SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KTR 2012: triumf kampanii o autyzmie, Saatchi & Saatchi agencją roku

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR Grand Prix przyznano kampanii społecznej „Autyzm wprowadza w błąd”. Agencją Roku została Saatchi & Saatchi, a Reklamodawcą Roku - Tesco.

KTR 2012: triumf kampanii o autyzmie, Saatchi & Saatchi agencją roku

Nagrodzoną Grand Prix w tegorocznym KTR kampanię „Autyzm wprowadza w błąd” przygotowała agencja PZL na zlecenie Fundacji Synapsis. Bohaterem akcji, przeprowadzonej na początku br., był aktor Bartłomiej Topa, który dziwnie zachowywał się w jednym z programów telewizyjnych oraz - co pokazywały amatorskie filmiki zamieszczone w internecie - w metrze i sklepie. Temat szybko podjęły m.in. serwisy plotkarskie. Dopiero po kilku dniach udostępniono spot wyjaśniający właściwe przesłanie kampanii.

Ogółem w konkursie przyznano 20 złotych nagród, 27 srebrnych i 46 brązowych. W kategorii „Kampania” złoto zdobyły reklamy ING Banku Śląskiego z Markiem Kondratem pod hasłem „Jaki stan konta, taki stan ducha” (obejrzyj jedną z nich) oraz akcja „Życie to nie Facebook”, która triumfowała również w rozstrzygniętych dzień wcześniej Media Trendach (więcej na ten temat).

NAGRODY W POLSKIM KONKURSIE REKLAMY KTR 2012
Kategoria złoto srebro brąz
Reklama Film 3 6 8
Reklama Radio 1 0 1
Reklama Drukowana 3 3 7
Design 1 5 8
Active Advertising 4 3 12
Media Interaktywne 1 3 8
Kampania 2 1 0
Marketing Miejsc 0 0 1
Warsztat Film/Radio 1 2 0
Fotografia 0 4 1
Ilustracja 4 0 0
razem 20 27 46


Agencją Roku została Saatchi & Saatchi Polska
(uhonorowana tym tytułem również w Media Trendach - więcej na ten temat), która nieznacznie wyprzedziła DDB Warszawa i Euro RSCG. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano Tesco Polska, Domu Produkcyjnego Roku - Papaya Films, a Studia Postprodukcyjnego Roku - Platige Image. Natomiast Fotografem Roku został Sunil Nair. 

AGENCJA ROKU W KTR 2012
Nazwa pkt
Saatchi & Saatchi 41,5
DDB Warszawa 40,5
Euro RSCG Warsaw,  PZL 38
Leo Burnett 27
Pride & Glory Interactive 24,5


Wszystkie nagrody wręczono we wtorek podczas uroczystej gali w Teatrze Dramatycznym
. Przypomnijmy, że w tym roku do konkursu napłynęło rekordowe 730 zgłoszeń, które oceniało 98-osobowe jury pod przewodnictwem Armina Jochuma, chief creative oficera agencji Jung Von Matt.   

NAGRODY W POLSKIM KONKURSIE REKLAMY KTR 2012
KAMPANIA
nagroda Tytuł Agencja Klient Produkt
złoto Życie to nie facebook Saatchi & Saatchi Polski Czerwony Krzyż Profilaktyka HIV
złoto Imieniny - Stan Ducha Brain ING Bank Śląski Konto Oszczędnościowe
srebro Serce i Rozum Publicis TP SA Oferta TP: telefon stacjonarny, Pakiety Telewizyjne, Neostrada
 
REKLAMA FILM  - TV/CINEMA
Artykuły kosmetyczne i środki higieny
złoto Pozbądź się niechcianych włosów DDB Warszawa Philips Polska Philips Grooming
Motoryzacja
srebro Toyota Avensis - Billboard sponsorski Teatru TV Saatchi & Satchi Toyota Motor Polandatchi Toyota Avensis
Produkty i usługi komunikacyjne
złoto Oferta smartfonowa "Zabaweczka" PZL Polkomtel S.A. Internet w ofercie smartfonowej
srebro Sherlock Publicis Telekomunikacja Polska S.A. Pakiety TV
srebro Oczy Publicis Telekomunikacja Polska SA Pakiety TV
brąz Oferta smartfonowa "Soczek" PZL Polkomtel S.A. Internet w ofercie smartfonowej
brąz Drogówka Publicis Telekominikacja Polska S.A. Neostrada
Reklama społeczna i non profit
brąz Zapnij pasy, włącz myślenie BBDO Warszawa KRBRD Bezpieczni w pasach
Usługi finansowe
brąz Zawsze coś - Buty Brain ING Bank Śląski Kredyt Hipoteczny
Żywność
srebro "Randka" Euro RSCG Warsaw Tan-Viet zupy błyskawiczne Vifon
brąz "Bar" Euro RSCG Warsaw Tan-Viet zupy błyskawiczne Vifon
REKLAMA FILM - FILM INTERNETOWY
Media
brąz Impedancje Millionyou.com Telewizja Kino Polska Spot wizerunkowy stacji
Reklama społeczna i non profit
srebro Kapturek TBWA Fundacja WWF Kampania 1%
brąz Życie to nie facebook Saatchi & Saatchi Polski Czerwony Krzyż Profilaktyka HIV
Usługi detaliczne i publiczne
srebro Natanek Batmanek: nieemitowana reklama Tesco Pride&Glory Interactive Tesco Polska Tesco
Usługi finansowe
złoto Imieniny Stan Ducha Muchomor Brain ING Bank Śląski Lokata
REKLAMA FILM - FILM ZINTEGROWANY
Reklama społeczna i non profit
brąz Poranek Fabryka Komunikacji Społecznej KRBRD Trzeźwi kierowcy
 
REKLAMA RADIO
Nauka i wypoczynek
złoto Daj mi A www.nienaltowski.com T. Burton gitary T. Burton
Produkty i usługi komunikacyjne
brąz Potrójna Filtracja Publicis TP SA Internet
 
REKLAMA DRUKOWANA OUTDOOR 
Motoryzacja
srebro "Domino " Change Integrated Skoda Auto Polska Skoda Superb ze skrzynią DSG
brąz "Co chciałbyś znależć w samochodzie" Euro RSCG Warsaw Peugeot Peugeot części oryginalne
Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego
złoto Bluzeczka Euro RSCG Warsaw Reckitt Benckiser Woolite
Reklama społeczna i non profit
brąz Oswoić ciemność K2 Stowarzyszenie Tęcza kampania 1%
Usługi detaliczne i publiczne
złoto Rozkład Jazdy McDonald's DDB Warszawa McDonald's Restauracja McDonald's na Dworcu C
Żywność
srebro Powrót Drwala DDB Warszawa McDonald's Polska Kanapka Drwala
REKLAMA DRUKOWANA PRASOWA 
Artykuły kosmetyczne i środki higieny osobistej 
brąz Pyłki Saatchi & Saatchi Novartis Poland Otrivin Allergy
Elektronika użytkowa i sprzęt audio-wizualny
brąz Kamery Saatchi & Saatchi Schneider Electric Buildings Polska Kamery monitorujące
Media
brąz Znak - prenumerata Miesięcznik "Znak" Miesięcznik "Znak" (autopromocja) Prenumerata Miesięcznika "Znak"
Motoryzacja
srebro "Domino" Change Integrated Skoda Auto Polska Skoda Superb ze skrzynią DSG
Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego
złoto Historie Ubrań ( Tory, Rzeka) Leo Burnett Warszawa Procter & Gamble Dreft
brąz "Przestrzenie" Euro RSCG Warsaw Rekitt Benckiser Vanish
Produkty i wyposażenie gospodarstwa domowego
brąz Tytuły JWT British Council British Council
 
ACTIVE ADVERTISING 
Ambient advertising
srebro Rozkład Jazdy McDonald's DDB Warszawa McDonald's Restauracja McDonald's na Dworcu Centralnym
brąz Powrót Drwala DDB Warszawa McDonald's Polska Kanapka Drwala
Buzz marketing
srebro Natanek Batmanek: nieemitowana reklama Pride&Glory Interactive Tesco Polska Tesco
Direct marketing
brąz Captcha Leo Burnett Warszawa Amnesty International Amnesty International
brąz "Co chciałbyś znależć w samochodzie" Euro RSCG Warsaw Peugeot Peugeot części oryginalne
brąz Krzyżówka Branżowa JWT JWT Warszawa Rekrutacja
Event marketing
złoto Sztuka, której nikt nie widział DDB Warszawa Fundacja Audiodeskrypcja Promocja audiodeskrypcji w Polsce
brąz Mała Scena na Centralnym K2 IKEA Mała Scena na Centralnym (event)
Experiental marketing
złoto Bluzeczka Euro RSCG Poland Reckitt Benckiser Woolite
brąz Podgrzewana kierownica Scholz & Friends Warszawa General Motors Podgrzewana kierownica w nowej Zafirze Tourer
Guerilla advertising
brąz 'Dobra Kanapka' Gruppa 66 Ogilvy UNICEF Reklama Społeczna
Mobile marketing
brąz U-Codes Leo Burnett Warszawa Grupa Żywiec Heineken Open'er Festival organizowany przez Alter Art
Reklama społeczna i non-profit
złoto Autyzm wprowadza w błąd PZL Fundacja Synapsis Kampania społeczna
srebro Życie to nie facebook Saatchi & Saatchi Polski Czerwony Krzyż Profilaktyka HIV
brąz Boskie Matki Euro RSCG 4D Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj życie Fundacja Rak'n'Roll
Stealth marketing,/undercover
brąz Krzyżówka Branżowa JWT JWT Warszawa Rekrutacja
Street marketing
brąz Sprzątanie miasta 180heartbeats Serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl Tablica.pl
 
ACTIVE ADVERTISING PR 
złoto Autyzm wprowadza w błąd PZL Fundacja Synapsis Kampania społeczna
brąz Liczenie niewolności Leo Burnett Warszawa Amnesty International Kalendarze 2012
 
MEDIA INTERAKTYWNE 
Interactive craft - Animacja 
brąz Natanek Batmanek: nieemitowana reklama Pride&Glory Interactive Tesco Polska Tesco
Interactive craft - Copywriting 
brąz Natanek Batmanek: nieemitowana reklama Pride&Glory Interactive Tesco Polska Tesco
Reklama online - Produkty i usługi komunikacyjne
brąz Hologramowanie Artegence Polkomtel  
Reklama online - Reklama społeczna i non-profit
srebro Kampania Muzykotersi Cyber Kids on real Narodowy Instytut Audiowizualny  
brąz Captcha Leo Burnett Warszawa Amnesty International  
brąz Rescue Banner Scholz & Friends Warszawa Polska Akcja Humanitarna  
Kampanie Interaktywne
brąz HBO "Bez Tajemnic" Studio BX HBO Polska  
Reklama w mediach spolecznosciowych
srebro Around the World on 1 Battery JWT Nokia  
srebro Życie to nie facebook Saatchi & Saatchi Polski Czerwony Krzyż  
brąz Szatnia Brasil Nike Polska  
Viral Marketing
złoto Natanek Batmanek: nieemitowana reklama Pride&Glory Interactive Tesco Polska Tesco
brąz Życie to nie facebook Saatchi & Saatchi Polski Czerwony Krzyż  
CREATIVE MOBILE
złoto Rozejrzyj się! Y&R Itaka  
 
DESIGN 
Editorial (periodyki 
brąz The Chimney Post The Chimney Pot The Chimney Pot postprodukcja The Chimney Pot
Grafika ruchoma
srebro KPW – Nowe Pasmo TVP Kultura Full Metal Jacket TVP Kultura oprawa graficzna programu
brąz Kapturek TBWA Fundacja WWF Kampania 1%
brąz Muzeum Utracone 2011 Łukasz Kosela "Ad Artis" Fundacja Sztuki SAR, MKiDN Muzeum Utracone 2011
Projekty graficzne 3D
srebro Lunapark hand made www Fat Baby Lunapark www.lunapark.pl
brąz Mleko i Miód Beza Projekt Ministerstwo Spraw Zagranicznych Mleko i Miód
Plakaty, billboardy, afisze i inne
srebro Przemysły kreatywne Fajne Chłopaki Miasto Łódź Promocja miasta
brąz Kampania reklamowa YC 2012 UV Studio Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR Kampania reklamowa YC 2012
Projekty graficzne wydawnictw
srebro Otwarty tron Full Metal Jacket Dom Pracy Twórczej w Wigrach album
brąz Nowa Warszawa Nowy Teatr Edgar Bąk Nowy Teatr noworoczny upominek
brąz Teielte “Wooden Love”   EP Teielte “Wooden Love” Polar Bears U Know Me Records
Projekty identyfikacji wizualnej
złoto Heyah Ident G7 PTC/Heyah Heyah
srebro System Identyfikacji Wizualnej Netia White Cat Studio Netia SA Netia - marka telekomunikacyjna
brąz Identyfikacja wizualna Teatru Ochoty Teatr Ochoty Teatr Ochoty materiały promocyjno-informacyjne
 
MARKETING MIEJSC 
brąz Do You Know Polska? K2 Ministerstwo Spraw Zagranicznych serwis www.doyouknowpolska.com
 
WARSZTAT FILM/RADIO
Efekty specjalne
srebro Simmons. Made for sleep Platige Image Simmons Materace
Reżyseria
srebro Lech McCann-Erickson Kompania Piwowarska Lech-piwo
Reżyseria Animacji
złoto "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" cinematic Platige Image CD Projekt RED Gra
 
FOTOGRAFIA
Editorial
srebro Shaun Ross summer76 Exklusiv editorial
Fotografia Fashion
srebro Tomasz Ossoliński summer76 Tomasz Ossoliński Tomasz Ossolinski, F/W 2011 - 2012
Fotografia okołoreklamowa
brąz OSTR "Jazz, dwa, trzy" SHOOTME photographers & production Aafalt Records O.S.T.R. "Jazz, Dwa, Trzy"
Projekty autorskie
srebro TO Igor Omulecki Gallery Le Guern Gallery Le Guern
Reklama printowa
srebro "Rok Męski" plakaty dla Teatru Wielkiego w Poznaniu Krzysztof Kozanowski Teatr Wielki w Poznaniu przedstawienie operowe
 
ILUSTRACJA
Animacje, gry komputerowe
złoto "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" cinematic Platige Image CD Projekt RED Gra
Ilustracja prasowa
złoto Kłosy między kartkami Malwina Konopacka Gmina Wysnaniowa Żydowska w Warszawie komiks - antologia
Ilustracja reklamowa
złoto Guimarães Jazz 2011 Aleksandra Niepsuj Centro Cultural Vila Flor Plakat reklamowy
  Portfolio
złoto Portfolio Ania Goszczyńska Portfolio Portfolio


Ponadto przyznano nagrody w konkursach Young Creatives oraz Creative Students , w których rywalizowało 376 młodych pracowników branży komunikacji marketingowej i studentów.  Najlepsi w Young Creatives będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions, natomiast studenci trafią na staże do wybranych przez siebie agencji reklamowych.



YOUNG CREATIVES I CREATIVE STUDENTS

Young Creatives Print
Nagroda
Mariusz Sępek i Krzysztof Mielcarek
Agencja: DDB Warszawa

Creative Students Print
Nagroda
Anna Kodź i Justyna Bernacka
Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu

Young Creatives Film
Nagroda
Kamil Kowalczyk i Małgorzata Nierodzińska
Agencja: Leo Burnett Warszawa

Creative Students Film
Nagroda
Karolina Antczak i Olga Kałagate
Szkoła Mistrzów Reklamy

Young Creatives Cyber
Nagroda
Piotr Chrobot i Piotr Osiński
Agencja: Interactive Solutions/ Saatchi&Saatchi

Creative Students Cyber
Nagroda
Piotr Szkałuba
Polsko Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych

Young Creatives Design
Nagroda
Kamil Góreczny i Kamil Bugno
Agencja: Interactive Solutions/ Saatchi&Saatchi

Nagroda
Marcin Paściak i Witold Gottesman
Agencja: Mamastudio

Creative Students Design
Nagroda
Maryna Bargiel i Hanna Stano
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Nagroda
Grzegorz Owczarek i Danuta Salomon
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Nagroda
Mateusz Kosma
Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Young Creatives PR
Nagroda
Adrian Słojewski i Michał Konert
Agencja: Grey Group Polska

Young Creatives Clients
Nagroda
Małgorzata Zakrzewska i Magdalena Plichta
Firma: P4

Young Directors
Nagroda
Tytuł: Drwal
Reżyseria: Paweł Dębski
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KTR 2012: triumf kampanii o autyzmie, Saatchi & Saatchi agencją roku

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ano Malia Jopek
Tabelka zupełnie nieczytelna! Do dupy z takim „dizajnem”!
8 8
odpowiedź
User
ekspert
a czemu to niby nieczytelne? trzeba trochę myśleć ;)
8 8
odpowiedź
User
Ano Malia Jopek
OK, czarnobiał lepszy niż LSD. :) Dzięki za poprawkę, skasujcie mój poprzedni post.
8 8
odpowiedź
User
lisa
Świetna kampnia - „Autyzm wprowadza w błąd”. Gratuluję nagrody !
8 8
odpowiedź
User
gwóźdź w oku
Euro RSCG - nie dałbym żadnej nagrody spotom dla Vifon.
Przesadnie oklaskiwane produkcje, a zbyt uczesane i sztuczne. moim zdaniem.
8 8
odpowiedź