SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek

Kolor jakiego marka używa w swoim logo i projekcie produktu może być odpowiedzialny za wyższy poziom jej rozpoznawalności u konsumentów.

Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się prawami dotyczącymi patentów i znaków towarowych firmę Withers & Rogers wynika, że 64 procent zapytanych przez nią osób uważa kolor za ważniejszy czynnik decydujący o rozpoznawalności marki niż hasło reklamowe, krój czcionki czy kształt logo.

U badanych sprawdzano również pamięć odnośnie kolorów wykorzystywanych przez 20 umieszczonych na liście marek. Markami, których kolory respondenci najczęściej pamiętali, były AA, Easyjet i Cadbury. Wysoko znalazły się także BP i Royal Mail.

W wyniku tego badania Withers & Rogers zachęca firmy aby spróbowały za pomocą patentu prawnie chronić kolor swojej marki. Z wymienionych wyżej marek w ten sposób postąpiła jedynie Cadbury.

"Większość marketerów wie, że ludzie reagują na marki emocjonalnie. Dlatego to zaskakujące, że tak niewielu z nich jest świadomych, iż może żądać ochrony znaku firmowego ze względu na zmysłowe właściwości marki" - stwierdziła Fiona McBride, prawnik Withers & Rogers.

źródło: Brand Republic

  • Więcej informacji:
  • Marka
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl