SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dla połowy użytkowników TikToka aplikacja jest miejscem zabawy

Blisko 52 proc. użytkowników TikToka wskazało aplikację jako miejsce do zabawy, odpoczynku i relaksu - wynika z trzeciej odsłony raportu agencji GetHero, poświęconego polskim użytkownikom TikToka.

Article

Jak pokazuje trzecia edycja badania agencji GetHero, przeprowadzona we współpracy z Uniwersytetem SWPS, łącznie niemal 90 proc. ankietowanych korzysta z TikToka przynajmniej raz dziennie. Prawie co piąta osoba włącza aplikację przynajmniej 15 razy dziennie.

Czas na TikToku

Ponad 30 proc. ankietowanych wskazuje, że spędza na TikToku powyżej 2 godzin dziennie. Dla porównania, tylko 2 proc. wskazało odpowiedź "poniżej 10 minut dziennie". Prawie co piąta osoba deklaruje, że używa TikToka od pół godziny do godziny każdego dnia.

Co interesujące, ponad 35 proc. ankietowanych wskazało, że wchodzi na TikToka przed zaśnięciem. Najczęściej jednak, użytkownicy korzystają z aplikacji przez cały czas (39 proc.), nie wiążąc tego z określonym momentem dnia.

"W tym kontekście widzimy zarówno wyraźny moment konsumpcji, jak i rolę, jaką aplikacja odgrywa w życiu użytkownika. Z TikToka chcemy korzystać na spokojnie – wtedy, kiedy możemy już bez przeszkód oderwać się od obowiązków i bieżących spraw" piszą autorzy opracowania.

Trendy na TikToku: taniec, zabawa

Na pytanie "Jakie treści na TikToku nagrywasz najczęściej?" najczęstszą odpowiedzią są trendy/challenge (16 proc.), dalej taniec (15 proc.) i lipsync (9 proc.). - Użytkownicy mają w większości tendencję do tworzenia prostych, nieskomplikowanych nagrań. Obiektywnie rzecz biorąc, nie wymagają one bardzo dużego nakładu pracy i kreatywności - czytamy w raporcie.

Co oglądają najchętniej użytkownicy TikToka w Polsce? Okazuje się, ze statystycznie najczęściej wybierane są proponowane treści z sekcji  "Dla Ciebie" oraz "Obserwowani". Mniej osób ogląda coś, czym się faktycznie interesuje.

"Wyniki w pytaniu o najczęściej oglądane treści uzmysławiają, jak wielką rolę gra TikTokowa zakładka „Dla Ciebie”, która uruchamia się przy starcie aplikacji. Po włączeniu TikToka użytkownikowi automatycznie serwowana jest porcja contentu, która jest precyzyjnie dobrana przez algorytm. Drugą najważniejszą kategorię stanowi zakładka „Obserwowani” – która skupia się już wyłącznie na prezentacji contentu pochodzącego z obserwowanych przez użytkownika kont. Różnica między tymi dwoma kategoriami jest znaczna. Prowadzi to do wniosku, że posiadane obserwacje na TikToku są czasem sprawą drugorzędną. Liczy się przede wszystkim dobry content" - wnioskują autorzy raportu.

TikTok służy rozrywce

Respondenci zapytani zostali o to, jakim miejscem jest dla nich TikTok. Ich odpowiedzi jasno wskazują, że aplikacja nierozerwalnie wiąże się z rozrywką.

Respondenci przeważnie określili swoje nastawienie do TikToka jako dobre – w znacznej większości deklarują pozytywny sentyment (łącznie 80 proc.).

Do przeprowadzenia badania posłużyła metoda ilościowa, w postaci kwestionariusza dystrybuowanego online. Został on zbudowany przy użyciu pytań zamkniętych i otwartych oraz skal. Dystrybucja kwestionariusza odbywała się w okresie od 16.12.2020 roku do 13.02.2021 roku. Analiza odpowiedzi przeprowadzona została na losowej próbie 2000 respondentów korzystających z aplikacji TikTok. Przy doborze próby zastosowano kryterium wiekowe w postaci pełnoletności.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dla połowy użytkowników TikToka aplikacja jest miejscem zabawy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl