SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki

Największy wpływ przy odkrywaniu nowej muzyki i zachęcaniu do jejkupowania ma radio.

Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki

Z badania przeprowadzonego przez reprezentującą brytyjskiekomercyjne stacje radiowe organizację RadioCentre wynika, że 56procent respondentów odkrywa nową muzykę przeważnie w radiu -informuje serwis Brand Republic.

Dla porównania, 17 procent badanych stwierdziło, że ich głównymźródłem jest tutaj internet, a tylko 13 procent wskazało natelewizję.

68 procent respondentów stwierdziło również, że słuchanie muzykiw radiu zachęciło ich do jej zakupu, podczas gdy w przypadkuinternetu wskaźnik ten wyniósł 24 procent, a w przypadku telewizji22 procent.

71 procent badanych przyznało także, że radio pozwoliło impoznać artystę, o którego twórczości nie dowiedzieliby się nigdzieindziej.

Badanie RadioCentre pokazuje również, że przy podejmowaniudecyzji o zakupie muzyki, radio i internet pełnią wspólnie ważnąrolę. 57 procent respondentów pobrało z sieci dany utwór po tym jakusłyszało go w radiu, 45 procent przed zakupem muzyki szukało jejna stronach typu MySpace, a 44 procent odwiedziło witrynę stacjiradiowej szukając tytułu wcześniej usłyszanego nagrania.

źródło: Brand Republic

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl