L'Oreal i Carrefour promują recykling opakowań po kosmetykach

Firma kosmetyczna L'Oréal France we współpracy z siecią sklepów Carrefour zainstalowali pojemniki do zbiórki opakowań po kosmetykach TerraCycle we wszystkich francuskich hipermarketach grupy. Chcą w ten sposób odzyskać i przetworzyć pozostałe 20 proc. opakowań po kosmetykach, które nie zostały jeszcze poddane recyklingowi.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
L'Oreal i Carrefour promują recykling opakowań po kosmetykach

Dzięki TerraCycle można odzyskać, sortować i przerabiać opakowania po kosmetykach, które nie są obsługiwane przez tradycyjne kanały recyklingu.

Najpierw opakowania kosmetyków są ważone, sortowane, a potem przechowywane w magazynie TerraCycle. Gdy zostanie uzbierana ich odpowiednia ilość, są przesyłane do partnera zajmującego się recyklingiem. Tam są miażdżone, a następnie wytłaczane w postaci plastikowych granulek. W dalszej kolejności kulki zostaną stopione i przekształcone w nowe przedmioty, np. miejskie ławki czy skrzynie magazynowe.

L'Oréal od 15 lat angażuje się w zrównoważony rozwój. Obecnie 80 proc. opakowań kosmetyków tej firmy trafia do recyklingu. Teraz firma dzięki współpracy z TerraCycle chce przetworzyć pozostałe 20 proc. opakowań, które nie zostały jeszcze poddane recyklingowi we Francji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem