SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które tytuły prasowe Polacy czytają najchętniej?

Tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka” to trzy najchętniej czytane tytuły prasowe przez Polaków. Co jest liderem wśród dzienników i miesięczników? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,20 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,12 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,54 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,25 proc.) - wynika z badania PBC General przygotowanego na zlecenie Polskiego Badania Czytelnictwa.
 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,20%
Gazeta Wyborcza14,12%
Super Express6,54%
Metro (dziennik bezpłatny)6,25%
Rzeczpospolita4,29%
Przegląd Sportowy3,84%
Dziennik Gazeta Prawna3,06%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,31%
Gazeta Podatkowa0,68%
Puls Biznesu0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy0,23%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,49 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,75 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,21 proc. wyprzedza „Politykę” (7,37 proc.). 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,49%
Życie na Gorąco18,75%
Chwila dla Ciebie14,69%
Angora11,47%
Newsweek9,21%
Gala8,36%
Auto Świat7,87%
Polityka7,37%
To i Owo7,25%
Twoje Imperium6,08%
Wprost5,65%
Na Żywo5,39%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,36%
Teleprogramy4,08%
Gość Niedzielny4,05%
Takie jest Życie3,90%
Super TV3,55%
Przekrój3,52%
Rewia3,45%
Motor3,37%
Świat i Ludzie2,41%
Imperium TV2,03%
Tele Max1,64%
Forum1,56%
Bella Relaks1,48%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,22%
Przewodnik Katolicki0,78%
Tygodnik Siedlecki0,75%
City (tygodnik bezpłatny)0,67%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,62%
Jarmark0,58%
Tygodnik Ostrołęcki0,56%
Panorama Leszczyńska0,51%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,48%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,22%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,16%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,22 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,80 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,29 proc. osób - wszystkie te trzy poradnikowe magazyny były wcześniej tygodnikami. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,22%
Tina15,80%
Pani Domu *15,29%
Viva10,62%
Z Życia Wzięte9,66%
Komputer Świat7,15%
Party Życie Gwiazd6,16%
Tele Świat6,03%
Bravo4,10%
Show Magazyn o Gwiazdach3,67%
Świat Seriali3,62%
Sukcesy i Porażki3,31%
Bravo Sport2,87%
Bravo Girl1,89%
TV 141,29%
Monitor Księgowego0,48%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,01 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,81 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,34 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 10,04 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,01%
Claudia11,34%
Cztery Kąty10,04%
Focus9,29%
Poradnik Domowy9,17%
Murator8,27%
Kobieta i Życie7,72%
Olivia7,45%
Świat Kobiety7,39%
Mój Piękny Ogród7,29%
Dobre Rady7,10%
National Geographic6,57%
Avanti5,81%
Auto Moto5,68%
Działkowiec5,44%
Mamo To Ja4,82%
CKM4,29%
Glamour4,28%
Pani4,04%
Przyślij Przepis!3,85%
Ładny Dom3,74%
CD Action3,71%
Moje Mieszkanie3,63%
Joy3,57%
Cosmopolitan3,51%
PC Format3,49%
Samo Zdrowie3,34%
Dom & Wnętrze3,34%
M jak mieszkanie3,24%
Playboy3,24%
Moje Gotowanie3,16%
Zdrowie3,01%
Auto Motor i Sport2,81%
Uroda2,70%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,62%
Zwierciadło2,60%
Elle2,49%
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny) *2,48%
Twoje Dziecko2,37%
Logo2,31%
Dziewczyna2,29%
Dziecko2,22%
Kwietnik2,21%
Dobre Wnętrze2,17%
Popcorn2,13%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,13%
Kuchnia2,03%
Auto Świat Poradnik2,00%
Mój Piękny Dom1,95%
Chip1,94%
Świat Motocykli1,87%
Top Gear1,85%
Twój Maluszek1,71%
Charaktery1,68%
Wróżka1,67%
Men's Health1,62%
Majster1,61%
Burda1,59%
Focus Historia1,56%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,56%
Vita1,54%
Forbes1,43%
National. Geographic. Traveler1,41%
Zbuduj Dom1,37%
M jak Mama1,36%
Reader's Digest1,36%
Na ścieżkach życia1,33%
Twist1,29%
Tak Mieszkam1,22%
InStyle1,06%
Przepis na Ogród *0,96%
Sól i Pieprz0,94%
Voyage0,80%
Shape0,79%
21. wiek0,76%
Play0,73%
Podróże0,71%
Sukces0,69%
Weranda0,67%
Fun Club0,60%
Hot Moda & Shopping0,58%
Architektura-Murator0,53%
Żagle0,53%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,44%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,92 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,92%
Auto Świat 4x42,23%
Komputer Świat Gry2,12%
Komputer Świat Ekspert1,90%
Rodzice *1,90%
Style i Charaktery0,60%
Elle Decoration0,59%
Weranda Country0,32%
Polska Wita0,19%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Pani Domu” (od kwietnia do czerwca 2010, próba 12 254), do czerwca tytuł ten był tygodnikiem, “Moda na zdrowie” (w kwietniu 2010, próba 20 270), „Przepis na Ogród” (kwiecień: maj 2010, próba 16 260), “Rodzice” (kwiecień 2010, próba 20 270), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe Polacy czytają najchętniej?

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kapitan Bomba
No to fajne mamt społeczeństwo...
odpowiedź
User
Jerzy
A co z Gazetą Polską. Przeczuwam brak obiektywizmu i celowe pomijanie tygodnika którego poczytność wzrosła ponad 100 procent.
odpowiedź
User
zgniatacz mózgów
interesujące wyniki czytelnictwa. ciekawe jak się przekładają na sprzedaż realną? Swoją drogą należy pamiętać, że w przypadku tygodników opiniotwórczych, przede wszystkim, motłoszek lubi oszukiwać... Fajnie jest powiedzieć, że się czyta międzynarodowy tytuł (patrz newsweek), gorzej, kiedy spytamy się o konkrety.
odpowiedź