SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Komitety wyborcze przeznaczają tysiące złotych na reklamy wyborcze w serwisach Mety. PiS wydał w sierpniu 163 tys. zł

W sierpniu spośród komitetów wyborczych na reklamy na Facebooku i Instagramie najwięcej wydał PiS, nieco ponad 163 tys. zł - wynika z danych biblioteki reklam Meta. Ponad pięć razy mniej wydał w tym samym czasie komitet koalicyjny KO, ponad 31 tys. zł - analizuje portal Wirtualnemedia.pl. 

Biblioteka reklam Meta pozwala sprawdzić, ile poszczególni reklamodawcy, także z obszaru polityki, wydają na promocję na Facebooku, ile reklam wyemitowali i do kogo je kierowali.

Jak pokazują dane z tego narzędzia, w okresie 3 czerwca - 31 sierpnia br. liderem wydatków w Polsce na reklamy na Facebooku spośród partii politycznych była Platforma Obywatelska. Partia wydała na 421 reklam sumę 225 385 zł.

W analizowanym okresie partia Prawo i Sprawiedliwość wydała 71 054 zł na wypromowanie 131 postów.

Na promocję 123 postów na profilu premiera Mateusza Morawickiego wydano 105 398 zł.

Konfederacja od czerwca do sierpnia wypromowała na Facebooku jeden post za dwa tysiące złotych. Nowa Lewica w tym czasie na promocję 17 postów wydała 3430 zł.

Wydatki komitetów wyborczych w sierpniu

W pierwszym miesiącu kampanii wyborczej (od 2 do 31 sierpnia) najwięcej spośród komitetów wyborczych na promocję na Facebooku wydało Prawa i Sprawiedliwości. Na sponsorowanie 65 postów wydano sumę 163 083 zł. To ponad pięć razy więcej niż koalicyjny komitet wyborczy Koalicja Obywatelska (PO, .N, Zieloni), który w tym samym czasie wydał na wypromowanie 108 postów 31 262 zł.

Komitet wyborczy Konfederacja Wolność i Niepodległość wydał na promocję 52 postów kwotę 13 293 zł. Komitet wyborczy Trzeciej Drogi (PSL+ PL 2050 Szymona Hołowni) na promocję 4 postów na Facebooku przeznaczyła 1023 zł. Nowa Lewica ze swoim komitetem wydała 4066 zł na wypromowanie 10 postów.

Komitet wyborczy PiS promował w sierpniu na Facebooku m.in. spot wyborczy o wysokim bezrobociu za rządów PO-PSL, a także serię spotów ze wspólny hasłem "Różnica jest prosta…", porównujących Prawo i Sprawiedliwość z Platformą Obywatelską w różnych obszarach - ochrony lasów państwowych, obrony granic, opłat za autostrady czy kwestiach migracji. Reklamy kierowane są także do rolników oraz emerytów. 

fot. Biblioteka reklam Meta

PO z funduszy komitetu wyborczego promuje m.in. post krytykujący Prawo i Sprawiedliwość za kwestie bezpieczeństwa. W sierpniu komitet KO emitował także sponsorowany post zachęcający do wpłat na swoją kampanię wyborczą oraz post z obietnicą podniesienia kwoty wolnej od podatku.

fot. Biblioteka reklam Meta

Dołącz do dyskusji: Komitety wyborcze przeznaczają tysiące złotych na reklamy wyborcze w serwisach Mety. PiS wydał w sierpniu 163 tys. zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cd
Już nie mogę patrzeć na te klipy na YouTube.
Pytanie ile PiS wydał poza oficjalnym rozliczeniem.
odpowiedź
User
m.
Prawda. Pięciu minut nie da się obejrzeć na yt bez spotu pis o Tusku. Na miejscu opozycji poszedłbym va banque i grzał temat afery wizowej do dnia referendum ;p
odpowiedź