Komitety wyborcze przeznaczają tysiące złotych na reklamy wyborcze w serwisach Mety. PiS wydał w sierpniu 163 tys. zł

W sierpniu spośród komitetów wyborczych na reklamy na Facebooku i Instagramie najwięcej wydał PiS, nieco ponad 163 tys. zł - wynika z danych biblioteki reklam Meta. Ponad pięć razy mniej wydał w tym samym czasie komitet koalicyjny KO, ponad 31 tys. zł - analizuje portal Wirtualnemedia.pl.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:

Biblioteka reklam Meta pozwala sprawdzić, ile poszczególni reklamodawcy, także z obszaru polityki, wydają na promocję na Facebooku, ile reklam wyemitowali i do kogo je kierowali.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-zasady-reklam-politycznych-koniec-sztuczna-inteligencja ##

Jak pokazują dane z tego narzędzia, w okresie 3 czerwca - 31 sierpnia br. liderem wydatków w Polsce na reklamy na Facebooku spośród partii politycznych była Platforma Obywatelska. Partia wydała na 421 reklam sumę 225 385 zł.

W analizowanym okresie partia Prawo i Sprawiedliwość wydała 71 054 zł na wypromowanie 131 postów.

Na promocję 123 postów na profilu premiera Mateusza Morawickiego wydano 105 398 zł.

grafika

Konfederacja od czerwca do sierpnia wypromowała na Facebooku jeden post za dwa tysiące złotych. Nowa Lewica w tym czasie na promocję 17 postów wydała 3430 zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/platforma-obywatelska-spot-sztuczna-inteligencja-glos-mateusz-morawiecki ##

Wydatki komitetów wyborczych w sierpniu

W pierwszym miesiącu kampanii wyborczej (od 2 do 31 sierpnia) najwięcej spośród komitetów wyborczych na promocję na Facebooku wydało Prawa i Sprawiedliwości. Na sponsorowanie 65 postów wydano sumę 163 083 zł. To ponad pięć razy więcej niż koalicyjny komitet wyborczy Koalicja Obywatelska (PO, .N, Zieloni), który w tym samym czasie wydał na wypromowanie 108 postów 31 262 zł.

Komitet wyborczy Konfederacja Wolność i Niepodległość wydał na promocję 52 postów kwotę 13 293 zł. Komitet wyborczy Trzeciej Drogi (PSL+ PL 2050 Szymona Hołowni) na promocję 4 postów na Facebooku przeznaczyła 1023 zł. Nowa Lewica ze swoim komitetem wydała 4066 zł na wypromowanie 10 postów.

grafika

Komitet wyborczy PiS promował w sierpniu na Facebooku m.in. spot wyborczy o wysokim bezrobociu za rządów PO-PSL, a także serię spotów ze wspólny hasłem "Różnica jest prosta…", porównujących Prawo i Sprawiedliwość z Platformą Obywatelską w różnych obszarach - ochrony lasów państwowych, obrony granic, opłat za autostrady czy kwestiach migracji. Reklamy kierowane są także do rolników oraz emerytów. 

grafika

fot. Biblioteka reklam Meta

PO z funduszy komitetu wyborczego promuje m.in. post krytykujący Prawo i Sprawiedliwość za kwestie bezpieczeństwa. W sierpniu komitet KO emitował także sponsorowany post zachęcający do wpłat na swoją kampanię wyborczą oraz post z obietnicą podniesienia kwoty wolnej od podatku.

grafika

fot. Biblioteka reklam Meta

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"