Koniec newsletterów na WhatsApp. Facebook walczy z udostępnianiem fake newsów

Facebook zapowiedział, że za kilka miesięcy wydawcy nie będą mogli rozsyłać w komunikatorze WhatsApp codziennych newsletterów zapowiadających publikowane przez nich treści. Restrykcje mają ograniczyć rozprzestrzenianie się na platformie fake newsów oraz informacji nie dostosowanych do oczekiwań konkretnych użytkowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Komunikator WhatsApp został kupiony przez Facebook na początku 2014 r. za 19 mld dol. Od kilku miesięcy platforma jest oskarżana o to, że w coraz większym stopniu staje się środkiem do kolportowania fake newsów oraz groźnych treści, których udostępnianie w innych serwisach społecznościowych staje się coraz trudniejsze.

Teraz zespół WhatsApp na stronach wsparcia technicznego zapowiedział, że od 7 grudnia 2019 r. wydawcy nie będą mogli masowo rozsyłać na WhatsApp newsletterów zapowiadających publikowane przez siebie materiały.

Swoją decyzję WhatsApp tłumaczy tym, że według nowych standardów obowiązujących na tej platformie niedozwolone jest rozsyłanie treści pozbawionych cech personalizacji, czyli kierowanych do konkretnego użytkownika.

Szefostwo komunikatora nie ukrywa także, że zablokowanie newsletterów ma pomóc w walce z kolportowaniem na WhatsApp fake newsów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję