SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konkurs Klubu Twórców Reklamy

Polskie środowisko reklamowe w mijającym roku podjęło zwieńczony sukcesem wysiłek zmierzający do utworzenia Klubu Twórców Reklamy

Nowa organizacja, w skrócie zwana KTR, stała się faktem. Zastąpiła ona wszystkie dotychczas działające nieformalne kluby środowiskowe i stanowi zorganizowaną reprezentację twórców szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Skala i powaga tego przedsięwzięcia powodują, że jest to wydarzenie niemające precedensu w historii polskiego rynku reklamowego.

Na spotkaniu założycielskim z grona kilkunastu zaproszonych dyrektorów kreatywnych agencji reklamowych wybrano tymczasowy zarząd KTR. W jego skład weszli: Kot Przybora z agencji PZL jako Prezes, Darek Zatorski z agencji Leo Burnett, Jakub Kamiński z agencji Brain i Marcin Mroszczak z agencji Corporate Profiles DDB jako członkowie zarządu. Powołany wówczas zarząd funkcjonuje do chwili obecnej i reprezentuje KTR. Od początku swojego istnienia KTR cieszy się pełnym wsparciem Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce, a prezes Klubu wszedł w skład Zarządu SAR.

KTR określił cztery główne cele swojej działalności: 1. Podnoszenie standardów w kreacji reklamowej, fotografii, kinie, muzyce, ilustracji, typografii, projektowaniu graficznym i przemysłowym oraz dziedzinach pokrewnych 2. Kształtowanie wizerunku komercyjnych środowisk twórczych 3. Wspieranie działań młodych twórców sztuki komercyjnej, 4. Budowanie służących wymianie talentów kontaktów między branżą reklamową a szeroko pojmowanymi środowiskami twórczymi.

Jednym z pierwszych przedsięwzięć zaplanowanych na rok 2004, służącym realizacji strategicznych celów KTR, jest organizacja konkursu reklamy, który będzie odbywał się pod całkowitym nadzorem merytorycznym KTR i obejmie możliwie najszersze spektrum rynku komunikacji marketingowej.

W ramach zadań związanych ze wspieraniem młodych twórców patronujemy konkursowi Young Creatives, organizowanemu od wielu lat przez firmę BEST, wyłaniającego młodych ludzi ze środowiska reklamy, którzy w ramach nagrody konkursowej mają możliwość zaprezentowania prac na międzynarodowym, najbardziej liczącym się w świecie reklamy, festiwalu Cannes Laions.

KTR jest organizacją typu "non profit" i wszystkie ewentualne zyski pojawiające się w wyniku prowadzonej działalności będzie przeznaczał na realizację postawionych sobie głównych celów, działalność statutową oraz wszelkie inicjatywy działające na rzecz i w interesie polskiego środowiska reklamowego.

Członkowie założyciele:

Jarosław Ziębiński, Leo Burnett; Przemek Bogdanowicz, G7; Paweł Borowski, Ad Fabrika/FCB; Iwona Kluszczyńska, McCann-Erickson Polska; Maciek Kowalczuk, G7; Leszek Kwiatkowski, Lowe GGK; Jacek Maciejewski, Euro RSCG Poland; Michał Nowosielski, Publicis; Kot Przybora, PZL; Iwo Zaniewski, PZL; Zofia Szymańska, Gruppa66 Ogilvy; Jarek Wiewiórski, Soda; Albert Wosiek, V&P; Jacek Szulecki, Saatchi & Saatchi; Agnieszka Liska- Wójcie- Saatchi& Saatchi; Dariusz Max Olech, Saatchi & Saatchi; Paweł Nowakowski, NoS/BBDO; Michał Sorówka, NoS/BBDO.

Formuła konkursu jest otwarta. Obok kategorii Reklama znajdą się w nim kategorie:

- Grafika/Design

- Nowe Media (Internet i nowe media elektroniczne)

- Warsztat

Oprócz wymienianych kategorii, regulamin przewiduje przyznanie nagród dla Młodych Reżyserów oraz Nagrodę Dziennikarzy. Imprezą towarzyszącą konkursowi będzie polska edycja międzynarodowego konkursu Young Creatives (młodzi kreatywni).

W konkursie będą mogły brać udział agencje ATL i BTL, Interactive, studia graficzne, design, filmowe i fotograficzne oraz butiki kreatywne i małe firmy reklamowe. Organizacją konkursu zajęło się Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR. Dla Stowarzyszenia jest to kolejna, po konkursie EFFIE, wielka impreza organizowana dla środowisk reklamowo - biznesowych w Polsce. W odróżnieniu od Konkursu EFFIE mającego elitarny charakter, Konkurs Twórców Reklamy jest bardzo nieformalnym i radosnym świętem, tak osób tworzących reklamę jak i pracowników działów marketingu firm reklamę zamawiających oraz młodzieży, która w dużej mierze jest jej adresatem.

Konkurs nagradza to, co najbardziej w reklamie lubimy to, co powoduje zmiany zachowań społecznych, mody i to, co najbardziej z reklam zapamiętujemy - jej kreatywność. "idź kup pićku - totem potem", "chipsy przyszły", "przyjdę jutro, kawy się napiję" i wiele innych haseł reklamowych, weszło do codziennego użycia, do slangu młodzieżowego. Nikt dzisiaj nie pamięta, że świątecznego Mikołaja w czerwonej czapce wymyślili kreatywni pracujący dla CocaColi. Stał się własnością ogółu.

Dlatego też obok obrad jury, wesołej Gali z wręczeniem złotych, srebrnych i brązowych statuetek, chcemy zorganizujemy wystawę po konkursową nagrodzonych prac. Będzie ona udostępniona szerokiej publiczności. Pokaże prace nagrodzone i nominowane, które znajdą się również w albumie, wydanym na zakończenie pierwszej edycji konkursu.

W tym roku zaczynamy, ale chcemy by docelowo, Konkurs stał się wydarzeniem miejskim, chcemy wyjść z reklamą oraz imprezami towarzyszącymi na ulice Stolicy - od kampanii reklamowej po eventy uliczne i zdarzenia.

Chcemy, by konkurs obudować "Dniami reklamy" - tak jak jest to planowane na 2004 r. w Nowym Jorku, gdzie odbywać się będą pokazy reklam, eventy, wystawy, wykłady i spotkania z twórcami reklam. Chcemy by były to dni zabawy i niecodziennych wydarzeń, w których będą mogli brać udział nie tylko mieszkańcy miasta, ale też goście z całej Polski.

Young Creatives

Jak w latach ubiegłych w konkurs będzie organizowała firma BEST.

Odbywać się on będzie w kwietniu podczas Konkursu KTR. Formuła konkursu jest prosta. Młodzi twórcy z agencji lub niezależni nadsyłają prace konkursowe. W preselekcji jury wybierze 15 teamów, które jednego dnia we wskazanym miejscu (siedziba Gazety Wyborczej), tworzą prace kreatywne na zadany, jednakowy temat. Jury konkursu to, to samo jury, które obraduje przy okazji konkursu KTR, wybiera trzy najlepsze prace, a firma BEST zgłasza je na Cannes Layons.

Ważne daty Konkurs KTR

" 29.03 - termin nadsyłania prac
" 15-17.04 - obrady jury reklama (warszawska Królikarnia)
" 18.04 - obrady jury - Dziennikarze
" 26.04 - Gala
" 27.04 - wernisaż prac i konferencja prasowa
" od 27.04 do 09.05. - wystawa prac w warszawskiej Królikarni

Young Creatives

" Do dnia 20.03 - eliminacje
" 03.04 - 15 wybranych teamów na terenie Agory pracuje nad zadany temat
" 14-17.04 - obrady jury
" 26.04 - ogłoszenie wyników na Gali
" 27.04 - wernisaż prac
" od 27.04 - wystawa prac

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Konkurs Klubu Twórców Reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl