SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Kontakt' przegrał z konkurencją, ale jego widownia rosła

Pierwszy sezon magazynu interwencyjnego TVP 2 "Kontakt" oglądałomniej widzów niż nadawane w tym samym czasie propozycje głównychkonkurentów Dwójki, ale widownia programu rosła z miesiąca namiesiąc. Magazyn powróci jesienią i być może zmieni porę emisji napóźniejszą.

'Kontakt' przegrał z konkurencją, ale jego widownia rosła

Średnio "Kontakt" w okresie od 23 marca do 18czerwca br. przyciągał przed ekrany 570 tys. widzów przy udzialewynoszącym 6,69 proc. w grupie 4+ i 6,22 proc. w komercyjnej 16-49- pokazują dane AGB Nielsen Media Researchprzygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Program emitowany był od poniedziałku do czwartku (zaczynał sięmiędzy 17.15 a 17.30) i przegrywał z propozycjami nadawanymi w tymsamym czasie przez konkurencyjne względem TVP 2stacje. Lider pasma - TVP 1 - miała wtedy aż 36,88proc. udziału, bo pokazywała serial "Klan" i "Rozmowę Jedynki". Nadrugim miejscu znalazła się TVN (21,49 proc; "Sądrodzinny", "Sędzia Anna Maria Wesołowska", "Rozmowy w toku"), a natrzecim Polsat (10,06 proc.; gł. "Ostrydyżur").

Wyniki oglądalności "Kontaktu" poprawiały sięjednak z miesiąca na miesiąc. W ost. tygodniu marca i jednocześniepierwszym tygodniu nadawania magazynu, oglądało go 590 tys. widzówi miał tylko 5,30 proc. udziału. Natomiast w dwóch tygodniachczerwca, gdy program powrócił na antenę po przerwie spowodowanejemisją audycji komitetów wyborczych, "Kontakt" śledziło już 750tys. osób, a udział TVP 2 w rynku wynosił 9,44 proc. (trzeba jednakdodać, że wtedy np. w TVN-ie trwał już sezon powtórkowy).

Analiza profilu widowni magazynu pokazuje, że oglądały gogłównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi,małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.Przychody reklamowe z emisji "Kontaktu" wyniosły 2,3 mln zł (danecennikowe bez rabatów).

Nowe wydania programu pojawić się mają w TVP 2 w ramówcejesiennej. Z naszych informacji wynika, że nie maw planach specjalnych zmian w formule magazynu, ale możliwe, żebędzie on nadawany później, np. ok. 18.00 lub 18.30. Na razie niezapadła jednak decyzja w tej sprawie.

Widownia "Kontaktu" miesiąc pomiesiącu
kontaktodcinki

10 najpopularniejszych wydań programu
kontsakttopodcinkow

Oglądalność konkurencji w czasie emisji magazynu
kontaktkonkurencja

Profil widza programu "Kontakt"
kontaktprifilwidza

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Kontakt' przegrał z konkurencją, ale jego widownia rosła

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl