SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kompania Piwowarska reaktywuje piwo 10,5

Do sklepów w największych miastach ponownie trafiło piwo 10,5, popularne kilkanaście lat temu. Produkująca je Kompania Piwowarska chce sprawdzić, czy sięgną po nie 30- i 40-latkowie.

Kompania Piwowarska reaktywuje piwo 10,5

Piwo 10,5 pierwszy raz trafiło do sprzedaży w połowie lat 90. Wspierała je szeroko zakrojona kampania reklamowa (patrz wideo poniżej), obejmująca m.in. sponsoring drużyny koszykarskiej 10,5 Basket Club Poznań. Claim marki brzmiał „Welcome to the club”, a jej grupą docelową byli głównie młodzi ludzie.

Po kilku latach 10,5 zanotowało jednak duży spadek sprzedaży i zostało wycofane ze sprzedaży. Kompania Piwowarska wyjaśnia, że młodzi konsumenci tego piwa wraz z wchodzeniem w dorosłość i zakładaniem rodzin sięgali po inne marki, tymczasem komunikacja 10,5 pozostała w stylistyce młodzieżowej.

Jednak w ostatnich tygodniach w wybranych małych sklepach w największych miastach znów pojawiło się piwo 10,5. Jest dostępne w półlitrowych puszkach kosztujących 3,70 zł. W porównaniu z latami 90. nie zmieniła się znacząco identyfikacja wizualna marki.

Przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej tłumaczą, że na razie testują, czy na 10,5 jest duże zapotrzebowanie ze strony konsumentów. Szczególnie interesują ich obecni 30- i 40-latkowie, którzy mogą sięgnąć po to piwo z sentymentu. - Jeżeli produkt się przyjmie, rozważymy jego produkcję na większą skalę - zapowiada Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy firmy.

10,5 to kolejna marka sprzed dekad reaktywowana w ostatnich latach. W 2011 roku FoodCare do sprzedaży ponownie wprowadził napój Frugo. W jego pierwszych kampaniach po reaktywacji wykorzystywane nawet były stare spoty, ale od kilku miesięcy markę wspierają już nowe reklamy (bieżąca kampania przebiega pod hasłem „Owoc kultury” - przeczytaj o niej więcej i obejrzyj spot).

Z kolei półtora miesiąca temu na rynek wrócił Pewex - jako serwis społecznościowy, w którym z czasem ma pojawić się możliwość kupna produktów związanych z PRL-em (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska reaktywuje piwo 10,5

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Jak w przysłowiu "Tonący brzytwy się chwyta". Obroty największych polskich fabryk piwa jak KP, Zywiec czy Okocim w bieżącym roku gwałtownie spadły. Niestety kolejny napój piwopodobny nic nie zmieni. Małe, lokalne browary w bieżącym roku przejęły rynek piwa.
14 11
odpowiedź
User
miki
MATRIX reaktywacja... Coś mi się wydaje, że spece od marketingu w KP już się zawodowo wypalili...
9 8
odpowiedź
User
kto pamieta?
a może RED EBE
12 8
odpowiedź
User
rodman
no, no, no, reaktywacja największych siurów piwopodobnych na rynku lat 90-tych. Sentyment? U mnie mniejszy niż do spirytusu majonego sprajtem. A, że już mnie takie majenie nie ciągnie, to 10,5 tym bardziej.
12 8
odpowiedź
User
kenzo
"Kompania Piwowarska wyjaśnia, że młodzi konsumenci tego piwa wraz z wchodzeniem w dorosłość i zakładaniem rodzin sięgali po inne marki, tymczasem komunikacja 10,5 pozostała w stylistyce młodzieżowej." - marketingowy bełkot, dobre piwo sprzeda się choćby w butelce po mleku... Róbcie dobre piwo i pozwalniajcie w cholerę tych nieudaczników marketingowców - dobry produkt przede wszystkim. Jeśli na prawdę nie wiecie jak powinno smakować piwo, przejedźcie się za naszą zachodnią lub południową granicę, albo do Lidla chociaż na zakupy idźcie, nawet najtańszy sikacz "perlenbacher" za 2 złocisze z lidla kładzie większość naszych rodzimych produkcji z żółcią bydlęcą zamiast chmielu.
9 10
odpowiedź