Kto i dlaczego kupuje on-line

Najnowszy raport Gemius SA na temat rynku e-commerce w Polsce

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Oszczędność czasu, możliwość złożenia zamówienia o każdej porze oraz dostawa produktu prosto do domu - to trzy najczęściej wymieniane przez internautów zalety dokonywania zakupów on-line - wynika z najnowszego raportu Gemius SA "Rynek e-commerce 2005. Ocena i prognozy".

Celem opracowanego przez Gemius SA raportu jest przedstawienie pełnego obrazu rynku e-commerce w Polsce. Uzyskane w procesie badawczym dane pozwalają ocenić internet jako narzędzie sprzedaży i promocji oraz zaplanować przyszłe działania podmiotom analizowanego sektora.

Raport "Rynek e-commerce 2005. Ocena i prognozy" to pierwsze tego typu dwuczęściowe opracowanie na naszym rynku: z jednej strony przedstawia ocenę sektora e-commerce przez działających na nim przedsiębiorców, z drugiej prezentuje opinie internautów na temat różnych aspektów dokonywania zakupów drogą elektroniczną. Opracowanie przygotowane zostało z myślą zarówno o zarządzających, marketerach i strategach przedsiębiorstw, które w swojej działalności wykorzystują elektroniczny kanał sprzedaży, jak też o tych, którzy planują rozszerzenie swojej działalności o ten rodzaj sprzedaży.

"Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce potrzebuje informacji, czy plany rozwoju firm działających w tej branży są zbieżne z oczekiwaniami i potrzebami internautów - publikację raportu komentuje Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA. "Badanie, na podstawie którego powstał raport, będziemy realizować cyklicznie. Zależy nam, aby prezentowane dane stanowiły podstawę porównań dynamiki rozwoju rynku e-commerce w kolejnych latach, a zmieniające się opinie internautów były wyznacznikiem nowych trendów."

W raporcie czytamy, że wyniki najnowszego badania powinny napawać optymizmem przedsiębiorców inwestujących w sklepy internetowe: aż 97 proc. z 2 229 objętych badaniem internautów słyszało o możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. 30,8 proc. użytkowników zakupy on-line robi kilka razy w roku, a 14,3 proc. kilka razy w miesiącu. Największą popularnością wśród kupujących cieszą się niezmiennie: książki, płyty, sprzęt komputerowy oraz odzież i biżuteria.

Odpowiedzi respondentów ujęte w raporcie wskazują ponadto: które ze sklepów internetowych cieszą się największą popularnością, jakie są preferowane sposoby płatności oraz kwoty wydawane w sklepach internetowych, czy też jakie motywy skłaniają internautów do korzystania z aukcji internetowych.

Analiza odpowiedzi właścicieli, prezesów, czy też osób odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych wskazała, że dane na witrynach sklepów są aktualizowane codziennie lub kilka razy dziennie (39,7 proc.). Raz w miesiącu treści zmienia jedynie 6,3 proc. sklepów, których przedstawiciele wzięli udział w badaniu Gemius SA. Dodatkowo w raporcie znajdują się informacje m. in. o tym, w jaki sposób sklepy promują swoją działalność, ilu użytkowników odwiedziło strony objętych badaniem sklepów w ostatnim miesiącu, jakie specjalne oferty sklepy przygotowują dla stałych Klientów oraz jakie metody przyciągania nowych Klientów są najbardziej popularne.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady