SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kto i dlaczego kupuje on-line

Najnowszy raport Gemius SA na temat rynku e-commerce w Polsce

Oszczędność czasu, możliwość złożenia zamówienia o każdej porze oraz dostawa produktu prosto do domu - to trzy najczęściej wymieniane przez internautów zalety dokonywania zakupów on-line - wynika z najnowszego raportu Gemius SA "Rynek e-commerce 2005. Ocena i prognozy".

Celem opracowanego przez Gemius SA raportu jest przedstawienie pełnego obrazu rynku e-commerce w Polsce. Uzyskane w procesie badawczym dane pozwalają ocenić internet jako narzędzie sprzedaży i promocji oraz zaplanować przyszłe działania podmiotom analizowanego sektora.

Raport "Rynek e-commerce 2005. Ocena i prognozy" to pierwsze tego typu dwuczęściowe opracowanie na naszym rynku: z jednej strony przedstawia ocenę sektora e-commerce przez działających na nim przedsiębiorców, z drugiej prezentuje opinie internautów na temat różnych aspektów dokonywania zakupów drogą elektroniczną. Opracowanie przygotowane zostało z myślą zarówno o zarządzających, marketerach i strategach przedsiębiorstw, które w swojej działalności wykorzystują elektroniczny kanał sprzedaży, jak też o tych, którzy planują rozszerzenie swojej działalności o ten rodzaj sprzedaży.

"Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce potrzebuje informacji, czy plany rozwoju firm działających w tej branży są zbieżne z oczekiwaniami i potrzebami internautów - publikację raportu komentuje Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA. "Badanie, na podstawie którego powstał raport, będziemy realizować cyklicznie. Zależy nam, aby prezentowane dane stanowiły podstawę porównań dynamiki rozwoju rynku e-commerce w kolejnych latach, a zmieniające się opinie internautów były wyznacznikiem nowych trendów."

W raporcie czytamy, że wyniki najnowszego badania powinny napawać optymizmem przedsiębiorców inwestujących w sklepy internetowe: aż 97 proc. z 2 229 objętych badaniem internautów słyszało o możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. 30,8 proc. użytkowników zakupy on-line robi kilka razy w roku, a 14,3 proc. kilka razy w miesiącu. Największą popularnością wśród kupujących cieszą się niezmiennie: książki, płyty, sprzęt komputerowy oraz odzież i biżuteria.

Odpowiedzi respondentów ujęte w raporcie wskazują ponadto: które ze sklepów internetowych cieszą się największą popularnością, jakie są preferowane sposoby płatności oraz kwoty wydawane w sklepach internetowych, czy też jakie motywy skłaniają internautów do korzystania z aukcji internetowych.

Analiza odpowiedzi właścicieli, prezesów, czy też osób odpowiedzialnych za planowanie strategii handlowo-marketingowych sklepów internetowych wskazała, że dane na witrynach sklepów są aktualizowane codziennie lub kilka razy dziennie (39,7 proc.). Raz w miesiącu treści zmienia jedynie 6,3 proc. sklepów, których przedstawiciele wzięli udział w badaniu Gemius SA. Dodatkowo w raporcie znajdują się informacje m. in. o tym, w jaki sposób sklepy promują swoją działalność, ilu użytkowników odwiedziło strony objętych badaniem sklepów w ostatnim miesiącu, jakie specjalne oferty sklepy przygotowują dla stałych Klientów oraz jakie metody przyciągania nowych Klientów są najbardziej popularne.

Dołącz do dyskusji: Kto i dlaczego kupuje on-line

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl