoby w wieku 20-29 lat, uczące się lub pracujące na stałych posadach, mające wykształcenie co najmniej średnie.

Badanie został przeprowadzone metodą CAWI przez MEC Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, w czerwcu br. Objęło grupę 3365 internautów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kody QR: 86 proc. Polaków ze smartfonami widziało, 15 proc. zeskanowało

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KK
Z mojego doświadczenie większość to 40 latkowie
odpowiedź
User
aa
Szkoda tylko że nikt nie napisał ile osób uważa część widocznych QR za mało wiarygodne/zawierające szkodliwe treści.
odpowiedź
User
tm
powiedziałbym, że ten sondaż nic nie wnosi, bo to wszystko wiadomo, ale z drugiej strony - 14% grupy docelowej kodów QR, mimo że są one na każdym krok, nigdy ich nie widziało. niezbyt optymistyczne dla marketingowców. pewnie jakby zadać parę pytań więcej, to statystyki dla QR byłyby jeszcze gorsze. dopóki QR nie będzie mieć zastosowania użytkowego, nie zyska prawdziwej popularności.
odpowiedź