SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które tytuły prasowe są najpopularniejsze w Polsce?

"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to niezmiennie dwa najpopularniejszedzienniki w Polsce, najchętniej czytanym tygodnikiem jest "TeleTydzień". Kto przewodzi dwutygodnikom i miesięcznikom? Szczegóły wraporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak pokazują najnowsze dane pochodzące z Polskich BadańCzytelnictwa, po "Gazetę Wyborczą" sięga 18,02 proc. Polaków, a po"Fakt" 16,56 proc. respondentów. Dalej w rankingu plasują się:"Super Express" z czytelnictwem na poziomie 7,61 proc., "Metro",którego czytanie deklaruje 7,47 proc. pytanych i "Dziennik", któryczyta 6,25 proc. badanych.

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza18,02%
Fakt16,56%
Super Express7,61%
Metro (dziennikbezpłatny)7,47%
Dziennik PolskaEuropa Świat6,25%
Rzeczpospolita4,81%
PrzeglądSportowy4,28%
Echo Miasta(dziennik bezpłatny)3,09%
Gazeta Prawna2,60%
GiełdaSamochodowa0,95%
Sport *0,86%
GazetaPodatkowa0,77%
Puls Biznesu0,39%
Parkiet GazetaGiełdy0,22%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jestczytany przez 37,67 proc. ankietowanych, zaś na drugim miejscu zeznacznie niższym wynikiem (20,38 proc.) znajduje się "Życie naGorąco".

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień37,67%
Życie na Gorąco20,38%
Pani Domu16,85%
Chwila dlaCiebie16,78%
Przyjaciółka16,73%
Tina16,57%
NAJ15,76%
Tele-Świat10,33%
Newsweek9,83%
Gala9,81%
Wprost9,70%
Auto Świat9,02%
Angora8,96%
Polityka7,36%
Twoje Imperium7,23%
To i Owo7,09%
Na Żywo5,64%
Magazyn TelewizyjnyKurier TV5,20%
Teleprogramy4,94%
Takie jestŻycie4,59%
Super TV4,52%
Przekrój4,46%
Rewia4,24%
Motor3,93%
Gość Niedzielny3,92%
Świat i Ludzie2,46%
Imperium TV2,32%
Bella Relaks1,73%
Tele Max1,58%
Forum1,47%
Jarmark0,99%
TygodnikOstrołęcki0,76%
TygodnikSiedlecki0,68%
PrzewodnikKatolicki0,65%
MM Moje Miasto(tygodnik bezpłatny)0,55%
PanoramaLeszczyńska0,53%
Anonse (wyd.pomorskie) - Tygodnik0,44%
City (tygodnikbezpłatny)0,39%
Teraz Toruń(tygodnik bezpłatny)0,14%


Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,74 proc.) i"Z Życia Wzięte" (10,73 proc.).

Dwutygodnikiprocentrespondentów
Viva11,74%
Z Życia Wzięte10,73%
Komputer Świat9,03%
Bravo5,38%
Sukcesy iPorażki4,33%
Party ŻycieGwiazd4,30%
Świat Seriali3,93%
Bravo Sport3,27%
Bravo Girl2,90%
Cogito1,85%
MonitorKsięgowego0,61%


W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, żeczyta "Claudię" (13,56 proc.) i "Twój Styl" (13,32 proc.).

Miesięcznikiprocentrespondentów
Claudia13,56%
Twój Styl13,32%
Cztery Kąty11,06%
Poradnik Domowy9,58%
Murator8,63%
Olivia8,61%
Focus8,60%
Świat Kobiety7,67%
Dobre Rady7,15%
Mój PięknyOgród6,86%
Auto Moto6,38%
Działkowiec6,18%
Mamo To Ja6,15%
Avanti5,87%
CKM5,45%
NationalGeographic5,20%
Glamour4,94%
Moje Mieszkanie4,71%
PC Format4,44%
Pani4,35%
CD Action4,33%
Cosmopolitan4,22%
Ładny Dom4,08%
Joy3,86%
Uroda3,70%
M jakmieszkanie3,67%
Dom &Wnętrze3,54%
Playboy3,48%
Dziewczyna3,46%
Auto Motor iSport3,45%
Samo Zdrowie3,45%
Moje Gotowanie3,24%
Kuchnia3,22%
Dziecko3,14%
Popcorn3,08%
Zdrowie3,07%
Twoje Dziecko3,00%
Cienie i Blaski2,81%
Elle2,76%
Rodzice2,64%
Przegląd Reader'sDigest2,63%
Kwietnik2,63%
Magazyn dla RodzicówMam Dziecko2,48%
Logo2,44%
Chip2,43%
Ogrody, Ogródki,Zieleńce2,43%
Film2,31%
Zwierciadło2,29%
Dobre Wnętrze2,24%
Komputer ŚwiatEkspert2,21%
Twist2,15%
Mój Piękny Dom2,15%
Świat Motocykli2,06%
Auto ŚwiatPoradnik2,04%
Burda2,01%
Vita1,89%
Click1,78%
Twój Maluszek1,70%
Majster1,69%
Magazyn Futbol1,63%
Komputer Świat -Gry1,57%
Zbuduj Dom1,56%
Sekrety Serca1,51%
Focus Historia1,42%
Men's Health1,40%
Przyślij Przepis!*1,39%
Tak Mieszkam1,31%
M jak Mama1,27%
Play1,22%
Next1,21%
Forbes1,15%
Sól i Pieprz1,10%
Na ścieżkachżycia1,08%
Shape0,98%
Sukces0,94%
Podróże0,91%
Futbol.pl *0,77%
Voyage0,75%
Fun Club0,71%
Hot Moda &Shopping0,57%
Żagle0,57%
Architektura-Murator0,56%
Elle Decoration0,53%
Super Volley0,31%
Businessman.pl*0,31%
Tenis. Gem.Set.Mecz*0,15%


Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największymzainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik",który ma czytelnictwo wynoszące 5,94 proc.

Dwumiesięcznikiprocentrespondentów
Komputer Świat TwójNiezbędnik5,94%
Auto Świat 4x42,42%
National Geographic.Traveler1,66%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2007 roku do maja2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 23 779 osób(przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Sport" :grudzień 2007: kwiecień 2008 (próba 3923), "Businessman.pl":grudzień 2007: luty 2008 (próba 11812). "Futbol.pl": grudzień 2007(próba 19894), "Przyślij Przepis!": grudzień 2007 : marzec 2008(próba 7829), "Tenis. Gem.Set.Mecz": grudzień 2007 i styczeń 2008(próba 15879).

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe są najpopularniejsze w Polsce?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl