Koszt podziału TP SA może przekroczyć 100 mln GBP

Koszt podziału strukturalnego Telekomunikacji Polskiej (TP SA) możebyć podobny lub wyższy do kosztu podziału British Telecom, któryprzekroczył 100 mln GBP, wynika z raportu zamówionego przez TP SA iprzedstawionego w środę.

isb / kk
isb / kk
Udostępnij artykuł:

"Istnieją wszelkie powody aby przypuszczać, że kosztywprowadzenia podziału funkcjonalnego w Polsce, będą równie duże iporównywalne jak w Wielkiej Brytanii" - czytamy w raporcieprzygotowanym przez dr. Chrisa Doyle z Centrum Zarządzania wWarunkach Regulacji przy Warwick Business School, przedstawionegona konferencji prasowej TP SA.

Doyle ocenił, że koszty wprowadzenia podziału funkcjonalnego dlaBritish Telecom wyniosły minimalnie 100 mln funtów.

"Funkcjonalna separacja pociąga za sobą znaczne kosztyjednorazowe, których wysokość nie jest zależna od liczbyprzeprowadzanych codziennie operacji. Jest możliwe, że na abonentakoszty wprowadzenia separacji byłyby wyższe w Polsce" - czytamy wraporcie.

Jego autor zwraca też uwagę, że podział funkcjonalny ma bardzobiurokratyczny charakter. Wymaga m.in. opracowania systemumonitoringu i procedur zapobiegających dyskryminacji.

Według Doyle'a proces separacji może zostać efektywniezakończony nawet w 2015 r.

Urząd Komunikacji Elektronicznej ma 6 listopada otrzymaćzamówiony przez siebie raport na temat możliwości podziału TP SA.Prezes UKE Anna Streżyńska zapowiedziała, że jeszcze w tym rokumoże podjąć decyzję w sprawie podziału.

isb / kk
Autor artykułu:
isb / kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały