Coca-Cola Cherry znika z rynku. Czas na Coca-Cola Zero Cukru

Polski oddział koncernu Coca-Cola wycofał z rynku napój Coca-Cola Cherry. Zastąpił go produkt bez cukru: Coca-Cola Zero Cukru. Proces ten jest elementem realizacji europejskiego zobowiązania dotyczącego redukcji kaloryczności w napojach tego producenta.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola Cherry znika z rynku. Czas na  Coca-Cola Zero Cukru

Coca-Cola Cherry Zero Cukru zastąpiła dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru, czyli Coca-Colę Cherry. Wiśniowy wariant kultowego napoju został wprowadzony globalnie na rynek w 1985 roku, w Polsce zadebiutował w 1996 roku. Pojawienie się na rynku Coca-Coli Cherry przełamało tabu, jakim było nie dodawanie żadnego aromatu do smaku Coca-Coli i nie wprowadzanie pod jej marką żadnego innego smaku.

Coca-Cola Cherry Zero Cukru jest już drugim napojem w portfolio firmy na polskim rynku z mniejszą niż dotychczas zawartością cukru. Wcześniej na rynek wprowadzono Coca-Colę Zero Cukru. Ponadto obniżono kaloryczność napojów Sprite (do 9 kcal na 100 ml).

Obecnie 27 proc. całej oferty koncernu na polskim rynku stanowią produkty o obniżonej lub zerowej zawartości cukru (w ciągu roku ich liczba wzrosła o 5,3 p.proc.).

Koncern Coca-Cola stopniowo modyfikuje ofertę sprzedawanych napojów w ramach realizacji europejskiego zobowiązania się do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o 10 proc. do 2020 roku.

To również element globalnej strategii firmy - koncern już w ub.r. zmodyfikował na świecie recepturę ponad 200 swoich produktów i wprowadził na rynek prawie 500 napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru.

Firma ponadto zwiększa nakłady na reklamy napojów light oraz stawia na edukację konsumentów na temat zróżnicowanej diety. Kolejnym z działań w tym zakresie jest również wprowadzanie mniejszych opakowań napojów, które mają pomagać w kontrolowaniu ilości spożywanych kalorii.

- Prace nad recepturami naszych napojów zmierzające do obniżenia ich kaloryczności to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wprowadzamy także na rynek mniejsze opakowania, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość spożywanych kalorii poprzez mniejsze porcje - mówi Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services.

Ponadto koncern Coca-Cola we współpracy z innymi europejskimi producentami żywności i ekspertami ds. żywienia pracuje nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, m.in. poprzez dodanie kolorów, które będą czytelnie informować, jak wysoka jest zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu.

We wrześniu koncern Coca-Cola wprowadził w Australii testowo wersję z kawą bez cukru. Z kolei bohaterem polskich reklam promujących wariant klasycznej coli bez cukru był latem br. Robert Lewandowski. W lipcu marketer odświeżył na rynku amerykańskim Coke Zero i zmienił nazwę napoju na Coca-Cola Zero Sugar.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day