SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Kontakt' przegrał z konkurencją, ale jego widownia rosła

Pierwszy sezon magazynu interwencyjnego TVP 2 "Kontakt" oglądało mniej widzów niż nadawane w tym samym czasie propozycje głównych konkurentów Dwójki, ale widownia programu rosła z miesiąca na miesiąc. Magazyn powróci jesienią i być może zmieni porę emisji na późniejszą.

'Kontakt' przegrał z konkurencją, ale jego widownia rosła

Średnio "Kontakt" w okresie od 23 marca do 18 czerwca br. przyciągał przed ekrany 570 tys. widzów przy udziale wynoszącym 6,69 proc. w grupie 4+ i 6,22 proc. w komercyjnej 16-49 - pokazują dane AGB Nielsen Media Research przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Program emitowany był od poniedziałku do czwartku (zaczynał się między 17.15 a 17.30) i przegrywał z propozycjami nadawanymi w tym samym czasie przez konkurencyjne względem TVP 2 stacje. Lider pasma - TVP 1 - miała wtedy aż 36,88 proc. udziału, bo pokazywała serial "Klan" i "Rozmowę Jedynki". Na drugim miejscu znalazła się TVN (21,49 proc; "Sąd rodzinny", "Sędzia Anna Maria Wesołowska", "Rozmowy w toku"), a na trzecim Polsat (10,06 proc.; gł. "Ostry dyżur").

Wyniki oglądalności "Kontaktu" poprawiały się jednak z miesiąca na miesiąc. W ost. tygodniu marca i jednocześnie pierwszym tygodniu nadawania magazynu, oglądało go 590 tys. widzów i miał tylko 5,30 proc. udziału. Natomiast w dwóch tygodniach czerwca, gdy program powrócił na antenę po przerwie spowodowanej emisją audycji komitetów wyborczych, "Kontakt" śledziło już 750 tys. osób, a udział TVP 2 w rynku wynosił 9,44 proc. (trzeba jednak dodać, że wtedy np. w TVN-ie trwał już sezon powtórkowy).

Analiza profilu widowni magazynu pokazuje, że oglądały go głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym. Przychody reklamowe z emisji "Kontaktu" wyniosły 2,3 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).

Nowe wydania programu pojawić się mają w TVP 2 w ramówce jesiennej. Z naszych informacji wynika, że nie ma w planach specjalnych zmian w formule magazynu, ale możliwe, że będzie on nadawany później, np. ok. 18.00 lub 18.30. Na razie nie zapadła jednak decyzja w tej sprawie.

Widownia "Kontaktu" miesiąc po miesiącu
kontaktodcinki

10 najpopularniejszych wydań programu
kontsakttopodcinkow

Oglądalność konkurencji w czasie emisji magazynu
kontaktkonkurencja

Profil widza programu "Kontakt"
kontaktprifilwidza

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Kontakt' przegrał z konkurencją, ale jego widownia rosła

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl